Måste man gilla bonus för att förhållandet ska funka?
Jag är i en liknande situation med ett bonusbarn som jag tyvärr inte har så jättevarma känslor pga ett jobbigt förflutet.. Han har troligen också en adhd diagnos och har tidigare fått höra att jag gör för lite med bonusbarnet.. Jag har ju ett barn själv som är lika gammalt som bonus och då blir det lätt att det ska jämföras.. Men jag kan ju inte göra exakt samma saker för vi har inte den kontakten eller den relationen. Tror att jag fått höga krav att leva upp till pga avsaknad av engagemang från biomamman. Hon bryr sig inte alls på det sätt hon borde göra med tanke på vad som hänt i deras liv och de problem som mitt bonusbarn har och då har jag liksom fått större krav på mig.. Vilket jag tycker är fel. Spelar ingen roll vad jag gör, jag kan ju aldrig kompensera barnet för vad hans mamma INTE gör.. Det förstår inte min sambo alla ggr vilket har lett till många bråk. Just nu är jag så less på allt.. Skulle bara vilja flytta och få lugn och ro i mitt liv..
Har tappat räkningen över hur många ggr vi tjafsat, bråkat och diskuterat över bonusbarnet.. Han tar väldigt mycket plats.
Vi har snart varit tillsammans i 6 år (bonus börjar närma sig 10-års åldern) och har även ett barn tillsammans.
Jag förstår precis hur du känner. Ibland är han (bonusbarnet) så uppkäftig, dryg, provocerande och utmanande att jag skulle kunna sälja honom bara för att få lugn och ro!