• halfmoon

IVF-start slutet på april/början på maj

KaosArt skrev 2016-05-22 08:46:55 följande:

Fan jag börjar få sån ångest och oro nu, jag vill ju så jävla mycket att det ska fungera.

Jag är så rädd.

Har lixom lite mensvärk känsla, vill inte att det ska vara riktigt mensvärk. :(

Hoppas hoppas mensvärkskänslan är för att något börjat gro! När har du BIM?
  • halfmoon
    KaosArt skrev 2016-05-22 10:56:49 följande:

Men tror du inte det är lite tidigt för att få plus nu? Hcg är inte så högt än, eller vilken dag gjorde du ET? Dag tre?

Jag har bim på tisdag, RD 11.

Hoppas våran mensvärk är för att det växer som du säger. Men det är så fruktansvärt jobbigt med ovissheten.

Jo, kan vara för tidigt ännu. Gjorde med tvådagars lördagen 14/5. Jämför med tidigare graviditet men det kan man kanske inte göra heller. :)

Ja, vi får hoppas det. Hemskt jobbigt att inte veta. Längtar tills det är klart.
  • halfmoon

Svaga streck för mig idag på ruvardag 9 (tvådagars embryo). Bim på torsdag och testdag på söndag. Har beställt hem två digitala gravtest att ta på dessa dagar. Hoppas så att detta håller i sig! Har två missfall i bagaget och är så rädd för hur jag skulle hantera ett tredje.

• halfmoon
    FruHolmli skrev 2016-05-23 22:30:01 följande:

Vad har ni som haft biverkningar visat på vagiatorer?

Jag vet inte alls vad de kan ge.

Jag har inga konstigheter mer än idag på ruvardag 4 så har jag fått så ömma bröst att jag inte ens kan krama min man :S

Jag fick superömma och spända bröst. Fick massvis med finnar också men vet inte om det beror på vaginalgelen eller nåt annat. Annars inget. Ruvardag 10 idag.
  • halfmoon

Tack alla för tummarna!! :) Ytterligare lite starkare imorse så nu börjar jag känna mig säker på att nåt är på gång. Vill bara förbi testdagen nu så det blir på riktigt! Vore så fantastiskt med tanke på vårt dåliga resultat (2 befruktade av 9 ägg varav den andra inte kunde frysas).

Håller tummarna för oss alla i tråden!

• halfmoon
    Kvinna84a skrev 2016-05-24 08:23:30 följande:

Vilken morgon.. Vaknade i natt med kraftiga kramper på höger sida och kallsvettades men det gick över efter 10min.. Imorse tog jag ett test.. Ett streck.. Tänkte att det är kört men läste på instruktionen efter och det ska vara ett streck.. 1 streck i kontroll rutan och 1 i testrutan om man är gravid.. Jag är alltså gravid??!! Jag bara skakade.. Jag har precis varit och köpt ett till test, vågar inte tro att det är sant. Tar ett om några timmar igen, ett digitalt tänkte jag. Kan det vara vår tur nu?! Svagt streck är ändå ett streck? Ruvardag 12 är det för tidigt? Frågorna bara snurrar.. Jag vill veta nuuuu! :)

Åh! Stort grattis! Förstår att du vill veta, jag är själv skitnervös. Ett streck är ett streck starkt som svagt. När har du bim och testdag?
  • halfmoon
    Kvinna84a skrev 2016-05-24 13:29:31 följande:

Tack alla! Jag fick gravid 1-2v på digitalt test vis lunch så nu vågar jag vara glad. Ska berätta för sambon ikväll! Har testdag på fredag och då vågar jag lita på detta till 100% :)

Stort grattis! :D

Jag fick ett tydligt plus på clearblue plus nyss! Ingen tvekan längre! :)
  • halfmoon

Suck, verkar vara tidigt missfall på gång för mig. Gravid 1-2 på clearblue idag på morgonen men fick bruna blödningar igår och idag börjar det komma rött. Så ägget fäste nog och sen gav det väl upp. Inte nog med att vi inte kan bli gravida på egen hand. Tredje gången jag får plus på testen och tredje gången det går åt pipsvängen. Hur svårt ska det va?!

• halfmoon
    KaosArt skrev 2016-05-26 07:16:39 följande:

Sambon och jag har kommit överens om att testa imorgon, altså en dag tidigare än vår TD. Så nervöst, inbillar mig att jag fått lite mer mens känningar. Men jag har så svårt att avgöra känner jag.

Det känns så stort, så definitivt. Hoppet lever ju fram till test. Så om ett dygn så kan allt vara över, eller så är det bara början.

Håller tummarna för positivt besked imorgon!!
  • halfmoon
    KaosArt skrev 2016-05-26 22:36:16 följande:

Vi kunde inte hålla oss, vi tänkte, vad gör 8 timmar hit eller dit lixom.

Och vi plussade!!!!!!!!!!!!!!!!! Jag är så glad, kan inte sluta le. Bara skakar i kroppen.

Kan inte fatta att det är sant. Att jag kunde bli GRAVID! Så häftigt.

Nu ska strumpan bara stanna kvar i typ åtta månader till! <3

Stort grattis! :)
Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj