Måste man gilla bonus för att förhållandet ska funka?
Ja alltså det underlättar ju betydligt om man tycker om varandra men kan man vara snäll och trevlig och artig kommer man långt med det också.... Men jag tror inte största problemet här är du och barnet utan pappa som verkar kräva/anta att du ska dela ansvaret på samma sätt som han och mamman gjorde... Det måste vara på frivillig basis från din sida...
Jag har två barn, sambon har tre... Det funkar inte alls mellan mig och äldsta som är vuxen... Vi tolererar varandra men har har så lite kontakt vi bara kan och jag räknar ner dagarna tills hen flyttar hemifrån vilket förhoppningsvis är till hösten....
Hans yngre barn går det bättre med.. Jag har däremot blivit less på att vara nån slags hushållerska så jag har slutat städa upp efter hans barn. Jag städar runt för jag höll på att bli knäpp....tvätten sköts av oss bägge dock även om det är jag som viker och sorterar för det mesta.. Jag vägrar dock tvätta äldsta tvätt, hon ska tvätta själv men lägger in mer och mer i vår tvätt men jag sorterat ut det och har sambon ändå tvättat hennes låter jag det ligga...
Jag sköter mkt av grundservicen här hemma då jag jobbar kortare dagar och har även skjutsat hans ena på fritidsaktiviteter... Det har jag dock slutat med efter att det blivit för mkt tjafs från hens sida så nu får sambon lösa det bäst han vill jag tar inte det ansvaret längre.
Du måste prata med din sambo.. Det är hans barn och hans ansvar du ska bara göra det du vill och jag tror det känns bättre när du slipper tvånget och att ha det hängde över dig..
Jag har mått så dåligt och varit så irriterad över skjutsningarna och det känns så mkt bättre nu när jag sagt ifrån.. Jag var så arg och irriterad på barnet förut när det eg min curlande sambo som tillåter det hör beteendet jag borde varit mest arg på..
Dessutom är 6 åringar ganska jobbiga överlag .. Kommer bli bättre när han börjar skolan dom brukar ändra sig ganska drastiskt då faktiskt.