Inlägg från: Anonym (Tess) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tess)

Amningen fungerar inte

4 månader är ändå jävligt bra jobbat!

Svarar du på pump? Isf kan du ju skaffa en riktigt bra pump och ge bröstmjölk i flaska och ev. Bara mysamma när ni känner för det

Ev. Kan han amma bättre när han blir äldre om du håller igång mjölken, om du vill såklart

Jag hade liknande problem + förlossningsdepression som inte togs på allvar

Så till min stora sorg blev det bara amning i 8 veckor och en veckas bröstmjölk i flaska tills vi övergick helt till ersättning.

Ångrar verkligen att jag inte hade en bra pump och pumpade ut så de räckte längre!

• Anonym (Tess)

Jag har aldrig kommit över att amningen gick åt helvetet med min första, kommer nog aldrig göra det heller men jag hoppas en del kan läka när jag får mitt andra barn i vinter

Jag är förbannad över att jag inte fick det stöd och hjälp jag behövde och hade rätt till

Nu har jag ett stort kontaktnät online, massa mer kunskap och är pepp på att få det att fungera.

För mig fanns det iaf tillfällen av otroligt mys och närhet, och mängden mjölk var inget problem så länge han ammade, och med en bättre pump funkar det nog bra också då jag förra gången svarade hyfsat bra även på en dålig manuell

Flaskmatning blev aldrig nån frihet för mig, mitt barn krävde att jag matade och nattade oavsett första 10-11 månaderna, och det blev aldrig riktigt så mysigt som vid amning, för mig.

• Anonym (Tess)
    Anonym (S) skrev 2016-05-22 16:41:17 följande:

Blir så ledsen när jag läser era upplevelser. Man läser mycket om amningshysteri hit och amningshysteri dit. Men det är nog lika mycket flaskmatshysteri nu för tiden. Jag jobbar på bb och det är så svårt där att stötta tillräckligt ibland då många mammor tycker att man är allt för på om man vill få amningen att funka. Då är ju risken att kvinnor som ni trillar emellan och får såhär dåliga erfarenheter av amningen.

Jättetråkigt att amningsmottagningen inte vill hjälpa dig :(.

Jag fick knappt nån hjälp alls på bb, dom sa att det var bra och gick innan problemet visade sig, bad mig ringa när de var problem men tog 40min att komma.. fick inte ens barnet till bröstet först utan dom gav honom till pappan, klämde ut min mjölk och gav på sked..

Bvc sa mest "okej" och sen inget mer.. jag bad om hjälp men fick ingen alls.. alla andra runt omkring sa bara ge flaska.. så
Svar på tråden Amningen fungerar inte