• malre

IVF-start slutet på april/början på maj

Jag gjorde på dag 11 första gången och på dag 10 den här gången

Marre22 skrev 2016-05-09 19:16:08 följande:

Jag är också nyfiken på det!

• malre

Ja. Allt beror ju på hur man reagerar på hormoner. Jag var lättstimulerad och den här gången tog de ett beslut att göra äp tidigare för att minska risk för överstimulerinh. Det blev jag lite grann ändå, men det gick bra. De ändrade också äggmognadsspruta till suprefact.

Jag hade samma dos som första gången men fick flera blåsor. Kroppen reagerar olika från fång till gång. Man ska nog inte hänga upp sig på antal dagar heller, det blir vad det blir. Läkarna har koll med ultraljud och sånt.

manna86 skrev 2016-05-09 20:19:26 följande:

Jag blev informerad att det vanligtvis sker på dag 11-13 efter injektionsstart men att det kanske skilja sig åt beroende på hur storleken på blåsorna utvecklas (och att de helst inte lägger det på en helgdag). Fick definitivt besked på sista ul och det blev äp dag 13 (mensdag 15)

• malre

Välkomna ni "nya"! Lycka till med sprutor, det kommer få bra. Är självklart lite läskigt men om man väl tagit en så känns det lättare nästa gång :)

• malre

Härligt! Grattis!

Hur kommer det sig att ni får två tillbaka?

Kvinna84a skrev 2016-05-10 16:15:54 följande:

Av 6ägg blev 4befruktade och på dag3 får vi tillbaka 2st.. Längtar! :)

• malre

Men nej bad tråkigt :( verkligen ledsen att det blev så.

Ja ibland är ens kropp en riktig skitstövel tycker jag, men man är ju liksom fast med den!

Jag håller tummarna för många befruktade ägg och att allt blir värt det i slutet.

Sänder dig en styrkekram

KaosArt skrev 2016-05-10 17:45:04 följande:

Hej, alla. Känns som att jag missat en del här inne när jag varit "borta".

Har haft en riktigt jobbig dag idag. Sov jätte dåligt i natt och var så orolig och nervös i morse att ja mådde illa och knappt kunde äta frukost. Kom till kliniken och började böla direkt, fick lugnande men de hjälpte inte så jätte mycket. 

Sen blev det äggplock, bedövningen man får föst gjorde verkligen jätte ont. Sköterskan fick ge mig mer och mer smärtstillande för jag hade så ont. När de väl började med själva äggplocket gick det bättre, fortfarande jätte ont men hanterbart nu.

Fick ut 6 ägg, och det känns ganska ok. Spermaprovet såg mycket bra ut. Så när allt var klart och vi var påväg hem så kände jag mig så lättad. Allt det jobbigaste skulle vara över, sprutorna som jag haft så jobbigt med var klart och ÄP var klart. inget med smärtsamt kvar. trodde jag.....

Så ringer sköterskan och säger att värdena från mitt blodprov var lite höga. Och det innebär att jag måste ta ytterligare en spruta och en annan tablett varje dag i minst tre veckor till! Jag hatar det här! Det är verkligen skit med mig nu! Jag vill inte ta mer sprutor...

Så jävla ironiskt att riskera överstimulering med 6 ägg som resultat.

Känns om att min kropp motarbetar mig hela tiden.

Om inte detta går vägen nu och jag hat gjort allt detta i onödan så vet jag fan inte hur jag kommer att reagera....

• malre

Ja, det kommer det! Man måste tro det. Annars hade man ju gett upp med en gång

KaosArt skrev 2016-05-10 18:17:51 följande:

Tack!

Ja jag hoppas allt kommer att vara värt det  slutändan, det är ju det som får en att fortsätta kämpa!

• malre
    KaosArt skrev 2016-05-11 08:01:47 följande:
    Har du pratat med kliniken om det? Jag tror inte det är någon fara. Om du tar 150 så fårbdu ju ut prick 8 doser men jag tänker att man kanske drar upp pytte till när man drar upp dosen i sprutan för att kunna trycka upp någon droppe så de inte är luft i nålen. Så gjorde jag iaf och då skulle de ju räcka till 7 doser. Förstår du hur jag tänker?

Ska inte du på blodprov idag? Då får du ju veta mer, så kan de justera och sänka om de skulle vara så att du får för mycket. Ingen fara tror jag.
    finee skrev 2016-05-10 21:19:47 följande:

Har verkligen tänkt på dig idag! Bra jobbat Kaosart, hoppas att du har landat lite nu efter känslostormen. 6 ägg är ju kanon. Jobbigt verkligen med risk för överstimulering och att du måste ta fler sprutor. Förstår att du är trött på sprutorna. Usch, visst känns det som att kroppen motarbetar en i det här, ibland kan man bli så arg :( Håller tummarna på att du piggnar på dig och att det blir insättning snart! När får du veta hur befruktningen gått?

Tack! Har landat lite men känner mig typ överkörd. Hoppas jag får bra besked idag så det kanske känns lite lättare. De ska ringa idag på förmiddagen och berätta hur många som blev befruktade. Är lite nervös så hoppas de ringer snart.
    Jag håller tummarna för dig, att många ägg har blivit befruktade och att du mår bra!
  • malre
    KaosArt: 28år Oförklarligt barnlös sedan 2 år, IVF 1, kort protikoll, sprutstart 27/4, ÄP 10/5, ET 13/5, TD 28/5

Finee: 28år. Oförklarligt barnlös, IVF1 sprutstart menopur 150ie 6/5. Korta protokollet. 

Provi87: 30 år, barnlös pga dåliga spermier, försökt i två år, IVF1 med ICSI, sprutstart 21/4, ÄP 2/5, ET 4/5, TD 19/5 

Minimasken: Barnlös pga dåliga simmare och få i mängd, försökt i 2 år. IVF 1 misslyckades, fryst återinförande vecka 20 

ivfbullen: 29 år, barnlös pga 13 miljoner simmare och inte 20 miljoner, försökt nu i 2 år. IVF försök 3 nu med fryst liten eskimå (blastocyst) som insattes den 6/4. 

Harvester: Har redan ett barn fött i oktober 2013 (hoppas jag får vara med ändå?). 37 år, oförklarlig sekundär barnlöshet (gick på första försöket sist??)Har sprayat med Synarela lite drygt 14 dgr och ska börja med Menopur imorgon, UL för koll äggblåsor 20/4. 

Stajlish: 31 år, IVF med ICSI pga manlig faktor. Blev gravid efter IVF 1 med en upptinad blastocyst i januari, fick dock missfall i v.10 :( & nu kör vi igång IVF 2 v.18 med långa protokollet igen =) 

Malre: oförklarligt barnlös, IVF 2 start vecka 16, korta protokollet. ÄP 3/5, ET8/5, TD 19/5

Marre22: 33 år IVF 1 pga upprepade missfall. IVF Falun. Sprutstart mitten maj 

Daisy80: 36 år, IVF1, oförklarligt barnlös. Korta protokollet. Sprutstart 24/4. ÄP 3/5. ET 6/5. TD 22/5. 

Regnbågsdröm: 29 år. Lever i samkönad relation, men gör IVF pga dålig äggproduktion. IVF 3 - långt protokoll. ÄP 22 april, ET 24 april, TD 9 maj. 

FruA78: 38 år, försökt 2,5 år oförklarligt barnlös. 2 missfall i vecka 10 & 8. Korta programmet sprutstart 24/4. 1 IVF har gjort 3 inseminationer innan. 

LillHenNr2: IVF3?? Sprutstart månadsskiftet april/maj???? 

Grodan26: IVF1, sprutstart 9/5. Har endometrios. Ett missfall bakom mig. Kort protokoll. 

Halfmoon: Snart 29 år. Azoospermi. 4 IUI med donatorsperma, 2 missfall v.9 och v.6. IVF med ICSI och PESA/TESA, korta protokollet med sprutstart 2/5. 

Emmahedblom: 24 år,försökt tre år utan resultat, oförklarligt barnlös, IVF1 start v18-19, kort protokoll 

Kvinna84: 3 försöket med ivf pga dåliga simmare. Nu har sambon genomgått behandling så hoppas på bättre förutsättningar denna gång 

S1981: 34år försökt tre år med ett X i aug 2015, bortopererad äggledare. Långt protokoll, sprutstart 5/5. UL 11/5.

Närärdetvårtur: 33 år. Försökt i 1,5 år utan resultat, oförklarligt barnlös. IVF1 sprutstart 11/5, UL 17/5.

Sanlu87: 28 år. Försökt i 1,5 år, IVF pga uteblivna ägglossningar. Sprutstart 6/5, UL 11/5 (IVF1).
  • malre
    KaosArt skrev 2016-05-11 11:49:30 följande:
    Okej, ja men det går nog bra =) Ja man vill ju helt veta allt på samma sekund man undrar men måste heeela tiden vänta på att de ska ringa tillbaka!

Känner mig typ febrig i kroppen, och lite svag mensvärk och lite stickningar i magen och underlivet. Men tycker jag borde känna mer om jag är överstimulerad. Men jag vet inte alls. Fick fyra befruktade ägg och ska tillbaka på fredag för ET och få ett ägg, och ska även ta nya blodprov då för att se hur värdena är med överstimuleringen.

Känns skönt att jag fick 4 befruktade, det var det jag hoppades på. Såklart hade det varit super om alla blev det men det är ju inte realistiskt.
    Så jag är glad för mina fyra. :) hoppas på att få kanske ett i alla fall till frysen.
    Jättefint resultat, grattis! Håller tummarna för några till frysen också. 
  • malre

Skönt att ha det gjort och att du tog det bra.

Nu håller vi tummarna för att många ägg ska bli befruktade.

halfmoon skrev 2016-05-12 16:39:54 följande:

Pesa och äggplock gjort. Hittades rörliga spermier och vi fick ut 9 ägg. Hoppas på att några ägg blir befruktade och att vi får ett tillbaka men försöker hålla förväntningarna nere.

Äggplocket var inte alls så hemskt som jag föreställt mig utan helt okej och personalen var jättegoa! Jag tycker äggledarspolningen var sju resor värre (och då hade jag ändå passage). :)

Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj