Inlägg från: Anonym (aldrig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (aldrig)

Långt mellan näsa och mun på bebis, beror på alkohol under graviditet?

Det är aldrig okej med alkohol under graviditet. Absolut inte 1-2 glas ibland. Förstår inte varför du drack om du haft oskyddat sex och visste att det kan hända att du blir gravid.. då hade du sluppit alla dessa tankar nu.

• Anonym (aldrig)
    Anonym (Orolig) skrev 2016-05-11 02:45:04 följande:

Vill helst inte ha fler svar som det här, kan förstås inte bestämma vad andra ska göra och jag vet hur det brukar vara här på Familjeliv ( lätt att vara otrevlig när man sitter bakom en datorskärm) men om ni tänker skriva nått sånt så låt gärna bli att skriva nånting alls. Jag vet att det var dumt att dricka men jag trodde inte att jag var gravid, och det finns tyvärr inget jag kan göra åt det nu.

Jag är knapppast otrevlig. Du frågade jag svarade. Startar man en tråd här så kan man knappast räkna med att bara få positiva svar för att man själv vill det. Jag tänker inte dalta med dig. Din dotter ser helt normal ut men du kommer nog alltid ändå leva med den tanken att det är pga ditt alkoholintag. Speciellt om hon får andra problem senare i livet. Mycket korkat.. istället för att avstå alkohol.
  • Anonym (aldrig)
    viseversa skrev 2016-05-11 10:50:41 följande:

Du är korkad här. Lämna tråden tack eller våga i alla fall skriva utan att vara anonym. Om du nu "står" för dina korkade åsikter som du påstår. Haha

Vem är du och bestämma att jag ska lämna tråden? Jag skriver vad jag vill.

Ja jo jag skulle kunna skriva med mitt nick. Vad gör det för skillnad? Min profil är lika hemlig som ett anonymt nick med 0 information.
  • Anonym (aldrig)
    Anonym (Zzz) skrev 2016-05-11 12:24:32 följande:

Snarare okunnig om kvinnokroppen än otrevlig. När jag gick i skolan fick man lära sig att mensen innebar att kroppen stötte ut "fluffet" på insidan av livmodern eftersom det inte behövs när ägget inte är befruktat. Dvs mensen innebär att man inte är gravid.

Men du kanske aldrig fick lära dig det i skolan så då är det ju inte så konstigt att du tror att man alltid kan vara potentiellt gravid även när mensen kommer regelbundet.

Det står att hon blödde inte att hon hade mens. Det är vanligt att ha blödningar när man är gravid så den enda som lider utav okunskap är du. Inte så svårt att googla det. Har man dessutom haft oskyddat sex vet man med sig att man kan vara gravid alltså borde man använda sunt förnuft och avstp alkohol. Så svårt är det inte om man nu bryr sig om sitt ofödda barn.

Men som sagt..det är inte jag som får leva med dom tankarna hela livet. Det är TS och hon får skylla sig själv.
  • Anonym (aldrig)
    Anonym (Zzz) skrev 2016-05-11 12:43:51 följande:

Jag föredrar ju att fortsätta tro att du är okunnig framför att förutsätta att du är en allmänt otrevlig person, men om du föredrar att uppfattas som otrevlig så är det ditt val.

Skiter faktiskt i om jag uppfattas som otrevlig. Står fast vid att man är knäpp om man förburkar alkohol när man är gravid speciellt med förklaringen "jag har hört att 1-2 glas ibland är ok". Men som sagt det är inge jag som ska leva med dom tankarna hela livet utan hon och hennes barn... helt rätt att klandra sig själv när man är så dum att man inte tar reda på att man är gravid innan v 13 och fortsätter dricka.
  • Anonym (aldrig)
    Anonym (Nej) skrev 2016-05-11 16:15:39 följande:

Fan vilken pinsam människa du är. Har man BLÖDNINGAR kanske man tar det för mens. Inte fan tar man ett test varje gång man får mens för att det "kan ju vara" en annan blödning. Fy vilken okunnig idiot du verkar vara.

Hur kan man ta det för mens? Då måste man vara bra efterbliven. Stor skilland på mens och blödningar. Och jo man kan visst ta ett test om man bryr sig om sitt ofödda barn istället för att häva i sig alkohol i 13 veckor och kanske ge barnet men för livet för att man vill unna sig.
Svar på tråden Långt mellan näsa och mun på bebis, beror på alkohol under graviditet?