IVF-start slutet på april/början på maj
Jag gjorde på dag 11 första gången och på dag 10 den här gången
Jag är också nyfiken på det!
Jag gjorde på dag 11 första gången och på dag 10 den här gången
Jag är också nyfiken på det!
Ja. Allt beror ju på hur man reagerar på hormoner. Jag var lättstimulerad och den här gången tog de ett beslut att göra äp tidigare för att minska risk för överstimulerinh. Det blev jag lite grann ändå, men det gick bra. De ändrade också äggmognadsspruta till suprefact.
Jag hade samma dos som första gången men fick flera blåsor. Kroppen reagerar olika från fång till gång. Man ska nog inte hänga upp sig på antal dagar heller, det blir vad det blir. Läkarna har koll med ultraljud och sånt.
Jag blev informerad att det vanligtvis sker på dag 11-13 efter injektionsstart men att det kanske skilja sig åt beroende på hur storleken på blåsorna utvecklas (och att de helst inte lägger det på en helgdag). Fick definitivt besked på sista ul och det blev äp dag 13 (mensdag 15)
Välkomna ni "nya"! Lycka till med sprutor, det kommer få bra. Är självklart lite läskigt men om man väl tagit en så känns det lättare nästa gång :)
Härligt! Grattis!
Hur kommer det sig att ni får två tillbaka?
Av 6ägg blev 4befruktade och på dag3 får vi tillbaka 2st.. Längtar! :)
Men nej bad tråkigt :( verkligen ledsen att det blev så.
Ja ibland är ens kropp en riktig skitstövel tycker jag, men man är ju liksom fast med den!
Jag håller tummarna för många befruktade ägg och att allt blir värt det i slutet.
Sänder dig en styrkekram
Hej, alla. Känns som att jag missat en del här inne när jag varit "borta".
Har haft en riktigt jobbig dag idag. Sov jätte dåligt i natt och var så orolig och nervös i morse att ja mådde illa och knappt kunde äta frukost. Kom till kliniken och började böla direkt, fick lugnande men de hjälpte inte så jätte mycket.
Sen blev det äggplock, bedövningen man får föst gjorde verkligen jätte ont. Sköterskan fick ge mig mer och mer smärtstillande för jag hade så ont. När de väl började med själva äggplocket gick det bättre, fortfarande jätte ont men hanterbart nu.
Fick ut 6 ägg, och det känns ganska ok. Spermaprovet såg mycket bra ut. Så när allt var klart och vi var påväg hem så kände jag mig så lättad. Allt det jobbigaste skulle vara över, sprutorna som jag haft så jobbigt med var klart och ÄP var klart. inget med smärtsamt kvar. trodde jag.....
Så ringer sköterskan och säger att värdena från mitt blodprov var lite höga. Och det innebär att jag måste ta ytterligare en spruta och en annan tablett varje dag i minst tre veckor till! Jag hatar det här! Det är verkligen skit med mig nu! Jag vill inte ta mer sprutor...
Så jävla ironiskt att riskera överstimulering med 6 ägg som resultat.
Känns om att min kropp motarbetar mig hela tiden.
Om inte detta går vägen nu och jag hat gjort allt detta i onödan så vet jag fan inte hur jag kommer att reagera....
Ja, det kommer det! Man måste tro det. Annars hade man ju gett upp med en gång
Tack!
Ja jag hoppas allt kommer att vara värt det slutändan, det är ju det som får en att fortsätta kämpa!
Har verkligen tänkt på dig idag! Bra jobbat Kaosart, hoppas att du har landat lite nu efter känslostormen. 6 ägg är ju kanon. Jobbigt verkligen med risk för överstimulering och att du måste ta fler sprutor. Förstår att du är trött på sprutorna. Usch, visst känns det som att kroppen motarbetar en i det här, ibland kan man bli så arg :( Håller tummarna på att du piggnar på dig och att det blir insättning snart! När får du veta hur befruktningen gått?
Skönt att ha det gjort och att du tog det bra.
Nu håller vi tummarna för att många ägg ska bli befruktade.
Pesa och äggplock gjort. Hittades rörliga spermier och vi fick ut 9 ägg. Hoppas på att några ägg blir befruktade och att vi får ett tillbaka men försöker hålla förväntningarna nere.
Äggplocket var inte alls så hemskt som jag föreställt mig utan helt okej och personalen var jättegoa! Jag tycker äggledarspolningen var sju resor värre (och då hade jag ändå passage). :)