• tilde72

Maken vill inte äggdonation.

Min högsta önskan är att få ett till barn. Efter två missfall förra året och jag är 44 år så är inte chanserna stora.
    Var nu till IVF på Sophiahemmet och träffade en läkare där.
    Jag gick därifrån med stor sorg och tyngd i bröstet då hon sade att sannolikheten för att få ett till barn var inte stor och jag skulle få inse att det blir inge flera.
    Det kändes så definitivt när jag gick därifrån och jag bara grät när jag kom innanför dörren. 

I förbifarten nämner läkaren äggdonation finns ju alltid och kostar en del.Det kan inte göras här i Sverige utan utomlands.
    Har aldrig tänkt tanken ens men ett litet hopp kändes det som för mig och började fundera vad detta innebar.

Har nu tagit upp detta med äggdonation för maken och jag sa till att det bästa är att vi ställer oss i kö och om det är så så kan vi tacka nej.
    Han blev så sur och sa ingenting på flera timmar och det fick jag veta nu att därför jag tydligen hade sagt att vi "ska ställa oss i kö" utan att fråga honom.
    Han kände sig överkörd.

Jag frågade vad han tycker och han säger blankt nej till äggdonation. 
    Det är inte naturligt, generna förs inte vidare, barnet kommer till på konstgjord väg och hellre är han utan ett till barn då.
    Enligt honom så " vi har ett barn".

Jag som vill så gärna ha ett syskon till våran dotter och även hon pratar om syskon ofta ofta.

När han var så bestämt och jag vet nästan att han kommer inte att ändra sig så känns det fruktansvärt.

Ni som har och är i samma situation skriv och ge mig hopp!
    Kan jag göra något annat, säga något till honom....?

Svar på tråden Maken vill inte äggdonation.