• KaosArt

IVF-start slutet på april/början på maj

Redcat skrev 2016-05-24 20:20:20 följande:

Va tråkigt :-S kan förstå att du känner så :-S när ska du ha test dagen?

På lördag är det dags! Kan tänka mig att jag vaknar vid typ 04 då och inte kan somna om och gå och testa då! Hehe :)

Måste sysselsätta mig med massa i veckan känner jag, så tiden går!
  • KaosArt
    Redcat skrev 2016-05-24 21:00:22 följande:

Okej då är det endå inte så lång tid kvar men kan förstå om det känns som en evighet för dig :-/

Hihi så kommer jag nog också göra när det blir dags jag kommer hålla tummarna för dig nu att mensen inte kommer och att du får ett pluss på lördag

Ja du får nog försöka göra det en sak som brukar funka för mig när jag inte ska tänka för mycket på saker är att jag brukar gå hem till min mamma och hålla på i hennes trädgård eller gå lång promenad med hundarna i skogen du kanske har något liknande som gör att du känner lugn och gör att hjärnan saktar ner, isånna fall skulle det nog vara en bra plan

Tack för dina tummar, gullig du är :):)

Ja jag brukar yoga, eller promenera. Eller bara hitta på något med en vän eller syskon :) så brukar jag lugna ned mig lite och tänka på annat.
  • KaosArt
    finee skrev 2016-05-24 22:53:21 följande:

Förstår att du måste respektera hans vilja att vänta till testdag. Tror verkligen att du kommer att plussa! Eller har du några menskänningar? Som i och för sig lika gärna kan vara gravidkänningar, skengravidkänningar eller lutinuskännimgar... :-/

Har precis samma tankar gällnde ev framtida positivt gravtest. Skulle kännas helt surrealistiskt att ha ett positivt test! Typ att det inte kan hända en själv. Åh, skulle vara fantastiskt, hoppas verkligen att det händer oss alla här inne <3

Nja har ju lite känningar från livmoder och äggstockar, men de är ju ganska lite. Och som du skriver, kan ju bero på så många olika saker. Så vågar inte lita på det åt något håll.

Ja det skulle vara helt galet om vi båda skulle plussa! Sambon drömde inatt att vi gjorde det, och jag drömde att jag hadde fått bebis, höll lillen i mina armar. Man får ju hoppas att det är sanndrömmar ;)
  • KaosArt
    malre skrev 2016-05-25 08:50:40 följande:

Jag förstår att det är jobbigt att vänta. Jag testade första gången på ÄP+14, 2 dagar innan TD. Det är segt att vänta men jag ville inte heller få svaka/spöksträck och behöva undra.

Men det är positivt att du inte fått mens, visst kan den förskjutas av progesteron men det är inte ett måste.  Jag håller tummarna för dig och vet du snart är det lördag :)

Nä precis, vill ju ha ett konkret svar på en gång så man vet! Då hade du nog lite tidigare testdag än mig, jag har ju testdag 18 dagar efter ÄP. Men jag vet ju att jag skulle kunna få ett ganska säkert svar idag typ, är på bim+1, det som gör att ja blir ännu mer sugen att testa. Hehe. :)
  • KaosArt
    Kärleksbarn00 skrev 2016-05-25 10:17:01 följande:

Hej. Ringde till kliniken (eller labbet rättare sagt). De sa att 6 av 8 ägg hade klarat befruktningen vilket jag ät väldigt glad över:) Sen sa han att jag skulle återkomma på fredag för de hade inte riktigt bestämt sig för hur länge de skulle odla. Jag frågade då om det kunde bli på fredag? Han svarande: ja eller lördag. Tycker bara låter konstigt. För lördag då är det ju 4dagars odling? Någon som varit med om det? Kram

Grattis till 6 befruktade, fint resultat! Hoppas de delar sig lika fint nu då :)

Nej jag har aldrig hört om 4 dagars odling, men embryologen vet nog vad hen gör :)

Bara du inte har så långt att åka om det blir spontant på fredag nudå. Jag har ju 3,5 timmar till min klinik så de hade blivit lite stressigt för mig hehe
  • KaosArt
    Redcat skrev 2016-05-26 00:01:44 följande:

Jag tog sista sprutan Idag/(igår(?)) kl 20.00. Är det vanligt att man känner av den fort?

Jag började känna av den när det hade gått 1timme och ca 45min, har jag ont i äggstockarn (det är värst i den jag har mäst ägg) och det käns som att det bara blir värre och värre.. :-/

Jag är också spänd i hela nedredelen utav magen men jag tror att det beror på att jag har mått illa och spytt idag. Jag har haft lite små känningar i äggstockarna vissa dagar men inte på samma sätt som nu,det är en annan känsla och kraft. Är det vanligt att få så? Eller kan de ha något med att jag hade överproduktion? :-S

Jag vet iine om det är vanligt men det kan säkert va så, alla äggblåsor ska hinna mogna på ett och ett halvt dygn så de måste ju arbeta på! :)

Men jobbigt att du känner av det så mycket! Vet att vissa kan bli super svullna efter äl sprutan. Du känner säkert extra mycket för att du hade överperoduktion.
    halfmoon skrev 2016-05-26 06:36:05 följande:

Suck, verkar vara tidigt missfall på gång för mig. Gravid 1-2 på clearblue idag på morgonen men fick bruna blödningar igår och idag börjar det komma rött. Så ägget fäste nog och sen gav det väl upp. Inte nog med att vi inte kan bli gravida på egen hand. Tredje gången jag får plus på testen och tredje gången det går åt pipsvängen. Hur svårt ska det va?!

Åh nej :(:(

Gud vad tråkigt, lider med dig. Det var ju inte så det skulle gå. <3 <3 <3

Skickar kramar till dig!
  • KaosArt

Sambon och jag har kommit överens om att testa imorgon, altså en dag tidigare än vår TD. Så nervöst, inbillar mig att jag fått lite mer mens känningar. Men jag har så svårt att avgöra känner jag.

Det känns så stort, så definitivt. Hoppet lever ju fram till test. Så om ett dygn så kan allt vara över, eller så är det bara början.

• KaosArt

Tack alla för att ni håller på mig! :) jag hoppas verkligen att ni har rätt! <3

Redcat skrev 2016-05-26 12:43:53 följande:

Jag mår bättre idag är fortfarande spänd och mår illa men känner inte lika smärta idag

Hade några äl test kvar hemma, så kollade i morse för att jag hade tråkigt och ville lite se vad som skulle hända jag tror jag aldrig har sett ett t-streck vara så krafigt emot controllstrecket haha

Skönt att du mår bättre! Inte långt kvar för dig nu :)

Hehe ja de skulle varit kul att testa faktiskt :) kan tänka mig att man får jätte utslag på äl test :p
    TP86 skrev 2016-05-26 14:40:28 följande:

Håller tummarna för dig!! Jag har också TD på lördag, så sjukt jobbigt o vänta :/ BIM idag och ingen mens än så länge, har dock haft molvärk sedan i söndags kväll så känns inte direkt tryggt..

Ja det är riktigt jobbigt men väntan. Ju närmare man kommer desto långsammare går tiden...

Bim i tisdags för mig och ingen men än. Men känner lite små värk och stickningar. Men det kan ju vara för att man blivit gravid med, eller biverkningar av lutinus. Så läs inte in för mycket i molnvärken.
    Doris88 skrev 2016-05-26 13:55:17 följande:

Hej hej! jag har följt er ett tag nu och vill gärna vara med om jag får även om jag ligger lite efter tidsmässigt :)

Det blir vårat första ivf försök nu och vi går i Umeå. Mensen kommer igång nu när som helst och då ska jag börja med Gonal-f.

Vi har försökt i ca 2år och gjorde utredning i höstas som visade på få simmare.

Hej du får självklart hoppa in. Fast du ligger lite efter :)

Spännande att mensen kommer när som, :) hoppas den kommer snarast så ni får köra igång!
  • KaosArt
    stajlish skrev 2016-05-26 16:38:50 följande:

Håller tummarna att du får ett plus <3

halfmoon skrev 2016-05-26 16:49:14 följande:

Håller tummarna för positivt besked imorgon!!

Tack tjejer det betyder mycket :) <3
  • KaosArt
    Marre22 skrev 2016-05-26 17:19:31 följande:

Så sitter man i bilen på väg till Falun och morgondagens äggplock.

Svullen runt magen och får inte på mina jeans, känslor som hoppar runt...

Åh äntligen är ni på gång till nästa steg! :) ja man samlar på sig mycket vätska, har du några symptom? Ont i magen eller så?

Ja det blir massa känslor överallt. Jag håller tummarna för att allt går som det ska imorgon. <3 <3

Jag fick vara i rum 2 när jag var där :) hoppas ni får sköterskan Anna som tar hand om er, hon var så bra och lugn.
Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj