• FruHolmli

IVF-start slutet på april/början på maj

Kvinna84a skrev 2016-05-20 18:05:41 följande:

Har kraftig pms idag på ruvdag 7 och är rädd att mensen är på väg :(

Nejnejnej! Inga fler nu. Lilla frö, stanna nu.
    Hoppas d är bara skensmärta!
    <3
  • FruHolmli
    Emmahedblom skrev 2016-05-20 17:06:46 följande:
    Ja, ingen fara :) så besviken över det.. Känner att vi har väntat klart nu, det är vår tur nu. Men samtidigt ska jag väl bara glad att läkarna är rädd om min hälsa.
    Ja, d är våran tur nu <3 men håller med, du måste må på topp i hälsa så chanser till groende frö ökar!
  • FruHolmli
    finee skrev 2016-05-21 10:27:26 följande:

Stajlish - tack för din beskrivning om hur ET gick till Det här med full utinblåsa har jag inte heller fått info om. Hm kanske står i något papper. Kaosart - du som också går i Falun, fick du någon info om det?

Jag går också i Falun.
    Inget om blåsan nämndes!
    :S
  • FruHolmli

KaosArt: 28år Oförklarligt barnlös sedan 2 år, IVF 1, kort protikoll, sprutstart 27/4, ÄP 10/5, ET 13/5 (dag 3), TD 28/5

Finee: 28år. Oförklarligt barnlös, IVF1 sprutstart menopur 150ie 6/5. Sänkt dos till 75ie efter blodprov. UL 13/5. Korta protokollet

Provi87: 30 år, barnlös pga dåliga spermier, försökt i två år, IVF1 med ICSI, sprutstart 21/4, ÄP 2/5, ET 4/5, TD 19/5

Harvester: ett barn fött 2013. 37 år, oförklarlig sekundär barnlöshet. Har sprayat med Synarela lite drygt 14 dgr och ska börja med Menopur imorgon, UL för koll äggblåsor 20/4

Stajlish: 31 år, IVF 2 med ICSI pga manlig faktor. Försökt i 5,5 år. Blev gravid efter IVF 1 när vi gjorde FET i januari, fick dock missfall i v.10 :(

Långa protokollet på SU. Spraystart 3/5 och prel. sprutstart 18/5. Prel. ÄP v.22

Malre: oförklarligt barnlös, IVF 2 start vecka 16, korta protokollet. ÄP 3/5, ET8/5, TD 19/5

Marre22: 33 år IVF 1 pga upprepade missfall. IVF Falun. Sprutstart mitten maj

Daisy80: 36 år, IVF1, oförklarligt barnlös. Korta protokollet. Sprutstart 24/4. ÄP 3/5. ET 6/5. TD 22/5

FruA78: 38 år, försökt 2,5 år oförklarligt barnlös. 2 missfall i vecka 10 & 8. Korta programmet sprutstart 24/4. 1 IVF har gjort 3 inseminationer innan

Grodan26: IVF1, sprutstart 9/5. Har endometrios. Ett missfall bakom mig. Kort protokoll

Halfmoon: Snart 29 år. Azoospermi. 4 IUI med donatorsperma, 2 missfall v.9 och v.6. IVF1 med ICSI och PESA/TESA, kort protokoll med sprutstart 2/5. ÄP 12/5.

Emmahedblom: 24 år,försökt tre år utan resultat, oförklarligt barnlös, IVF1 start v18-19, kort protokoll

Kvinna84: 3 försöket med ivf pga dåliga simmare. Nu har sambon genomgått behandling så hoppas på bättre förutsättningar denna gång

S1981: 34år försökt tre år med ett X i aug 2015, bortopererad äggledare. Långt protokoll, sprutstart 5/5. UL 11/5, ÄP 16/5, ET 19/5, TD 3/6

Närärdetvårtur: 33 år. Försökt i 1,5 år utan resultat, oförklarligt barnlös. IVF1 sprutstart 11/5, UL 17/5.

Sanlu87: 28 år. Försökt i 1,5 år, IVF pga uteblivna ägglossningar. Sprutstart 6/5, UL 11/5 (IVF1).

FruHolmli: 38 år. Har barn, IVF pga steriliserad. Kort protokoll. i Falun.

Sprutstart 3/5. ET 20/5, testdag 4/6

• FruHolmli

Vad har ni som haft biverkningar visat på vagiatorer?
    Jag vet inte alls vad de kan ge.

Jag har inga konstigheter mer än idag på ruvardag 4 så har jag fått så ömma bröst att jag inte ens kan krama min man :S

• FruHolmli
    Kärleksbarn00 skrev 2016-05-24 06:06:45 följande:

Dags för ÄP idag. Är så otroligt orolig. Inte för själva ingreppet i sig, för lite smärta är hanterbart. Men precis som någon annan innan skrev så är jag så orolig för om behandlingen har tagit. Tycker mig inte känna någonting i äggstockarna :/ Håller tummarna ????????

Här håller jag tummar åt dig också!!
    Lycka till, det kommer gå bra!
  • FruHolmli
    S1981 skrev 2016-05-23 23:28:17 följande:
    Jag har tyvärr råkat ut för flera av biverkningarna. Bl.a. Illamående, helt galen yrsel, ömma bröst samt mensliknande värk. Är också på RD 4 (visst är det dagen efter insättning man räknar ifrån?) med ett tredagars så jag personligen tvivlar starkt på att mina symtom skulle bero på graviditet (även om jag hoppas lite i hemlighet) . Har testat minus för ägglossningssprutan i morse också så de kan inte bero på den heller.
    Ah. RD4 är det idag för mig då! :)

Jag tror ömma bröst är min biverkning då!
    För öm o svullen i magen är jag sedan sprutorna. Och det kunde man vara i upp till 2 veckor efter ÄP eftersom äggstockarna är påverkade ännu i känslighet o storlek!
  • FruHolmli

GRATTIS till plusen som dykt upp!!
    <3

Ja, jag är på ruvardag 4 och tycker det här är skit!
    Väntan.
    Jag kommer testa tidigare om inte mens nu dyker upp.
    Jag vet med mig att jag inte kommer kunna hålla mig! Det är liksom jag!
    Jag har BIM 30/5, testdag 4/6.
    Det är 30:e typ snart va??!

Vi fick idag brev hem om våra vidareodlade eymbryos. 3 hade dom kvar men 1, 6 dagars blastis har frysts in!
    Hade önskan om 3 o känns sådär, men 1 är ändå 1 tröstar jag mig i, hälsar fröken "mycketvillhaallt!"

• FruHolmli
    halfmoon skrev 2016-05-26 06:36:05 följande:

Suck, verkar vara tidigt missfall på gång för mig. Gravid 1-2 på clearblue idag på morgonen men fick bruna blödningar igår och idag börjar det komma rött. Så ägget fäste nog och sen gav det väl upp. Inte nog med att vi inte kan bli gravida på egen hand. Tredje gången jag får plus på testen och tredje gången det går åt pipsvängen. Hur svårt ska det va?!

Nej nej!!
    Men är det verkligen helt kört?
    Jag hade mens min första graviditet, dock en kortare och till på naturlig väg, kan inte vara ngt sådant bara?
    *hoppas*
    Kramar till er!!
  • FruHolmli
    KaosArt skrev 2016-05-26 22:36:16 följande:

Vi kunde inte hålla oss, vi tänkte, vad gör 8 timmar hit eller dit lixom.

Och vi plussade!!!!!!!!!!!!!!!!! Jag är så glad, kan inte sluta le. Bara skakar i kroppen.

Kan inte fatta att det är sant. Att jag kunde bli GRAVID! Så häftigt.

Nu ska strumpan bara stanna kvar i typ åtta månader till! <3

Underbart!!!!!!!!
    Grattis <3
Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj