IVF-start slutet på april/början på maj
Imorn är det dags för äggplock. Sitter här med svullen och öm mage. Sista sprutorna hade jag med till restaurangen igår ;)
Hoppas vi får flera mogna ägg denna gång.
Imorn är det dags för äggplock. Sitter här med svullen och öm mage. Sista sprutorna hade jag med till restaurangen igår ;)
Hoppas vi får flera mogna ägg denna gång.
ET dagen är RD 0, oavsett hur länge ägget är odlat.
Jag är en lycklig ruvade till en liten 5 dagars ägg nu :)
Nu ruvar även jag :) Allt såg bra ut och fick ett fint 8-celligt embryo insatt. Men det gjorde verkligen jätteont, höll på att svimma. Det som gick så bra med äggplocket. Men jag är lycklig nu att allt gått bra och att jag äntligen fått upp hoppet igen. Efter tre misslyckade inseminationer så försvann hoppet fram tills idag.
Fick reda på hur det gått med resten av äggen. Av 13 ägg var 10 mogna och 9 befruktades. Ett sattes in idag och 7 kommer att fortsätta att odlas till dag 5 för ev. frysning. Så det kanske kan bli någon blastocyst till frysen :)
Hej på er allihop! Har inte varit inne på några dagar o inte varit så aktiv den senaste veckan pga olika orsaker, inte orkat... men nu har jag försökt läsa ikapp alla typ 12(?!) sidorna med inlägg sen sist, vilken aktivitet det är här inne! Så roligt! (inte roligt att vi är många som är i detta men roligt att vi är många som kan stötta varandra..) Vi är många här nu såg jag på vår lista. Grattis till alla genomförda äggplock, ruvare osv.. så härligt att vi har varandra och kan stötta varandra oavsett var i landet vi befinner oss! När jag läser allt så är det enda jag tänker, FY FAN va grymma vi är allihopa.. som kämpar på så...för att nå samma sak som många andra tar för givet. Så en stor eloge och kram till er allihop! <3 <3 <3 Känner igen mig i så mycket av det ni skriver men inser att de skulle ta hela dagen o svara på alla, så skriver ett inlägg till alla istället. Ska försöka orka va lite mer ajour här nu. Själv är jag på spraydag 13 med suprecur idag, väntar samtal från SU på onsdag o få besked om sprutstarten med gonal-f, vilket antagligen blir på onsdag eller torsdag. Allt har gått bra än så länge tror jag, samma som förra gången än så länge förutom lite mer vallningar av sprayen än sist, kan va pga att de varit så jäkla varmt ute också.. vet inte. Så nu hoppas jag det flyter på lika bra i fortsättningen som förra gången.. spännande med er som ruvar, hoppas verkligen få se lite plus här framöver.. det förtjänar vi alla! <3 Kram på er
stjalish: <3 skönt att du är igång med sputorna snart! Vad fint du skrivit, håller med om varje ord. Känns så skönt att ha denna tråden när det inte finns någon att prata med. Jag längtar med efter att få se ett plus härinne, tycker det är dags nu, det är väl två tror jag som det inte gått vägen för här nu så det är verkligen dags :D
Va roligt att det börjar gå framåt för många av oss här inne! Idag hade jag äggplocket och alla saker jag läst om att de gör jätteont mm stämde inte på mig! De var en ganska smärtfri historia iallafall under själva plocket. Har dock ont "mensvärksliknande" mest bak mot rumpan till nu efteråt? Men fick ut 6 ägg och makens spermaprov såg toppen ut så är försiktigt hoppfull, även om jag inte vägar slappna av. Beräknat återförande blir på torsdag.