• Hope2016

Fler Rmc Linköping ruvare?

Aliiiix skrev 2016-04-20 11:29:28 följande:

Hej! Jag undrar lite hur ni har reagerat efter ÄP och ET.?

Gjorde ÄP i fredags och ET nu i måndags. Är svullen och fruktansvärt dålig i magen, samtidigt som jag mår väldigt illa. Har inte lika ont i magen som innan men den är svullen och spänd. Tror inte jag behöver oroa mig för överstimulering men undrar om någon vet hur länge det kommer vara såhär?

Hoppas det är okej att jag hoppar in och frågar:)

Ett par dagar sen lägger det sig, ta det bara lugnt.

Fick med en jätte svullen mage och ont efter äp så bara vila. Om du fick morfin så kan det ställs tilk det med magen ett par dagar med förstoppning
  • Hope2016
    kvillis skrev 2016-04-20 12:53:47 följande:

Hej! Jag hade insättning i tisdags rmc linköping.

Idag kom mensen. Ringde dom förut. Ska ändå göra ett test på test dagen den 26/4 för det kan komma en blödning ändå. Men jag tror ju inte på att det är något nu. ????

Har du fått en riktig blödning eller bara lite?

Du har då kortare testdag än jag, vi fick tillbaka 11/4 men td 29/4 men har även jag haft lite bruna/rosa flytningar men skulle ändå fortsätta till ts sa de på kliniken
  • Hope2016
    Cia33 skrev 2016-04-20 18:16:55 följande:

[quote=76552022][quote-nick]Hope2016 skrev 2016-04-20 08:57:21 följande:[/quote-nick]O tyckte så synd om min nu på sista Äp, han blev svimfärdig och dålig. Han tyckte det var obehagligt att jag hade ont så han höll masken och visade inget föränn vi var färdiga, då såg även teamet att han inte mådde bra så blek och yr som han blev...

Börjar redan nu planera inför nästa insättning då jag har svårt att tro att det blev något nu :([/

Jag låter inte min man bra med inne på äggplocket. Jag vill inte behöva oroa mig för att han blir dålig får inne. Han är redan väldigt spruträdd. Han är däremot med in vid insättningen.

Nä det väljer man själv hur man vill ha, min ska och går vara med då jag tycker det känns tryggarr med han även om han nu sist tyckte det var lite obehagligt

Hur går det för dig?

Några känningar?
  • Hope2016
    180611 skrev 2016-04-21 21:59:38 följande:

Aha stackare då! Min man var väldigt avslappnad på äp men som sagt blev han nog ganska skärrad när jag liksom försvann hela tiden. Men RMC var underbara not honom också! Ok känns det fortfarande likadant? Lr har hoppet vänt?

Tyvärr har det inte vänt, :(

Skulle tro att det är misslyckat, men fattar inte att jag har nu haft bruna/rosa flytningar i 4 dagar och ingen mens på g, däremot så vågar jag inte heller riktigt sluta med lutinus, man letar efter små små symtom men dessvärre kanske helt i onödan :(
  • Hope2016
    Cia33 skrev 2016-04-20 20:58:46 följande:

Inga känningar annat än nåt som känns som början till lätt mensvärk. Men eftersom jag haft det senaste veckan så hopas jag att allt är som det ska. Men det börjar bli nervöst. Sist började jag blöda på ruvningsdag 12.

Usch hoppas hoppas det är bara kroppen som spelar en spratt men detta är så plågsamt som det kan bli, man är ju ett nervvrak då man inte vill annat än att få ett plus men man vet också någonstans i huvidet att man inte kan påverka utgången egentligen, fäster den så fäster den
  • Hope2016
    180611 skrev 2016-04-21 21:59:38 följande:

Aha stackare då! Min man var väldigt avslappnad på äp men som sagt blev han nog ganska skärrad när jag liksom försvann hela tiden. Men RMC var underbara not honom också! Ok känns det fortfarande likadant? Lr har hoppet vänt?

Jag måste säga att de bättrat sig jätte mycket med bemötandet sen sista gången vi var där 2007, mer trevliga och empatiska men sen har de ju bytt ut en del personer så kanske därför, vet att Karin inte var så trevlig sist men nu var hon så trevlog som hon bara kunde bli, och den nya läkaren med kort hår och hon som heter Nadia är bara underbara
  • Hope2016
    Cia33 skrev 2016-04-22 17:55:01 följande:

Läkarna i Linköping är helt underbara. Jag har mest haft Karin. Hon är lite speciell och väldigt rakt på sak, men hon känns väldigt kompetetent och omtänksam. Även Susanne som gjorde mitt sista äggplock var jättebra. Och sköterskorna är helt underbara.

Ja men hon var inte lika empatiskt förra gången tyvärr 2007, hon tom vägrade ta i hand o sa att hon inte hälsade så på sina patienter, så därav att jah blev förvånad denna gången :)

Hur går det för dig?
  • Hope2016
    Cia33 skrev 2016-04-22 18:31:06 följande:

Ingen förändring, ruvar på. Håller alla tummar för att det ska gå bra. Hur känns det för dig?

Inte en blekaste vsd jag ska tro :(

Känner tyvärr inget, skulle vilja spola tiden framåt en vecka så man kan testa och planera för nytt försök, hoppas man hinner med ett i maj men ska försöka övertala de att få två blastisar tillbaka ;) har fått det i förra ivf:n så det borde gå nu med även om de var emot det då risken för flerbörd vägde tyngre
  • Hope2016
    180611 skrev 2016-04-23 16:56:58 följande:

Oj! Menar du allvar?! Då måste hon verkligen ha jobbat upp sig. Är ju helt galet att det var så innan!

Ja på allvar, hon gav mig ångest vid sista behandlimgen 2007 då jag blev så illa berörd av att hon var så oempatisk och kall, så nu var det en helt annan människa man träffade kändes det som, tog i hand och var jätte positiv och empatisk, så något måste ha hänt under alla dessa år. Bara bra för patienter som oss är redan känsliga som vi är så då är det gott med vänliga läkare och förståelse :)
  • Hope2016
    Cia33 skrev 2016-04-22 17:55:01 följande:

Läkarna i Linköping är helt underbara. Jag har mest haft Karin. Hon är lite speciell och väldigt rakt på sak, men hon känns väldigt kompetetent och omtänksam. Även Susanne som gjorde mitt sista äggplock var jättebra. Och sköterskorna är helt underbara.

Hur går det med ruvningen?

Här drog mensen igång som en klocka idag

, dock jävlas den och från stund till stund ändras färgen med :( mensvärken är bortblåst men testade negativt idag så jag tror inte det visar annat på td
  • Hope2016
    Cia33 skrev 2016-04-27 17:12:35 följande:

Hej, tänkte meddela lite goda nyheter. Jag testade i morse och det var positivt! Kunde inte fatta att det var sant. Var tvungen att titta flera gånger.

Stort grattis, håller tummarna så allt går bra :)

Här är det tyvärr negativt så vi får fokusera på fet vid nästa mens, ????????????
  • Hope2016
    velicious01 skrev 2016-04-27 21:00:47 följande:

Hej tjejer :)

Kan också meddela att jag fick ett fint plus på stickan idag. Äntligen efter mer än 2 års kämpande!

Stort grattis Cia33

Vill önska er alla ett stort stort lycka till, håller tummar o tår att ni får ett mirakel <3

Grattis grattis, hoppas allt går bra :) va kul med lite positiva nyheter :)
  • Hope2016
    velicious01 skrev 2016-05-03 18:28:46 följande:

Fick missfall så lyckan varade inte länge :( så tråkigt när man liksom försökt så länge o sen mista de lilla pyret. Men hoppas vi får se ett fint plus snart igen. Men vi står iaf kvar i kön till Linköpings rmc :)

Hur går de för er, någon som ruvar på ett litet frö eller ska göra äggplock? :) lycka till håller tummarna för att vi alla får våra fina plus snart <3

Beklagar verkligen att det inte gick vägen för er :(

Ska invänta min mens sen köra på med en blastocyst från frysen :) har 6 st i frysen så vi hoppas på ett plus självklart :) ska prata med läkaren ifall vi kan köra med stödmedicin denna gång eller om vi kan få tillbaka 2 st ;)
  • Hope2016

[quote=76598115][quote-nick]Cia33 skrev 2016-05-05 12:23:52 följande:[/quote-nick]Verkar tyvärr som jag fått ett tidigt missfall. Började blöda igår och det har fortsatt idag kombinerat med rejäl värk i magen. Ska ringa rmc när öppnat igen och se hur vi går vidare. Känns bara så hopplöst just nu

Beklagar verkligen, hoppas det inte är ett missfall...

Det är så fruktansvärt jobbigt detta med ivf och hela karusellen med hopp och hopplöshet :(

• Hope2016
    Cia33 skrev 2016-05-06 10:52:47 följande:

Testade negativt idag. Så det var ett missfall. Pratade med rmc och har fått ny telefontid i slutet av maj.

Kanske svårt att ta in men ge inte upp, huvudet upp och ta nya tag. Det är inte lätt har själv fått två tidiga mf så visst känner jag och vet hur det är,

Har också telefontid med de om ca två veckor och så inväntar jag denna mens för ett nytt försök, lägger mitt hopp på våra blastisar i frysen och känner en lättnad att inte behöva göra om hela ivf från början just nu
  • Hope2016
    Cia33 skrev 2016-05-06 16:41:30 följande:

Jag måste tyvärr göra om allt igen och eftersom jag inte verkar kunna få något till frysen så är nästa försök det sista innan vi måste gå till ett privat alternativ och betala för det. Och det är inte direkt billigt.

Nä super dyrt är det :( har själv gjort privat

Men är du svårstimulerad?

Fick tips av en här på forumet att testa q10 som ska ge bättre äggkvalité, kolla på det annars är ett tips att läsa på Atentråden med massa nyttiga tips,
  • Hope2016
    180611 skrev 2016-05-18 15:19:39 följande:

Hej hur går det för er? Kan numera titulera mig själv som ruvare. Fick en fin blastocyst insatt idag och det känns fantastiskt! Nu väntar 2 nervösa veckor!

Här går man och väntar på mensen, hur tokigt låter inte det?

Men om den bara behagar att komma så ska vi köra igen med en blastocyst :) grattis till ruvningen :)
  • Hope2016
    180611 skrev 2016-05-18 15:19:39 följande:

Hej hur går det för er? Kan numera titulera mig själv som ruvare. Fick en fin blastocyst insatt idag och det känns fantastiskt! Nu väntar 2 nervösa veckor!

Hur går det för dig?

Här har man startat med ägglossningstest så förhoppningsvist så får vi utslag snart o jag får ruva på en blastocystembryo :) :)
  • Hope2016

Hellooooo

Jag fick vänta 1 månad emellan förra ivf men då hade de den förklaringen att man var tvungen att invänta en mens emellan pga av att den mensen i samband med ivf inte är en "riktig" mens. Men mellan fet vet jag inte men där ser man vilken tur att du fick det utrett. Så snart är vi kanske ruvare trots allt och jag hoppas det är vår tur nu verkligen. Har aldrig velat något så starkt som detta :)

Svar på tråden Fler Rmc Linköping ruvare?