• sextiotalist

Måste man gilla bonus för att förhållandet ska funka?

Ibland undrar jag om inte kraven från föräldern att den nya ska ha en föräldraroll och se barnet som ens eget som kan vara det största hindret för en bra relation.

Det är möjligt att barnet har en diagnos, det är fullt lika möjligt att barnet är som en typiskt jobbig 6-åring.

Din sambo kan aldrig önska att du gör mer för hans son än vad han själv gör. Vad du en gör, så ska hans insats vara mer än dubbelt så mycket.

• sextiotalist
    Anonym (Dåligbonusmamma) skrev 2016-05-16 09:42:49 följande:
    Han vill att jag ska älska honom och finnas där som han vore min egen tror jag. Jag har försökt men det går inte.
    Det kan han varken kräva eller förvänta sig. Såklart du inte kan, det tar tid att skapa en relation och som jag skrivit innan man ska skapa en relation som både barn och den nya trivs med, det är det viktigaste. För barnet är det viktigaste att det finns någon form av respektfull relation. Det är lika illa för barnet och den nya vuxna, ifall båda tvingas in en relation som ingen (eller någon av dom) inte är bekväma med. Då slår det tillbaka på fel sätt.
Svar på tråden Måste man gilla bonus för att förhållandet ska funka?