• KaosArt

IVF-start slutet på april/början på maj

Hej! 

Jag och min sambo ska starta våra första IVF någon gång under vecka 17, (mensen är beräknad runt onsdagen om den kommer som den brukar) kommer då att starta med kort protokoll. Kommer att börja med Menopur dag 2 och sedan lägga till Orgalutran på dag 7, vet såklart inte alls hur länge jag kommer att få hålla på med sprutor eftersom det är min förta IVF.

Vi har inte fått någon riktig förklaring på varför vi inte lyckas bli gravida på egen hand, (har försökt i snart två år) men på senaste ultraljudet såg läkaren vätska i höger äggledare och när jag spolade äggledarna så hade jag dålig genomfart. Så det kan vara något som påverkat, men som sagt ingen konkret anledning.

Vi gör våra behandling i Falun, någon fler som gör/ska göra det?

Vi ska även vara med i en forskningsstudie som undersöker sambandet mellan NK-celler (som har med immunförsvaret att göra) och barnlöshet. Någon fler som ska vara med i den studien?

Är det någon fler som ska starta IVF runt samma tid som vill följas åt? =)

• Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj
  • KaosArt
    FruA78 skrev 2016-05-21 14:02:37 följande:

Tack detsamma hoppas att våra eskimåer kan användas till syskonförsök.

Jag har testdag på onsdag egentligen. Men vill inte börja blöda på jobbet så därför vill jag testa imorgon. Känner mig inte så gravid så jag har inte så stort hopp. Har varit gravid tidigare och nu känns det inte så. Men jag ger inte upp hoppet än. Håller tummarna för dig, när har du testdag?

Okej, ja jag förstår att du vill testa imorgon i stället. Jag har testdag på lördag om en vecka, men vet inte hur jag ska kunna hålla mig. Men samtidigt är jag så rädd för ett minus att jag vill dra ut på det.

Tråkigt att du känner så, men samtidigt kan ju varje graviditet ge olika tecken eller avsaknad av tecken. Hoppas du känner fel, och bra att du fortfarande har hoppet kvar!

Jag känner inte heller så mycket, söker efter synptom, har lite mini "mensvärk" ibland. Och får svettningar, men är inte så öm i brösten som jag brukar vara dagarna innan mensen så det ser jag som ett positivt tecken. Men samtidigt rädd för att det är riktig mensvärk också. Åh denna ovisshet!
  • KaosArt
    malre skrev 2016-05-17 21:28:22 följande:

Tack alla!

Hopps på många pluss i denna fina grupp så vi kan följas åt.

Kramar

Hur går det för dig Malre? :) hur känner du dig?

Har du fått tid för ul?

Kram
  • malre

Hej!

Det går bra, ja ul är bokat om 4 veckor. Jah har fått ont i mina äggstockar igen. Var lite många blåsor de tömde vid äp. Hcg hormonet kan göra så man svullnar upp igen.

Men annars känner jag inte av så mycket mer än ömma bröst som har kommit tillbaka

Håller tummarna för flera pluss!!

KaosArt skrev 2016-05-21 15:42:47 följande:

Hur går det för dig Malre? :) hur känner du dig?

Har du fått tid för ul?

Kram

• finee
    KaosArt skrev 2016-05-21 12:28:38 följande:

Ja precis, vi fick fem. Men när de ringde dagen efter så var det fyra, så en var lite seg. Så antagligen tog de beslutet om korttidsodling när de bara var fyra befruktade. Sedan kom en liten kämpe till! :) så det var nog den anledningen till att det blev dag tre för mig.

Aha, ok. Hehe, så den lille sega kämpen grejjade sig också till sist <3
    Närärdetvårtur skrev 2016-05-21 13:11:54 följande:

Dagen efter äggplock, rätt öm i äggstockar/livmoder-känns i varje steg jag tar- uthärdligt men glad att det är helg så att jag kan va hemma å inte behöver jobba! Men kan ju inte sluta tänka på hur det går där borta i labbet, blev det några befruktningar under natten, är jag mamma till några embryon nu? Ovissheten är outhärdlig... Tack för att du håller tummarna för mig finee!

Åh kan tänka mig att det är outhärdligt nu över helgen. Jag tyckte det var jättejobbigt att bara vänta till kl 11 dagen efter. Var på helspänn och kunde knappt koncentrera mig på mitt jobb där på torsdag förmiddag. Håller tummarna för era embryon i labbet! Tänker på mina också, känns så märkligt att veta att vi har fem potentiella bebisar i ett embryoskåp <3 Där ligger dem liksom
  • stajlish

KaosArt: Det är så mysigt ju :) Ja, det närmar sig ju för er ändå...håller verkligen alla tummar o tår för er nu <3 

finee: Så lite så, alltid intressant o höra hur det upplevts o gått till för andra, ja på Sahlgrenska sa dom det och de stod på pappret med! :) Det är för att dom ska kunna se bättre på skärmen o att de ska gå lättare eller nåt o föra in embryot typ tror jag dom sa? Men jag hade ju hellre föredragit att få ha tom blåsa...för de har verkligen varit jobbigt på riktigt bägge gångerna, haha (litet i sammanhanget men ändå jobbig känsla, att va rädd o kissa på läkaren när hen är där nere...haha)

Idag tog jag 4:e sprutan, går fint. Men det börjar kännas lite inuti nu.. så nåt händer nog :D Spända bröst och de drar lite i äggstockarna då o då... sen vallningarna till o från, pga sprayen då såklart. Blodprov på måndag, så får vi se på tisdag hur kroppen svarat om de blir samma, minskad eller höjd dos på
    gonal-f:en :D Ska bli skönt o slippa ställa klockan på larm 4 ggr per dag o kunna sova ut på morgonen efter detta, haha =)

• Närärdetvårtur
    finee skrev 2016-05-21 22:28:46 följande:

Aha, ok. Hehe, så den lille sega kämpen grejjade sig också till sist <3Åh kan tänka mig att det är outhärdligt nu över helgen. Jag tyckte det var jättejobbigt att bara vänta till kl 11 dagen efter. Var på helspänn och kunde knappt koncentrera mig på mitt jobb där på torsdag förmiddag. Håller tummarna för era embryon i labbet! Tänker på mina också, känns så märkligt att veta att vi har fem potentiella bebisar i ett embryoskåp <3 Där ligger dem liksom

Hade våra embryon varit på samma labb hade dom ju haft varandra, precis som vi har varandra här i tråden ????! Har oxå återföring på måndag efter lunch (dvs om befruktningen gått bra) så ska tänka på dig när jag ligger där, å veta att du gör samma sak, haha känns lite som sisters in crime!!
  • FruA78

Jag är gravid!!! Så himla underbart. Testade positivt idag på ruvardag 13 med ett tredagars embryo. Har testdag på onsdag egentligen. Är helt skakis och glad. Nu hoppas jag att den lilla stannar har haft 2 missfall tidigare. Men just nu är jag gravid :)

• malre

Grattis! Så underbart, håller tummarna Att denna stannar kvar

t

FruA78 skrev 2016-05-22 06:52:07 följande:

Jag är gravid!!! Så himla underbart. Testade positivt idag på ruvardag 13 med ett tredagars embryo. Har testdag på onsdag egentligen. Är helt skakis och glad. Nu hoppas jag att den lilla stannar har haft 2 missfall tidigare. Men just nu är jag gravid :)

• Marre22

Ååååh stort grattis!
  • KaosArt

Åh fy vad härligt! Så kul, verkligen Grattis! !!! <3 <3 <3 <3 <3 <3

Jag önskar verkligen att din lille stannar hela graviditeten ut nu!
Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj