• felisa

Skolor i Örgryte-Härlanda?

Som boendes i Kallebäck och relativt nyinflyttad, så har jag ingen bra kännedom om skolorna i området. Skårskolan åker vi förbi dagligen, men svårt att hitta omdömen på internet.

Så, någon som har erfarenhet av skolor i området och som kan tänka sig att ge tips och råd?

• Svar på tråden Skolor i Örgryte-Härlanda?
  • Medlemina

Ålder på barn/årskurs?

En del av min barndom bodde jag där. Ett mycket trevligt område som jag älskar :) Så jag kan inte alla skolor i området men jag kan iaf nämna de som jag gick i så kan du ju kolla upp dem :)

Bagaregårdsskolan årskurs 1-3, hade även fritidsaktivitet ett par timmar efter skolan för föräldrar som arbetade sent på en.

Ånässkolan årskurs 1-6 vill jag minnas (jag gick 4-6), även någon slags förskoleverksamhet och/eller fritids efter skolan.

Nya Lunden årskurs 7-9

Gamla Lunden ligger precis bredvid årskurs 1-6.

Har för mig att det finns en Ättehögsskola årskurs 7-9. Funderar på om det fanns en Böskola eller ej.. är osäker. Fanns en skola vid Munkebäckstorget som jag inte minns namnet på, kan vara så enkelt som Munkebäcksskolan något sådant.. Dock är inte dessa skolor så nära Kallebäck och dessutom så var det så länge sedan jag gick i skola där (är 32 nu).

Men men hoppas du får bättre hjälp av någon annan :)

• felisa

Tack för ditt svar!

Det gäller årskurs 1, som det nu börjar bli dags att anmäla till snart antar jag. Första barnet som börjar närma sig skolåldern och jag har noll koll:)

Tror jag ska försöka ragga upp lite föräldrar på bussen för att få extra tips.

• Tangent

Goteborg.se under fliken "Förskola och utbildning" välj grundskola så finns Hitta grundskolor. Där kan u se all skolor I Göteborgs kommun.
    Är ytligt bekant med en familj som har ett barn I Skårskolan, de verkar nöjda. Flera andra bekanta  har sina barn I Montessoriskolan Casa, de verkar också nöjda.

• Smilla7912

Jag har ett barn som är elev på Ånässkolan. Skolan verkar ha stora problem med kränkningar både från andra elever och från skolans personal.

• felisa

Tack!

Då känns det som att Ånässkolan går bort, viktigt med gott klimat!

Svar på tråden Skolor i Örgryte-Härlanda?