• annananonym

Är jag bara "svartsjuk" eller är det något min sambo döljer om han och hans ex?

Anonym (Bibo) skrev 2016-05-07 23:38:38 följande:

Jag tänker att det är hans svar som är det viktiga. Hon kan ju flörta och skriva både det ena och andra. Det är ju svaren han ger som han får stå till svars över.

Min mans ex flörtade några ggr med honom de första 2 åren i vårt förhållande, men han gav ju inget tillbaka. Så jag kände och känner ingen oro över det. Jag litar på honom så om någon annan flörtar gör mig inget. Kan tycka att deg är roligt att den jag älskar får andra att känna ett intresse. Men han är min :)

Sen kan det störa mig att någon som vet att vi har ett förhållande flörtar (som exet även gjorde även när vi fått barn..). Det känns respektlöst, men jag vet ju som sagt vart jag har min man.

Så litar du på honom är det lugnt, men känner du en oro så är det värre.

Däremot kunde min man också bli argare på mig och försvara sitt ex när jag tyckte hon var hemsk mot oss. Men han förklarade det senare med att han inte ville att hon skulle få förstöra för oss så han försökte att inte bli arg och blev istället arg på mig för att jag la energi på det. Förstår du?

Jag flirtade mycket med min man när han lämnat mig för en annan kvinna.

Men jag hade inte gjort det om jag inte fått gensvar och flirtande tillbaka.

De flesta av mina ex har en eller flera ggr skickat mail och/eller sms med "jag kommer alltid älska Dig..." Innehåll.

Tror det är extremt vanligt?!

Vi blev tillsammans igen men han fick kämpa länge och tanten han lämnade mig för är glömd!
  • annananonym
    Anonym (--) skrev 2016-05-08 22:12:07 följande:

Sett samma sak från ett annat perspektiv ett antal gånger. Snubbar som blivit dumpad av den nya kvinnan bönar och ber på sina bara knän om en ny chans, när det blir nobben går de tillbaks till exet de dumpat och drar en vals om hur de ångrat sig och nu inser hur värdelös den nya var i jämförelse. Rent bullshit. En karl som dumpar en för en annan och som kommer tillbaks medn en snufthistoria är en skit. Tycker synd om dig som tog tillbaks honom och "Tanten" han lämnade dig för är tydligen inte glömd för dig och troligen inte av din man heller.

TS, bara du kan ta reda på hur det ligger till med din man och hans ex, men att många män går och trånar efter sina ex hör enligt min erfarenhet definitivt inte till vanligheten. Att många män ibland missar att deras nya känner sig svikna och åsidosatta när dom försöker göra rätt mot barn från tidigare relationer är däremot vanligt. Det är lätt att tro/känna att exfrun prioriteras när det egentligen är barnen mannen har för ögonen.

Nu råkar ju jag VETA exakt hur det ligger till i mitt fall och din teori är helt felaktig!

Han har inte dragit någon snyfthistorier utan jag har blivit frisk. Han hade inget annat val än att göra slut Då, hon har inget med den saken att göra!
  • annananonym
    Anonym (.) skrev 2016-05-08 20:28:14 följande:

Tycker du det verkar som om min sambo och hans ex har någon form av ett förhållande?

Nej verkligen inte!!!
Svar på tråden Är jag bara "svartsjuk" eller är det något min sambo döljer om han och hans ex?