• KaosArt

IVF-start slutet på april/början på maj

Hej! 

Jag och min sambo ska starta våra första IVF någon gång under vecka 17, (mensen är beräknad runt onsdagen om den kommer som den brukar) kommer då att starta med kort protokoll. Kommer att börja med Menopur dag 2 och sedan lägga till Orgalutran på dag 7, vet såklart inte alls hur länge jag kommer att få hålla på med sprutor eftersom det är min förta IVF.

Vi har inte fått någon riktig förklaring på varför vi inte lyckas bli gravida på egen hand, (har försökt i snart två år) men på senaste ultraljudet såg läkaren vätska i höger äggledare och när jag spolade äggledarna så hade jag dålig genomfart. Så det kan vara något som påverkat, men som sagt ingen konkret anledning.

Vi gör våra behandling i Falun, någon fler som gör/ska göra det?

Vi ska även vara med i en forskningsstudie som undersöker sambandet mellan NK-celler (som har med immunförsvaret att göra) och barnlöshet. Någon fler som ska vara med i den studien?

Är det någon fler som ska starta IVF runt samma tid som vill följas åt? =)

• Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj
  • Närärdetvårtur
    KaosArt skrev 2016-05-16 09:25:15 följande:
    Ja Orgalutranen vad jobbig med stickningar och sveda efter. Men för mig var den ändå bättre än menopur :)

Jag kände inte heller så mycket, men fick ändå ut fint med ägg. Spännande för dig med ul imorgon! Ser säkert jätte fint ut! :)
    Tack KaosArt! Hur mår du nu? Känner du av nåt av ruvningen?

Jag är lite orolig inför äggplock, hur var ditt? Är helt inställd på att det inte kommer bli det roligaste man gjort...hur mådde du under/efteråt? Kan man jobba dagen efter?
  • Kvinna84a
    Marre22 skrev 2016-05-15 21:53:16 följande:

Lutinus har gett mig rätt rejält med flytningar!

Ok då är allt som det ska :)
  • Kvinna84a
    provi87 skrev 2016-05-16 08:26:33 följande:

Jag har fått det, på RD 8, 10 och 11 iallafall. Men kanske fler dagar eftersom det kommer ut väldiga mängder gegga av lutinus som jag inte studerat :) Men också förvånad! I nån blogg läste jag sen att det är ett bra tecken, men det verkar inte helt vedertaget. 

Vi får hoppas att det är något positivt :)
  • Sanlu87

Äggplock avklarat. Gick bra, det kändes lite men inte så farligt.

Fick dock bara 5 ägg.. Så nu är ju oron väldigt stor att inget ska bli befruktat och se bra ut. :(

• halfmoon
    Sanlu87 skrev 2016-05-16 11:37:52 följande:

Fick dock bara 5 ägg.. Så nu är ju oron väldigt stor att inget ska bli befruktat och se bra ut. :(

Skönt att det gick bra! Kvalitet framför kvantitet! Hoppas på bra befruktning! :)
  • Marre22

Nu har jag fått samtal från distanskliniken.

Blodprov och VUL på torsdag och så samma procedur på måndag, blodprov och VUL.

Lät mycket med två blodprov, men så kanske det är?!

• provi87
    Sanlu87 skrev 2016-05-16 11:37:52 följande:

Förstår din besvikelse och oro med inte så många ägg men på min klinik sa de att 5-15 ägg är okej och att det är väldigt ovanligt att inte få nånting tillbaka, det finns oftast iallafall ett ägg som är moget och bra oavsett hur få de är.
    Har de sagt något om när det blir återföring?  
  • provi87
    Marre22 skrev 2016-05-16 12:23:34 följande:

Nu har jag fått samtal från distanskliniken.

Blodprov och VUL på torsdag och så samma procedur på måndag, blodprov och VUL.

Lät mycket med två blodprov, men så kanske det är?!

Jag fick inte göra ett enda blodprov, är det för det är på distans? Har läst mycket om blodprov i denna tråden men jag vet inte vad de kollar, någon som vet?
  • Sanlu87
    provi87 skrev 2016-05-16 12:36:59 följande:

Förstår din besvikelse och oro med inte så många ägg men på min klinik sa de att 5-15 ägg är okej och att det är väldigt ovanligt att inte få nånting tillbaka, det finns oftast iallafall ett ägg som är moget och bra oavsett hur få de är.

Har de sagt något om när det blir återföring?  

Tack för dina ord. Onsdag kl 13 är det dags , om det finns något att sätta tillbaka, annars skulle de höra av sig. Så nu vill man inte ha ngt samtal. Vore så sjukt jobbigt om allt var gjort "i onödan"... Men håller tummarna för att det går vägen !
  • Sanlu87
    halfmoon skrev 2016-05-16 11:59:05 följande:

Skönt att det gick bra! Kvalitet framför kvantitet! Hoppas på bra befruktning! :)

Ja precis :) tack!
Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj