Inlägg från: Anonym (21 år vv) |Visa alla inlägg
  • Anonym (21 år vv)

Vill att bonusbarnen delar rum så våra gemensamma får egna rum...

Till alla som tycker det är konstigt att vara 20 år och bo varannan vecka;
    Jag är 21 år och bor vv hos mina föräldrar och jag ska flytta hemifrån om exakt ett år p.g.a. att det är det tidigaste det är möjligt. Att jag bor "strikt" vv vecka är bl.a. av respekt för mina föräldrars planering med middagar m.m. (jag har allergier så det blir olika mat beroende på om jag ska äta där eller inte). Det finns även husdjur som behöver passas när jag inte är där och planering kring det. Dessutom har jag velat flytta hemifrån sen innan jag var 18 men har inte kunnat p.g.a. att jag har pluggat (och gör det fortfarande i ytterligare 2 år) och jag har bråkat en del med båda mina föräldrar av olika anledningar så det är skönt för både mig och dem att få en veckas paus från varandra så vi "står ut" ett tag till.

Det här kanske inte hör till ämnet men väldigt många här verkar tycka att det är konstigt att en 20åring bor varannan vecka hos sina föräldrar men det kan finnas anledningar till att man har det så utan att barnet (det vuxna barnet) har någon diagnos. Självklart hade det varit skönt att ha alla sina saker på ETT ställe men det kommer tids nog och det finns många fördelar med att bo vv även i min ålder.

Ursäkta att det här blev lite långt.

• Anonym (21 år vv)

Ja självklart ska man försöka ändra på saker när de inte fungerar. Jag skrev mer generellt till de som kommenterar att det är konstigt/märkligt m.m. för en 20åring att bo vv ????

• Anonym (21 år vv)
    Anonym (laban) skrev 2016-05-02 21:07:35 följande:

Jag tycker inte att det är ett dugg konstigt. Man brukar ju fortsätta med sånt som funkar och i de fall det funkar bra ser jag ingen anledning till att sluta med det.

Det som skiljer ditt fall från ts är att arrangemanget inte längre funkar för dem. De har en för liten bostad för att kunna tillfredsställa alla familjemedlemmars behov av egna rum. Och när något inte funkar bör man försöka ändra på det till det bättre om det går.

Skulle svara på det här
  • Anonym (21 år vv)
    Anonym (21 år vv) skrev 2016-05-02 21:18:41 följande:

Ja självklart ska man försöka ändra på saker när de inte fungerar. Jag skrev mer generellt till de som kommenterar att det är konstigt/märkligt m.m. för en 20åring att bo vv ????

En emoji blev massa frågetecken i mitt inlägg så bortse från dessa
Svar på tråden Vill att bonusbarnen delar rum så våra gemensamma får egna rum...