• S1981

IVF-start slutet på april/början på maj

KaosArt skrev 2016-05-16 18:47:35 följande:

Gud vad jag spammar nu känner jag, men det har hänt så mycket här under dagen! :)

Ringde till kliniken idag och frågade hur det hade gått för min ägg under helgen.

De odlade ju vidare fyra stycken, och två tog sig till frysen! Wee, känns skönt!

Så de fryste dem idag, så två 6 dagars har vi på lager nu.

Känns så bra att ha en backup, om detta inte går vägen nu. Så slipper jag gå igenom hela svängen på en gång.

Stajlish - fint du skriver :) <3 och härligt att du snart får komma igång med sprutor snart, nästa steg lixom. Håller också med om att vi skulle behöva lite plus här inne! :)

Åh va roligt att två ägg tog sig till frysen! Skönt med backup! Grattis :)
  • S1981
    finee skrev 2016-05-16 19:34:14 följande:

Stajlish - välkommen tillbaka! Händer mkt här i tråden och är nästan helt omöjligt att hålla sig helt ajour Kul att det är sprutdags snart.

S1981 - grattis till genomfört äggplock och vad bra att det inte gjorde ont. Skönt att ha det avklarat. Börjar bli nervös för mitt ÄP på onsdag :/

Fruholmli - LYCKA TILL på ÄP imorgon! Förstår att du är nervös, det börjar jag också bli inför mitt på onsdag. Vi ligger väldigt lika i tid Närärdetvårtur - lycka till på ditt äggplock också!

Kaosart - vilket bra utfall med två blastisar till frysen. Hoppas att jag också får till frysen, och att det ens blir en ET nu framöver här. Skulle vara så skönt att slippa göra om hela stimuleringen.

Nu ska jag ladda upp för sista sprutan - Ovitrellen Har kollat igenom iallafall tre instruktionsvideos på youtube, så nu känner jag mig laddad

Försök slappna av och fokusera på slutmålet. För mig gjorde själva plocket inte speciellt ont alls, de var mer efteråt som de kändes men fullt hanterbart. Be om mer smärtstillande om det gör ont! Våga vara lite "krävande". Det är ju inte meningen att man ska lida. Det kommer säkert gå toppen! Håller tummarna för dig!
  • S1981

Ringde kliniken nyss och fick veta att endast 1 ägg befruktats normalt hittills. Håller såklart tummarna för de enda ägget och att det ska dela sig fint tills på torsdag. Men samtidigt har jag redan börjat ställa in mig på att köra igång med ny behandling så fort det går.. Suck. Undrar mest om det kommer att räknas som ett av de tre försöken vi har på oss om ägget inte går att återföra?

• S1981
    provi87 skrev 2016-05-17 15:22:47 följande:
    Vad tråkigt att höra, jag fick ju samma besked men fick till slut det enda ägget tillbaka och de sa att det var ett normalt resultat.. Jag har också ställt in mig mentalt på en till behandling i höst. Men det finns ju fortfarande en god chans för ditt guldägg nu så vi håller alla tummarna för att det delar sig normalt! 
    Tycker inte det borde räknas som en av de tre behandlingarna men det vet säkert någon annan här hur det funkar. 
    Tack för peppen! Känns ändå ok i och med att det är vårt första försök. Allt är ju inte kört än :) man får försöka se det positivt trots allt. Jäkligt dålig timing med sista tentan för terminen nu i samma veva.. Svårt att koncentrera sig på pluggande när allt är lite kaos i skallen. Men jag räknar ändå med att bli förälder inom en inte allt för avlägsen framtid! Kosta vad det kosta vill :)
  • S1981
    FruA78 skrev 2016-05-17 17:10:17 följande:
    Håller tummarna att det är guldembryot som ni har. Vilket landsting tillhör du?
    Tillhör Stockholms landsting. Har försökt googla men hittar inget bra svar..
  • S1981
    KaosArt skrev 2016-05-17 19:11:54 följande:
    Åh vad spännande, förstår att det är en plågsam väntan. Du får tänka positivt att du i alla fall inte fått någon blödning än. Så hoppet är stort. Jag hoppas verkligen att du blir det andra plusset här inne, de skulle vara så kul! :)
    S1981 skrev 2016-05-17 14:58:30 följande:

Ringde kliniken nyss och fick veta att endast 1 ägg befruktats normalt hittills. Håller såklart tummarna för de enda ägget och att det ska dela sig fint tills på torsdag. Men samtidigt har jag redan börjat ställa in mig på att köra igång med ny behandling så fort det går.. Suck. Undrar mest om det kommer att räknas som ett av de tre försöken vi har på oss om ägget inte går att återföra?

Förstår att hoppet minskade hos dig. Men som sagts så många gånger så behövs ju bara ett ägg :) så vi får hoppas på att det utvecklas normalt så att du kan få tillbaka det. Hoppet är det sista som ska lämna oss! <3
    Tack <3 Ja att ge upp är för mig inte ett alternativ i dagsläget :) Hoppas vi alla kommer få bra besked snart!
  • S1981
    malre skrev 2016-05-17 17:40:34 följande:

Min blödning upphörde och idag två dagar innan TD fick jag ett fint pluss! Jag är gravid kan inte fatta det!!!!!

Håller tummarn för flera pluss i gruppen

Styrkekramar till alla

Stort grattis!!
  • S1981
    finee skrev 2016-05-17 21:40:33 följande:
    Skönt att du känner dig lugn! Hahaha, ja, jag ska tänka på dig imorgon när jag ligger där och plockas Jag är dig hack i häl Känns skönt för min del att vara klar med sprutorna. Hur går det för dig med dina överstimuleringssprutor?
    S1981 skrev 2016-05-17 14:58:30 följande:

Håller alla tummar och tår att det ska dela sig fint!! Kram <3
    Tack<3 <3
  • S1981
    FruHolmli skrev 2016-05-17 23:11:30 följande:

Idag har jag haft ÄP.

Plocket kändes inte något alls på ena sidan, men andra stingde det till lite mer. Men 1-10, ger jag smärtan 3. Värst smärta var att ta bort plåster i armvecket :P

Hade "bara" panodil och start morfindosen.

Men eftermiddagen har varit värre. Då vill jag sätta en 5-6 på smärtan.
    Så ha piller hemma är ett tips! Jag fick med mig 4 panodil! Dom har inte hjälpt mig så mycket.

Vi fick 6 fina ägg. Och maken spermier var på toppalerten!
    Vi hoppas dom sköter sitt! :)

Kliniken ringer imorgon fm!

Åh va jag håller på dina ägg nu! :) smileys blir ! om man skriver på telefonen. Håller alla tummar för oss alla här inne!
  • S1981
    provi87 skrev 2016-05-18 06:45:42 följande:

Tjuvtestade idag. Negativt. Kunde inte bli mer negativt. Har väldigt svårt att tro att det ändras till TD imorgon. Har inte haft några som helst symptom heller. Inga ägg i frysen så måste göra om allt. Usch, hur ska man orka? 

Usch va tråkigt :( kram! <3
Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj