• S1981

IVF-start slutet på april/början på maj

daisy80 skrev 2016-05-19 12:57:02 följande:

Igår på RD 12 (bim) började det med rosa flytningar, testade minus på kvällen och nu blöder jag som bara den. Så jävla ledsen och uppgiven. Grät hela kvällen, inatt, och nu på jobbet, går inte att hejda. Vet inte var jag ska göra av mig själv.

Beklagar! Gå hem och sjuka dig i morgon <3 kram!
  • S1981

Mitt enda lilla befruktade ägg (7 celler i morse) har fått en ny bostad i min livmoder (så vackert namn). Jag är alltså nu ruvande med testdag 3/6!

• S1981
    Kvinna84a skrev 2016-05-19 20:32:01 följande:

Har någon mer fått ont efter Äp mot rumpan? Fick jätte ont direkt efter sen har det fortsatt efter insättningen. Det lixom hugger till...

Jag fick också så! Det gick dock över efter typ 1-2 dagar efter ÄP. Typ lite som kramp?
  • S1981
    Kvinna84a skrev 2016-05-20 06:56:21 följande:
    Ja exakt.. Mitt har inte gått över tyvärr och de senaste två dagarna har varit jätte jobbiga. En vecka sedan insättningen. Läste att det kan vara mensvärk, hoppas inte det.
    Jag frågade om det skulle göra ont efteråt och då sa sköterskan att det är normalt att det gör ont i ca 3 dagar efter ÄP (mest dag 1-2) och att man kan få ont bakåt rumpan till pga att blod från plocket "tar plats". Om du gått med de så länge kanske de är bäst att du ringer till kliniken. Håller tummarna för att det inte är mensen!
  • S1981
    Närärdetvårtur skrev 2016-05-20 13:00:27 följande:

Äggplocket är gjort!! Gick bra, gjorde inte så ont alls! Men känner att det moler å ömmar nu efteråt vartefter bedövningen släpper! 8 ägg fick dom ut och återföring på måndag om allt går som det ska! Håller alla tummar och tår! Får inte heller veta förrens på måndag, kliniken är stängd i helgen, endast embryologerna är på plats å dom kan jag inte ringa. Så blir en nervös helg nu.... Jaja nu ska jag sova en stund och återhämta mig lite!

Åh va skönt att du också hade en positiv upplevelse av äggplocket! Bra resultat med 8 ägg! Håller tummarna för bra besked på måndag! Sov gott :)
  • S1981

Rotade fram listan, va ju ett tag sen den var framme. Om någon vill uppdatera men ny info. Tycker det är bra så man lättare kan se vart alla befinner sig. :)

KaosArt: 28år Oförklarligt barnlös sedan 2 år, IVF 1, kort protikoll, sprutstart 27/4, ÄP 10/5, ET 13/5 (dag 3), TD 28/5

Finee: 28år. Oförklarligt barnlös, IVF1 sprutstart menopur 150ie 6/5. Sänkt dos till 75ie efter blodprov. UL 13/5. Korta protokollet

Provi87: 30 år, barnlös pga dåliga spermier, försökt i två år, IVF1 med ICSI, sprutstart 21/4, ÄP 2/5, ET 4/5, TD 19/5

Harvester: ett barn fött 2013. 37 år, oförklarlig sekundär barnlöshet. Har sprayat med Synarela lite drygt 14 dgr och ska börja med Menopur imorgon, UL för koll äggblåsor 20/4

Stajlish: 31 år, IVF 2 med ICSI pga manlig faktor. Försökt i 5,5 år. Blev gravid efter IVF 1 när vi gjorde FET i januari, fick dock missfall i v.10 :(

Långa protokollet på SU. Spraystart 3/5 och prel. sprutstart 18/5. Prel. ÄP v.22

Malre: oförklarligt barnlös, IVF 2 start vecka 16, korta protokollet. ÄP 3/5, ET8/5, TD 19/5

Marre22: 33 år IVF 1 pga upprepade missfall. IVF Falun. Sprutstart mitten maj

Daisy80: 36 år, IVF1, oförklarligt barnlös. Korta protokollet. Sprutstart 24/4. ÄP 3/5. ET 6/5. TD 22/5

FruA78: 38 år, försökt 2,5 år oförklarligt barnlös. 2 missfall i vecka 10 & 8. Korta programmet sprutstart 24/4. 1 IVF har gjort 3 inseminationer innan

Grodan26: IVF1, sprutstart 9/5. Har endometrios. Ett missfall bakom mig. Kort protokoll

Halfmoon: Snart 29 år. Azoospermi. 4 IUI med donatorsperma, 2 missfall v.9 och v.6. IVF1 med ICSI och PESA/TESA, kort protokoll med sprutstart 2/5. ÄP 12/5.

Emmahedblom: 24 år,försökt tre år utan resultat, oförklarligt barnlös, IVF1 start v18-19, kort protokoll

Kvinna84: 3 försöket med ivf pga dåliga simmare. Nu har sambon genomgått behandling så hoppas på bättre förutsättningar denna gång

S1981: 34år försökt tre år med ett X i aug 2015, bortopererad äggledare. Långt protokoll, sprutstart 5/5. UL 11/5, ÄP 16/5, ET 19/5, TD 3/6

Närärdetvårtur: 33 år. Försökt i 1,5 år utan resultat, oförklarligt barnlös. IVF1 sprutstart 11/5, UL 17/5.

Sanlu87: 28 år. Försökt i 1,5 år, IVF pga uteblivna ägglossningar. Sprutstart 6/5, UL 11/5 (IVF1).

FruHolmli: 38 år. Har barn, IVF pga steriliserad. Kort protokoll. Sprutdag 1 3/5, Gjorde UL 9/5 och har Nytt UL på fredag med ÄP på måndag 16/5 preliminärt.

• S1981
    halfmoon skrev 2016-05-23 21:12:19 följande:

Svaga streck för mig idag på ruvardag 9 (tvådagars embryo). Bim på torsdag och testdag på söndag. Har beställt hem två digitala gravtest att ta på dessa dagar. Hoppas så att detta håller i sig! Har två missfall i bagaget och är så rädd för hur jag skulle hantera ett tredje.

Åh va kul! Håller tummarna! Försök njuta av att du är gravid! Vad som mot förmodan kanske kan gå fel kan du ju ändå inte styra över så unna dig att känna lycka :) Det förtjänar du!
  • S1981
    FruHolmli skrev 2016-05-23 22:30:01 följande:

Vad har ni som haft biverkningar visat på vagiatorer?
    Jag vet inte alls vad de kan ge.

Jag har inga konstigheter mer än idag på ruvardag 4 så har jag fått så ömma bröst att jag inte ens kan krama min man :S

Jag har tyvärr råkat ut för flera av biverkningarna. Bl.a. Illamående, helt galen yrsel, ömma bröst samt mensliknande värk. Är också på RD 4 (visst är det dagen efter insättning man räknar ifrån?) med ett tredagars så jag personligen tvivlar starkt på att mina symtom skulle bero på graviditet (även om jag hoppas lite i hemlighet) . Har testat minus för ägglossningssprutan i morse också så de kan inte bero på den heller.
  • S1981
    halfmoon skrev 2016-05-26 06:36:05 följande:

Suck, verkar vara tidigt missfall på gång för mig. Gravid 1-2 på clearblue idag på morgonen men fick bruna blödningar igår och idag börjar det komma rött. Så ägget fäste nog och sen gav det väl upp. Inte nog med att vi inte kan bli gravida på egen hand. Tredje gången jag får plus på testen och tredje gången det går åt pipsvängen. Hur svårt ska det va?!

Beklagar! Men som andra har skrivit så kanske de inte är kört! Kram!
  • S1981
    KaosArt skrev 2016-05-26 22:36:16 följande:

Vi kunde inte hålla oss, vi tänkte, vad gör 8 timmar hit eller dit lixom.

Och vi plussade!!!!!!!!!!!!!!!!! Jag är så glad, kan inte sluta le. Bara skakar i kroppen.

Kan inte fatta att det är sant. Att jag kunde bli GRAVID! Så häftigt.

Nu ska strumpan bara stanna kvar i typ åtta månader till! <3

Jippi!! Grattis!
  • S1981

Idag på ruvardag 11 så blöder jag :( har mindre än vanlig mens men antar att det är lutinus som gör det. Gör ondare än vanlig mensvärk. Har testdag på fredag men känner att det är kört. Testade i morse med - på stickan. Får försöka igen efter sommaren!

• S1981
    finee skrev 2016-05-30 22:11:26 följande:
    Åh nej! Vad jobbigt, lider med dig. Nya tag efter sommaren. Hur långa dagar från äggplock är du? Kom blödningen den dagen du brukar ha bim i naturlig cykel?
    halfmoon skrev 2016-05-30 20:59:30 följande:

Hej tjejer!

Jag är fortfarande med i matchen, iaf ett tag till. Fick fortfarande positivt igår på testdag (dock bara gravid 1-2 :( ) och blödningen kom aldrig igång. Haft lite ljusbruna flytningar ett par dagar men det verkar (peppar peppar) ha lugnat sig.

Vi har meddelat resultatet till kliniken och min sambo fick även tala med en läkare som sa att det var vanligt med små blödningar och att vi inte skulle stirra oss blinda på testen (de ökar men känns långsamt) då hcg kan variera. Vi fick tillsagt att nu ska vi vara glada och så får vi vänta och se.

Jag är superpessimist och ropar inte hej på långa vägar, men jag tillåter mig att hoppas lite till. Googlat alldeles för många bilder på stegring av gravtestet senaste dagarna. Så ett råd till er andra som ska testa, ta ett test och var nöjd med två streck på stickan/plus oavsett styrka! Det blir som det blir sen ändå. ;)

Förstår googlemissbruket. Man kan inte låta bli. Själv har jag googlat som en tok hela dagen om folk som plussat trots att brösten i vanlig ordning slutat ömma innan bim. Eller hur hittar man historier åt både det ena och det andra hållet. Allt man kan göra är att vänta. Tror på dig! Tror den kommer att stanna eftersom du ändå fått stegring på testen. Kan du be kliniken om ett blodprov tror du? Då kan de ju se om du ligger inom normalt referensintervall. Håller alla tummar och tår! Vilken berg- och dalbana för dig. Kram <3
    15 dagar efter ÄP. Blödningen kom på dagen då jag har bim i naturlig cykel. Ja vi har pratat och bestämt oss för att försöka själva under sommaren sen kör vi igång direkt när kliniken öppnar i aug.
  • S1981
    finee skrev 2016-05-31 07:36:58 följande:
    Jag förstår din oro. Ett litet tecken på att det kan vara kört och så nappar man på det, googlar ihjäl sig och tänker att det är kört. När har du bim? Kommit mer rosa?
    S1981 skrev 2016-05-31 00:07:39 följande:

15 dagar efter ÄP. Blödningen kom på dagen då jag har bim i naturlig cykel. Ja vi har pratat och bestämt oss för att försöka själva under sommaren sen kör vi igång direkt när kliniken öppnar i aug.

Ok. Har ni något i frysen eller blir det färskförsök? Kram!Ok, jag kanske inte ska hänga upp mig helt på mina oömma bröst då.

Hm, ok, synd att man inte kan se på blodprov. Då är det ju bara väntan kvar, inget annat. Hoppas som sagt att det går bra <3
    Vi fick bara ett befruktat så har inget i frysen. Hoppas på att medicinen kommer höjas nästa gång så det kanske blir lite fler ägg. Känns trots allt ok. Jag har känt mig helt ogravid nu i nån vecka (lutinus biverkningarna försvann?) så har förberett mig psykiskt. Tror maken tar det hårdare men vi stöttar varandra.
Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj