Inlägg från: Anonym (Kör!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kör!)

Träffat äldre man. Är rädd för vad folk ska säga...

Om du vill fortsätta träffa honom (och det tycker jag att du ska, så länge du älskar honom) så måste du förr eller senare ta tag i det där, för att slippa hemlighålla förhållandet på något sätt. Och då är ju förr bättre än senare.

Fundera bara på om det är bra att överraska dina föräldrar med hans ålder genom att bara ta med honom så där eller om det är bättre att förbereda dem på hans ålder. Båda sätten har för- och nackdelar. Vad som funkar bäst på dina föräldrar vet bara du.

(Lite off topic så har en vän till mig i 35-årsåldern berättat om när hans morsa på 55 presenterade sin nya kille... Han var yngre än min vän. Familjen höjde ett ögonbryn eller två där också. När killen var yngre än de egna barnen... De retar honom för det ibland, men han är en av familjen nu, nästan 10 år senare.)

• Anonym (Kör!)
    Anonym (Gubbe) skrev 2016-05-06 06:17:47 följande:

Jag är en gubbsjuk gubbe i din killes ålder, så jag gillar att läsa sådant här även om du kanske är lite väl ung även för mig. Runt 30 hade nog vart lite mer lämpligt om du var.

Men gillar du honom och ni är lyckliga ihop så är det ok att vara ihop ett tag, något år eller kanske två. Men inte skaffa barn och gifta sig eller så, åldersskillnaden gör sig påmind förr eller senare så ni måste släppa varandra efter ett tag.

En relation behöver ju inte vara dålig för att den tar slut.

Good point. Var ihop så länge det gör dig lycklig. (Men avvakta gärna med barn och giftermål - och det hade jag nog sagt oavsett hur gammal mannen är.)

(Men jag vete fan om jag tycker att du är gubbsjuk om du gillar kvinnor runt 30. Tycker inte det är så stor skillnad i "åldersbetingad levnadsstil" mellan 30-50. Däremot är det ju generellt stor skillnad mellan 20 och 40 eller 45 och 65... Inte sagt att man inte kan övervinna detta. Men du fattar vad jag menar.)
Svar på tråden Träffat äldre man. Är rädd för vad folk ska säga...