• halfmoon

IVF-start slutet på april/början på maj

Hej tjejer!

Jag är fortfarande med i matchen, iaf ett tag till. Fick fortfarande positivt igår på testdag (dock bara gravid 1-2 :( ) och blödningen kom aldrig igång. Haft lite ljusbruna flytningar ett par dagar men det verkar (peppar peppar) ha lugnat sig.

Vi har meddelat resultatet till kliniken och min sambo fick även tala med en läkare som sa att det var vanligt med små blödningar och att vi inte skulle stirra oss blinda på testen (de ökar men känns långsamt) då hcg kan variera. Vi fick tillsagt att nu ska vi vara glada och så får vi vänta och se.

Jag är superpessimist och ropar inte hej på långa vägar, men jag tillåter mig att hoppas lite till. Googlat alldeles för många bilder på stegring av gravtestet senaste dagarna. Så ett råd till er andra som ska testa, ta ett test och var nöjd med två streck på stickan/plus oavsett styrka! Det blir som det blir sen ändå. ;)

• halfmoon
    finee skrev 2016-05-30 22:11:26 följande:

Åh nej! Vad jobbigt, lider med dig. Nya tag efter sommaren. Hur långa dagar från äggplock är du? Kom blödningen den dagen du brukar ha bim i naturlig cykel?Förstår googlemissbruket. Man kan inte låta bli. Själv har jag googlat som en tok hela dagen om folk som plussat trots att brösten i vanlig ordning slutat ömma innan bim. Eller hur hittar man historier åt både det ena och det andra hållet. Allt man kan göra är att vänta. Tror på dig! Tror den kommer att stanna eftersom du ändå fått stegring på testen. Kan du be kliniken om ett blodprov tror du? Då kan de ju se om du ligger inom normalt referensintervall. Håller alla tummar och tår! Vilken berg- och dalbana för dig. Kram <3

Mina bröst blev lite mindre ömma ett tag innan BIM och nu har de börjat igen. Första gången jag plussade var det likadant, först typ 4-5 dagar efter BIM jag faktiskt fick ömma bröst på riktigt.

Nej, de säger att man ändå inte kan se helt säkert vis blodprov såhär tidigt. Bara att invänta blödning/ultraljud. :S
  • halfmoon
    S1981 skrev 2016-05-30 20:29:47 följande:

Idag på ruvardag 11 så blöder jag :( har mindre än vanlig mens men antar att det är lutinus som gör det. Gör ondare än vanlig mensvärk. Har testdag på fredag men känner att det är kört. Testade i morse med - på stickan. Får försöka igen efter sommaren!

Fy så tråkigt, ledsen för din skull! :(
  • halfmoon
    KaosArt skrev 2016-05-31 08:06:11 följande:

FruHolmli - förstår verkligen din oro. Jag hade ju också som lite mensvärk innan och runt bim. Och vagitorierna kan ju påverka slemhinnorna så de blir sköra, och då kan man ju blöda lite. Så jag hoppas verkligen det är så I ditt fall! Håller tummarna för dig att mensen håller sig borta och att allt går bra! <3

Halfmoon - å vad kul att du fortfarande är med! Ett plus är ju ett plus men förstår att du inte vågar hoppas för mycket. Har du slutat med lutinus? När ska du göra ul?

S1981 - åh vad tråkigt att höra :(, måste kännas jobbigt för er. <3 ni får ha en härlig sommar och samlar styrka inför hösten. Kram!

Ja, en dag i taget. :) Har haft crinone och tog sista i fredags, i Malmö får man inte fortsätta med mer än 15 dagar oavsett resultat. På ett sätt rätt skönt för mycket av det bruna har slutat sedan jag la av med crinonen och "rensade bort" klumparna. Igår och idag har det varit i princip ofärgade flytningar. Om jag har riktig tur så var det crinonet som irriterade (vågar inte tro det dock). Har du slutat eller fått fortsätta med lutinus? Tror vi får tid för ultraljud nångång i v. 8+nåt, de skickar hem kallelse. Så ungefär 4 veckor kvar då idag är v. 4+5. När får du tid?
  • halfmoon
    Sanlu87 skrev 2016-06-01 06:36:56 följande:

RD 14 idag, testdag på fredag.

Tog ett digitalt test imorse. Och det visade; Gravid 2-3 veckor !!!!

Svårt att förstå! Även om jag anat med tanke på alla symptom men man vet ju inte vad som kommer från lutinus etc.

Ska även ta klinikens test på fredag morgon men testet från idag måste väl stämma ?!

Grattis!! :D
  • halfmoon
    MajaStinaa skrev 2016-06-01 14:25:27 följande:

Hade 10 mogna ägg, 4st blev ICSI befrukade. Är inne på RD 4 och fick nyss reda på att ingen gick att frysa in. Känns som att vår chans att det blir något minskade drastiskt.. Blir så ledsen =(

Det är väl rätt vanligt att man får något ägg i frysen iaf?

Behöver inte va så!

Vi gick 2 befruktade av 9 ägg. Bara ett såg bra ut på dag två och det fick vi återfört och det blev ett plus! Det andra odlades vidare men klarade sig inte till frysen. Men förstår din känsla, jag tänkte likadant!
  • halfmoon
    finee skrev 2016-06-01 14:43:30 följande:

Och där kom mensen. Känner mig helt knäckt.

Närärdetvårtur skrev 2016-06-01 15:58:41 följande:

Mensen har runnit till ordentligt idag med färskt blod å klumpar på ruvardag 9. Känns lite tidigt att mensen ska komma nu men men inte mkt att göra åt det tyvärr. Började småblöda lite redan igår men då hade jag förhoppningen att det bara var tunna slemhinnor av lutinuset... Men icke! Negativt på gravtestet oxå. Å inga frysisar fick vi heller så det blir IVF 2 så fort kliniken öppnar efter sommaruppehållet! Nya tag å nya förhoppningar då för nu lägger jag detta försök bakom mig å tar sommarlov från allt som rör barnaskapandet! Lycka till till alla andra här i tråden, hoppas vi inte ses i nån ny tråd till hösten

Blir ledsen för er skull! Jäkla skit är det! Kramar <3
  • halfmoon
    stajlish skrev 2016-06-02 17:40:13 följande:

Så ledsen för er som fått mens :( 

Orättvist och skit är va det är! <3

Er tur kommer även om det känns avlägset just nu. 

ALLA vi SKA bara få våra efterlängtade barn, punkt slut.

Kram till er

Själv börjar jag bli lite nervös inför äggplocket imorgon..

Vi ska va på SU kl. 9 och kl. 10 smäller det :)

Så sjukt svullen nu, ser ut o va i typ 6:e månaden..så ska bli skönt att plocka!

Vill bara att det ska bli överstökat, så man får veta hur allt går.. :D

Lycka till imorgon! Låter som ett gott tecken att du är svullen, då finns det nog gott om ägg att plocka! :)
  • halfmoon
    Miri skrev 2016-06-07 17:21:20 följande:

Grattis!

Idag gjorde jag mitt tidiga ultraljud i vecka 8 (7+3). Var ju nervös pga av svaga test och inga symptom men tji fick jag, det är TVÅ!!! Är helt i chock.

Satte iofs in två embryon men gavs ändå bara en maxchans på 5% att det skulle bli tvillingar och 20% att det skulle ta sig alls (alltså 1% chans att insättningen skulle resultera i en tvillinggraviditet).

Fick se två små hjärtan picka *kärlek*. De mätte ca 8-9 mm, den ena var dock lite mindre än den andra (fick inga mer exakta uppgifter). Tycker 8-9 mm låter lite lite men läkaren var nöjd så ska försöka att inte oroa mig.

Stort grattis!! Så fantastiskt med två! :)
  • halfmoon
    stajlish skrev 2016-06-06 18:48:48 följande:

Nu ruvar jag på ett fint embryo :)

So far, so good. Men vi är ändå ledsna. Vi hade hoppats o på nåt skumt sätt trott att de skulle bli bättre resultat denna gång än förra (dumt nog bara för att vi fick fler ägg denna gång..ingen garanti såklart..)

Så igår när vi var där och fick veta hur de gått..gick luften ur oss. Även om vi vet att vi ska va glada o tacksamma för att jag ens ruvar på ett fint embryo nu.. men ändå, efter allt man varit igenom så blir de bara för mycket ibland. Men men, av våra 11 ägg så var 8 mogna...7 befruktades men bara 2 klarade sig till igår

(dag 2), så de finaste är i mig nu, o de andra var inte tillräckligt bra för o klara en frys i dagsläget men de ville ge de en chans o odla vidare o se om de blev bättre...(inget vi räknar med dock..)

Så resultatet av hela den här jäkla ivf2 omgången blev ETT embryo kan man säga då...känns bara så tomt o snopet på nåt sätt. Sist fick vi ju iaf ETT till frysen..men som sagt, vet att de finns dom som inte får ett enda.. men är ändå så sjukt ledsna nu. Har lite svårt att känna hopp för den som bor i mig just nu tyvärr.. det känns kört på nåt sätt. Men det går nog över snart.. Bara så tung känsla att veta att om inte detta går nu, så får man börja om med ALLT man precis gått igenom...IGEN.. så orättvist! :,( 

Vi som kämpar o kämpar med IVF tvingas verkligen va med om mycket både fysisk o en extrem psykisk press! Vi är fan grymma!

Finee: Beklagar ditt missfall.. vilken skit! :( Är så jäkla frustrerande o ledsamt o snubbla på målsnöret som de känns som även om man är medveten om att de är lång väg kvar till barn då, men ändå.. man känner sig som en vinnare när man en gång plussat! <3

Kram på er <3

Håller tummarna att det du ruvar på nu är guldägget!

Förstår hur du känner det! För mig blev det nattsvart när vi, dagen efter äggplock, fick besked om att endast 2 av 9 ägg blivit befruktade. Tänkte att det var kört, att de inte skulle klara sig ens till insättning. Men det gjorde ett och det såg fint ut, det andra var inte godkänt men de odlade vidare det (och det klarade sig inte som väntat). Då kände jag att det jag hade i livmodern förmodligen inte var nåt vidare det heller eftersom det gått så dåligt med allt annat. Men tji fick jag. :)
  • halfmoon
    Hanalaya skrev 2016-06-15 10:04:21 följande:

Det här är verkligen en pina.

Tog ett tjuvtest i morse på rd 13. (Testdag rd15)

Halvsovandes. Det var tydligt negativt efter mindre än en minut. Sket i att vänta de fem min och gick och lade mig igen.

Efter att ha legat och tyckt synd om mig själv och oss i ett par timmar fick jag ett infall och plockade upp stickan från papperskorgen och tittade igen. Då hade det dykt upp ett starkt streck till!!!

Jag vet att man inte skall läsa av test efter så lång tid. Men tänk om det extra strecket dök upp inom de fem minuterna?

De här kasten mellan sista halmstrået hopp och bottenlös förtvivlan är inte nyttigt för den mentala hälsan.

Har aldrig fått streck på mina torkade test om det inte varit något. Om det var starkt så kan där va nåt. Håll dig 3 timmar och ta ett till så borde det ju utslag isf! :) Håller tummarna!
  • halfmoon
    Hanalaya skrev 2016-06-17 17:11:45 följande:

Har inte testat igen. Har varit på konferens och tänkte att jag skulle undvika att bryta ihop för ett minus.

Men brytet kom ändå efter att det kommit blod när jag skulle föra in Lutinus, och jag var helt övertygad om att mensen kommit.

Den försvann dock igen..?

Hade äggplock den 31 maj och återföring 2 juni. Och TD dag 15. Så har väl egentligen passerat TD med en eller två dagar beroende på om man räknar dagen för ET som 1 eller 0

Jag skall testa imorgon bitti. Eftersom jag på dagtid springer på toa mest hela tiden. Är 98 procent säker på negativt.

Behöver inte vara kört pga lite blod. Det är inte över förän testet är negativt! Jag hade också lite blödning (mest brun men även lite röd) runt när mensen skulle ha kommit och tänkte att det var kört. Men fick plus och fick se ett litet hjärta som tickade i tisdags. Håller tummarna åt dig!
  • halfmoon
    Hanalaya skrev 2016-06-18 05:21:00 följande:

Oj. Jag är i chock och funderar på om jag kanske fortfarande sover. CB digital: Gravid 2-3 veckor.

Oj. Jag kan alltså bli gravid. Då får vi hålla tummarna att pricken/prickarna (satte i två embryon) vill stanna kvar. Men oavsett. Att öht BLI gravid är ett enormt steg framåt.

I knew it!! Stort stort grattis! Wiho wiho wiho!
  • halfmoon
    Doris88 skrev 2016-06-22 09:41:00 följande:

Vad tyst det blev här :o

Det är väl fortfarande någon som inte fått sitt resultat än?

Jag är på Ruvdag 11 idag och man kan väl säga bim enligt äggplock (14 dagar efter plock) men testdag om en vecka den 29e.

Känner inget speciellt förutom att brösten ömma i stort sett hela tiden sen sprutorna och att jag hade konstig känsla i magen hela dan för precis en vecka sen (7 dagar efter äp)

Ska man vara ivrig att köpa nått test innan helgen eller kan man vara cool och vänta en vecka till? :)

Nervöst och spännande! Positivt om mensen inte dykt upp om du är på bim! Håller tummarna för ett fint plus!

Du borde ju få ett rättvisande resultat nu om du testar, det är så dubbelt om man ska testa innan eller inte. Jag klarade inte att hålla mig ett smack. :)
  • halfmoon
    Doris88 skrev 2016-06-27 09:22:44 följande:

Det var nästan för bra för att vara sant! Första ivf-försöket och fick tillbaka en 3dagars som hade lyckats befruktas på egen hand i skålen.

Plussade nyss med Predictor från Kronans droghandel :)

Ska testa imorn igen med det som kliniken skickade med så jag kan ringa in och meddela :)

Ruvdag 16 idag.

19 dagar efter äggplock

Gruvar mig inför illamående som garanterat smyger sig på när som helst :/ Var gravid 2006 som slutade i abort

Stort grattis!!! :)
  • halfmoon
    Filli89 skrev 2016-08-06 20:57:21 följande:

Nej ja tycker inte någon av sprutorna gör ont. Ikväll ska ja ta sista puregon tillsammans med orgalutran o fortsätta ett par dagar till kliniken öppnar måndag så tror ja får gör ul då. Grejen e att ja e mer rädd för missfall än för att inte bli gravid om ja ska vara ärlig. Om ja skulle bli gravid igen vet ja inte hur ja ska klara av alla veckor tills missfalls risken blir över.

Följer fortfarande tråden. Ville bara säga att jag förstår din rädsla för missfall och att ev ny graviditet kommer bli en stor oro. Hade två missfall innan denna graviditeten och jag har varit skitorolig från start. Hellre att inte bli gravid än att få missfall! Var helhispig första veckorna men sen har det blivit mer en lugn oro. Tankarna finns där hela tiden om att nåt ska gå fel men dagarna rullar på ändå. Är i v 15 nu och oron har inte släppt. Men du fixar det och det är okej att vara rädd och nojig under tiden. Oavsett oro och nojor så kommer tiden att gå, bara att härda ut och tillåta sig att känna det man känner och försöka acceptera oron. Det blir ju inte lättare för att man oroar sig om att man oroar sig för mkt.

Håller alla tummar för er som kör igång nu!
  • halfmoon
    Filli89 skrev 2016-08-06 22:30:51 följande:

Åh grattis att någon av oss lyckas till slut. Jag är skit orolig faktist, känns dessutom som att mina hormoner är i obalans ända sedan missfallet, mina bröst ömmar knappt längre sedan april. Dessutom har jah ett myom som blev 15 cm samtidigt som ja fick infektion i livmodern sist så allt var väldigt dramatiskt, och oron tar över för detta myom om det skulle orsaka samma sak igen om det var det som orsakade mf. Sist slappnade ja av efter ul men fick ändå missfall v11 när ja trodde att allt var över. Fy alltså vill bara ha ett barn är det för mkt att begära.

Fy, det är ingen enkel resa detta. Kan de inte göra nåt åt myomet innan ni försöker igen? Vad säger kliniken om det?

Kroppen ändras lite efter missfall, min har alltid varit knas två/tre månader efter. Fick fördröjd ägglossning och mkt mer mensvärk än vanligt första månaderna.
Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj