• Turenskan

Clearblue advance monitor

Jag har använt en gravidsticka sticka av clearblue advance monitor men upptäckte att jag tydligen inte kunde använda mig av den eftersom jag måste lägga upp en cykel.

Jag fick två skarpa sträck, jag vet att jag inte ska läsa av strecken egentligen, men eftersom jag använde mig av ett annat märke äl stickor denna månad och fått positivt i flera dagar så börjar jag nu fundera eftersom jag aldrig fått så starka sträck.

Någon som fått två starka sträck på monitor stickorna (gravid) och faktiskt varit gravid?

• Svar på tråden Clearblue advance monitor
  • Let it Rain
    Let it Rain skrev 2016-05-03 02:14:48 följande:

Hur gick det för dig?

Oj! Jag håller tummarna för att det varken är utomkveds eller något annat dumt utan att det bara är för tidigt att se något på VUL.
  • 5blir6

Jag har den gamla monitorn men när jag köper packet med stickor finns där ju med grav-tester oxå. Jag vet att dom inte funkar till den gamla men kan man själv läsa av. Alltså fungerar dom som vanligt, att 2 streck innebär gravid?

• Turenskan
    Mussann skrev 2016-07-07 22:49:54 följande:

Finns det någon här? Jag är helt kluven

Jag var gravid, så köp ett gravtest och kolla ;)
    Lycka till!
  • Mussann

Jag tog två från billiga tester och dem va negativa . Dock har min cykel vart så konstig . Skulle haft mens den 12 juli runt där och fick den den 2 juli och har ingen mensverk ( beukar ha massa blod och mensverk ) och de kommer lite bara som knappt fyller en mellan tampong .. Den har hållt på nu sedan den 2 juli .. Blir så knäpp. Men hur såg sitt ut?

Turenskan skrev 2016-07-07 23:59:40 följande:

Jag var gravid, så köp ett gravtest och kolla ;)

Lycka till!

• Mussann

Mitt är svagt

Kan ge en bättre bild imorgon jag råkade fota med blixt innan jag slängde de sö behövde mixtra lite

• Turenskan
    Mussann skrev 2016-07-08 00:03:53 följande:

Jag tog två från billiga tester och dem va negativa . Dock har min cykel vart så konstig . Skulle haft mens den 12 juli runt där och fick den den 2 juli och har ingen mensverk ( beukar ha massa blod och mensverk ) och de kommer lite bara som knappt fyller en mellan tampong .. Den har hållt på nu sedan den 2 juli .. Blir så knäpp. Men hur såg sitt ut?

Jag fick tydliga utslag på både ägglossningstest samt graviditetstest. Det kan ju vara så att du testar för tidigt.
    Jag blödde ingenting. Dock så satt min graviditet utomkveds.
  • Hanni123

Använder samma monitor och min äl var lite oklar senast så jag o sambon bara chansade och sa att vi skulle försöka nästa månad. Så igår (skulle haft min mens men inte känt av den än) hade jag en grav sticka kvar så jag tänkte att det var lite kul o kolla. Tyvärr utanför cykeln så monitorn vägrar läsa av...hade inte förväntat mig något men när jag tog ut testet blev jag lite osäker för jag tycker mig se ?något ? ...väldigt svagt men det kanske inte är något hjälp! Här är en bild som visar ännu mindre än det jag ?ser? med blotta ögat så jag manipulerade bilden något

• Anonym (Hej)
    Hanni123 skrev 2019-10-24 02:34:29 följande:

Använder samma monitor och min äl var lite oklar senast så jag o sambon bara chansade och sa att vi skulle försöka nästa månad. Så igår (skulle haft min mens men inte känt av den än) hade jag en grav sticka kvar så jag tänkte att det var lite kul o kolla. Tyvärr utanför cykeln så monitorn vägrar läsa av...hade inte förväntat mig något men när jag tog ut testet blev jag lite osäker för jag tycker mig se ?något ? ...väldigt svagt men det kanske inte är något hjälp! Här är en bild som visar ännu mindre än det jag ?ser? med blotta ögat så jag manipulerade bilden något

Jag har testat med dessa utan monitorn under fyra olika graviditeter och skulle säga att det där är positivt. Iaf om du ser nåt på dem utan att bilden är manipulerad.
  • smulan93

En jättegammal tråd men är det någon kvar här?

Har testat med samma stickor tillhörande min monitor men då jag är utanför restintervallen kan jag inte stoppa in stickan i monitorn.

Tog en Älsticka som visar positiv och alla mina gravtester är 2 svaga sträck. Är på Bim-1.

Kan ni hjälpa mig här att tyda vad jag ser?

det lila är äl-test som är positivt

Det blå gravtest.

Det översta är gravtester och det understa är ett gravtest jag doppat i vatten..

• Anonym (Hej)
    smulan93 skrev 2021-03-31 18:21:25 följande:

Har testat med samma stickor tillhörande min monitor men då jag är utanför restintervallen kan jag inte stoppa in stickan i monitorn.

Tog en Älsticka som visar positiv och alla mina gravtester är 2 svaga sträck. Är på Bim-1.

Det blå gravtest.

Det översta är gravtester och det understa är ett gravtest jag doppat i vatten..

Gravid, säger jag. Har testat på samma vis som du pga samma anledning vid två tillfällen så har lite koll på detta tycker jag :)
  • Annovalla

Hej! Jag vet att det troligen inte är någon kvar här, men jag måste prova :P

Hur gick det med detta smulan93?

Sitter lite i samma situation här ????

• Annovalla
    smulan93 skrev 2021-03-31 18:21:25 följande:

Det blå gravtest.

Jag sitter med samma uppsättning hör nu som du gjorde och vill ju gärna att det ni skrev här stämmer ????

• Anonym (Hej)
    Annovalla skrev 2021-08-08 10:26:39 följande:

Jag sitter med samma uppsättning hör nu som du gjorde och vill ju gärna att det ni skrev här stämmer ????

Vågar mig på ett grattis :)
  • Annovalla
    Anonym (Hej) skrev 2021-08-08 21:00:09 följande:

Vågar mig på ett grattis :)

Jag hoppas så innerligt :) only time will tell! Hade en läääääätt blödning som pågick i 3 dagar, inte ens så att det behövdes trosskydd. Det var för 5-6 dagar sedan.... pratade med gyn och bm men ingen av dom vill ta I mig med tång innan jag plussar verkar det som :P

Gyns svar var bäst "molvärk? Jaha.... kan du gå? Ja då klarar du dig! Ring barnmorskan!"

Barnmorskan bara "ingen mens? Inget plus? Nähä... vad vill du att vi ska göra åt saken då? Ring gyn"....

Så jag lär vilja försöka klara mig själv så länge det går här ;P
Svar på tråden Clearblue advance monitor