• halfmoon

IVF-start slutet på april/början på maj

provi87 skrev 2016-05-15 10:08:29 följande:

Ruvardag 11 för mig! Det är otroligt spännande allting; vakna, gå på toa, för att se om det finns blod. Varje kväll googlar jag på kommande ruvardag och hittar alltid de som får mens då och känner mig glad att det inte hänt nåt än, men det kan ändras så fort, varje timma är spännande nu. Och vad jobbigt detta är! Vågar inte testa innan testdagen (tors), vill ha ett sanningsenligt svar.

Hur går det för er andra som ruvar?? 

Förstår att det är spännande och nervöst. Låter ju positivt att ingen mens dykt upp ännu.

Jag kommer testa mig igenom alla dagar tror jag. Min lilla känsla av kontroll. Redan börjat för att kunna följa när ovitrellen är ute ur systemet. Har därtill en stor mängd billiga gravtest hemma då jag bunkrade på mig när jag skulle testa för att se så hcg försvann från mitt senaste missfall.

Håller tummarna för fint resultat på torsdag!! :)
  • halfmoon
    finee skrev 2016-05-15 11:08:45 följande:

Satt nyss och kollade pä mina anteckningar från telefonsamtalet i fredags när jag pratade med sköterskan som gav mig instruktioner för sluttampen här innan äggplock. Skulle fortsätta med menopur + orgalutran över helgen. Imorgon måndag ska jag ta orgalutranen kl 18.00 och ovitrellen endast två timmar efter kl 20.00. Tycker det låter som så tätt att ta en spruta som "bromsar" för att sedan ta en som "gasar" endast två timmar senare..! Hur har ni andra fått ordinerat? Känner mig lite orolig :-/

Jag hade inte samma preparat som dig med tog gonal-f och orgalutran en måndagkväll och sedan ovitrelle på tisdagkvällen.

Men de har säkert koll på vad de gör! Om du vill dubbelkolla så hinner du ringa imorgon.

Lycka till med sista sprutorna och sedan plocket! :)
  • halfmoon
    Sanlu87 skrev 2016-05-16 11:37:52 följande:

Äggplock avklarat. Gick bra, det kändes lite men inte så farligt.

Fick dock bara 5 ägg.. Så nu är ju oron väldigt stor att inget ska bli befruktat och se bra ut. :(

Skönt att det gick bra! Kvalitet framför kvantitet! Hoppas på bra befruktning! :)
  • halfmoon
    S1981 skrev 2016-05-17 14:58:30 följande:

Ringde kliniken nyss och fick veta att endast 1 ägg befruktats normalt hittills. Håller såklart tummarna för de enda ägget och att det ska dela sig fint tills på torsdag. Men samtidigt har jag redan börjat ställa in mig på att köra igång med ny behandling så fort det går.. Suck. Undrar mest om det kommer att räknas som ett av de tre försöken vi har på oss om ägget inte går att återföra?

Håller tummarna för ägget! Var i samma tankar som dig i helgen efter att endast två av våra nio ägg blev befruktade. I Malmö räknas äggplock som ett försök oavsett om där blir återföring eller ej. Hoppas du går på ett ställe med bättre villkor.
  • halfmoon
    malre skrev 2016-05-17 17:40:34 följande:

Min blödning upphörde och idag två dagar innan TD fick jag ett fint pluss! Jag är gravid kan inte fatta det!!!!!

Håller tummarn för flera pluss i gruppen

Styrkekramar till alla

Wohoo! Stort grattis!! :D
  • halfmoon
    provi87 skrev 2016-05-18 06:45:42 följande:

Tjuvtestade idag. Negativt. Kunde inte bli mer negativt. Har väldigt svårt att tro att det ändras till TD imorgon. Har inte haft några som helst symptom heller. Inga ägg i frysen så måste göra om allt. Usch, hur ska man orka? 

Åh, så förjävligt med negativt test! :(

Försöker också förbereda mig på att det här inte går vägen och en ny vända till hösten. En dag i taget, men det är tungt och segt!
  • halfmoon
    daisy80 skrev 2016-05-18 11:49:56 följande:

Är på RD 12 och har haft som en brännande mensvärk igår och under natten, och har fortfarande litegrann. Nyss när jag var på toa kom det rosa flytningar. Bröt ihop. Vet att det inte behöver betyda att det är kört, men man är som på nålar, fy 17 vad jobbigt detta är! 

Ja, det är så påfrestande att gå och vänta på glädje eller sorg. Rosa behöver inte betyda något alls, precis som du skriver! Kram
  • halfmoon
    daisy80 skrev 2016-05-19 12:57:02 följande:

Igår på RD 12 (bim) började det med rosa flytningar, testade minus på kvällen och nu blöder jag som bara den. Så jävla ledsen och uppgiven. Grät hela kvällen, inatt, och nu på jobbet, går inte att hejda. Vet inte var jag ska göra av mig själv.

Jäkla skit! Tillåt dig att vara ledsen. Ta en sjukdag om det blir för tungt! Kramar! <3
  • halfmoon
    Marre22 skrev 2016-05-20 17:52:26 följande:

Jag har helt groteska ägglossningsflytningar nu, sprutdag 5.

Tycker det känns tidigt?

Någon som haft det samma?

Min äggblåsor var ju bara 10 mm igår och jag börjar med Orgalutranet imorgon.

Jag hade också sjukt mycket ägglossningsflytningar. Sprutade i 8 dagar totalt och var som mest flytningar runt 5-7 tror jag, sen lugnade det ner sig.
  • halfmoon

Rd8 idag. BIM-4. Negativt test, tidigt ännu men känns rätt kört ändå. Har som mensvärk också. Känns mest trist allting.

Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj