• grodan26

IVF-start slutet på april/början på maj

Närärdetvårtur skrev 2016-05-12 08:28:13 följande:

Jaha första sprutan Bemfola togs igår kväll! Gick förvånansvärt bra med tanke på min spruträdsla men nålen är ju ganska tunn, värre blir det väl med orgalutranen sen om några dagar, den är ju lite tjockare...hua. Sitter å känner efter nu, känns det nåt men det gör det inte. Ni som har erfarenhet, när börjar det kännas att man faktiskt sprutar in massa hormoner i kroppen? Efter hur många sprutdagar? Och vilka symptom har ni fått? Är jätterädd för att bli överstimulerad..Obestämd

Vilken dos Bemfola tar du? Inte hört så många som får just den. Jag är på sprutdag 5 idag, började få ont i äggstockarna redan dag 2 men annars har jag inte märkt nåt alls. Hur mår du nu? 
  • grodan26
    FruA78 skrev 2016-05-13 15:26:33 följande:
    Jag tog också bemfola och hade dosen 220 och tog samma dos under hela behandlingen. För mig började det kännas först på dag 4.
    Jag har 112,5... känns så lite. Fick känslan när hon doserade att hon bara tog nåt. Frågade om mitt BMI efteråt. Hela mötet gick på 15 min. 
    Men man får väl lita på att de vet vad de gör. 
  • grodan26
    provi87 skrev 2016-05-16 15:57:25 följande:
    Jag går också på SU och ingen nämnde nåt blodprov.. de gjorde bara VUL under min sprutperiod, två gånger dock. Kanske har med olika mediciner att göra. OM jag gör nåt mer IVF så ska jag fråga för detta verkar jättekonstigt.. 

Jag går också på SU men inget blodprov här heller! Konstigt att det är så olika. Ska fråga imorgon när jag ska göra VUL. 
    Sista VUL inför äggplock på torsdag!!  

Hur går det för dig nu? TD snart va? Håller tummarna för dig! 

• grodan26
    provi87 skrev 2016-05-18 06:45:42 följande:

Tjuvtestade idag. Negativt. Kunde inte bli mer negativt. Har väldigt svårt att tro att det ändras till TD imorgon. Har inte haft några som helst symptom heller. Inga ägg i frysen så måste göra om allt. Usch, hur ska man orka? 

Beklagar verkligen, jag hoppades så för din skull :(
    Förstår att det känns tungt nu. Gråt ut det, tillåt dig att vara ledsen och arg en stund. Din tur kommer Hjärta
    Såg att du skrivit längre ner att nästa försök blir i September, varför så länge? Har inte Sahlgrenska öppet i augusti? 
  • grodan26

KaosArt: 28år Oförklarligt barnlös sedan 2 år, IVF 1, kort protikoll, sprutstart 27/4, ÄP 10/5, ET 13/5 (dag 3), TD 28/5  

Finee: 28år. Oförklarligt barnlös, IVF1 kort protokoll sprutstart menopur 150ie 6/5. Sänkt dos till 75ie efter blodprov. ÄP 18/5, ET 23/5, TD 5/6

Provi87: 30 år, barnlös pga dåliga spermier, försökt i två år, IVF1 med ICSI, sprutstart 21/4, ÄP 2/5, ET 4/5, TD 19/5 

Harvester: ett barn fött 2013. 37 år, oförklarlig sekundär barnlöshet. Har sprayat med Synarela lite drygt 14 dgr och ska börja med Menopur imorgon, UL för koll äggblåsor 20/4  

Stajlish: 31 år, IVF 2 med ICSI pga manlig faktor. Försökt i 5,5 år. Blev gravid efter IVF 1 när vi gjorde FET i januari, fick dock missfall i v.10 :(  

Långa protokollet på SU. Spraystart 3/5 och prel. sprutstart 18/5. Prel. ÄP v.22 

Malre: oförklarligt barnlös, IVF 2 start vecka 16, korta protokollet. ÄP 3/5, ET8/5, TD 19/5  

Marre22: 33 år IVF 1 pga upprepade missfall. IVF Falun. Sprutstart mitten maj  

Daisy80: 36 år, IVF1, oförklarligt barnlös. Korta protokollet. Sprutstart 24/4. ÄP 3/5. ET 6/5. TD 22/5  

FruA78: 38 år, försökt 2,5 år oförklarligt barnlös. 2 missfall i vecka 10 & 8. Korta programmet sprutstart 24/4. 1 IVF har gjort 3 inseminationer innan  

Grodan26: IVF1, sprutstart 9/5. Har endometrios. Ett missfall bakom mig. Kort protokoll. ÄP 20/5, ET med tvådagars embryo 22/5, testdag 6/6

Halfmoon: Snart 29 år. Azoospermi. 4 IUI med donatorsperma, 2 missfall v.9 och v.6. IVF1 med ICSI och PESA/TESA, kort protokoll med sprutstart 2/5. ÄP 12/5. 

Emmahedblom: 24 år,försökt tre år utan resultat, oförklarligt barnlös, IVF1 start v18-19, kort protokoll  

Kvinna84: 3 försöket med ivf pga dåliga simmare. Nu har sambon genomgått behandling så hoppas på bättre förutsättningar denna gång  

S1981: 34år försökt tre år med ett X i aug 2015, bortopererad äggledare. Långt protokoll, sprutstart 5/5. UL 11/5, ÄP 16/5, ET 19/5, TD 3/6  

Närärdetvårtur: 33 år. Försökt i 1,5 år utan resultat, oförklarligt barnlös. IVF1 sprutstart 11/5, UL 17/5.  

Sanlu87: 28 år. Försökt i 1,5 år, IVF pga uteblivna ägglossningar. Sprutstart 6/5, UL 11/5 (IVF1).  

FruHolmli: 38 år. Har barn, IVF pga steriliserad. Kort protokoll. i Falun.  

Sprutstart 3/5. ET 20/5, testdag 4/6

• grodan26

Nu ruvar jag också :) Äggplock i fredags resulterade i 8 ägg, fick veta idag att alla befruktades och var av fin kvalitet. Så lycklig!! Fick tillbaks ett som de sa var en 4-cellig men som hade delat sig till 6 när det var dags för återföring. 7 st odlas vidare!

• grodan26
    KaosArt skrev 2016-05-26 22:36:16 följande:

Vi kunde inte hålla oss, vi tänkte, vad gör 8 timmar hit eller dit lixom.

Och vi plussade!!!!!!!!!!!!!!!!! Jag är så glad, kan inte sluta le. Bara skakar i kroppen.

Kan inte fatta att det är sant. Att jag kunde bli GRAVID! Så häftigt.

Nu ska strumpan bara stanna kvar i typ åtta månader till! <3

Wow, stort stort grattis!!! <3 
    Kände det på mig! 
  • grodan26

Ni som har plussat i tråden, kände ni några symtom innan ni testade? Jag är på RD6 nu och känner ingenting i magen. Tänker att man borde kunna känna lite molvärk iaf. När jag blev gravid (slutade i MF) så hade jag molvärk från ÄL till BIM men nu ingenting...

• grodan26
    finee skrev 2016-05-28 16:48:07 följande:
    Har samma fråga! Känner inte heller någonting, till min stora besvikelse. Endast lite tunga bröst på morgonen, men det har jag haft sedan ovitrellesprutan...så det beror säkert på den + lutinuset
    Vilken RD är du på? Ja nu vill man ju bara få ett magiskt tecken på att det händer nåt där inne!
  • grodan26
    finee skrev 2016-05-28 20:55:16 följande:
    Tack för lite hopp! Har verkligen deppat över min icke-symptomiga kropp Hehe.

Grodan26 - ruvar du en 2/3-dagars eller en blastocyst? När ska du testa? Jag satt i eftermiddags och skruvade på ett testa tidigt test som ska kunna upptäcka graviditet på bim-4, vilket är idag för mig. Det mäter fråb 10mlU istället för 25mlU som de flesta test. Men tänkte att ett ev positivt test bara är hcg från ovitrellen. Eftersom det tar 10 dagar för den att gå ur om man mäter med ett vanligt test(?) så borde den fortfarande kunna fångas upp av ett testa tidigt på typ äggplock+11-12. Eller vad tror ni?
    Jag ruvar på en tvådagars, är ÄL+9 nu. Tänkte testa på fredag, då är jag på RD12 (eller ÄL+14), borde ju visa nåt då. Jag hade nog väntat om jag var du, det skulle kunna visa positivt men skulle också kunna vara falskt negativt och det är så tråkigt att bli besviken i onödan. Det kommer ändå inte ge dig några svar och du kommer oroa dig fram tills du vet. Gjort det misstaget 1000 gånger...
  • grodan26
    finee skrev 2016-05-30 08:23:01 följande:

FruHolmli - att värken är annorlunda mot i vanliga fall tänker jag är ett gott tecken Förstår att väntan är jättejobbig nu! Jag upplever ruvningen som svårare desti närmare bim man kommer. Tack för ditt stöd, bra vi har varandra i sådana här trådar <3

Jag håller med, nu blir det jobbigare för varje dag som går. 
    Det är knappt så jag kommer våga testa nu, är rädd för svaret. Hur kommer jag reagera på ett negativt test när vetskapen finns att vi kommer få vänta hela sommaren på nästa insättning? 

Räknar du BIM från äggplock? Jag tänker att kroppens egna cykel är utslagen av alla hormoner så svårt att veta när BIM är. Eller brukar det vara ungefär samma ändå? 
  • grodan26
    finee skrev 2016-06-01 14:43:30 följande:

Och där kom mensen. Känner mig helt knäckt.

Åh nej, fy vad tråkigt. Jag hoppades verkligen att det skulle gå för dig :( 
    Jag testade negativt igår och nu har jag börjat få spottings så tror det är kört för mig också. Jävla skit är vad det är. 
    Har du några blastocyster i frysen? Bryt ihop nu och sen kommer du igen och har en bra sommar <3 Vi får inte låta detta knäcka oss helt, det kommer att gå snart!! 
    Stor kram! 
  • grodan26
    finee skrev 2016-06-01 16:22:45 följande:
    Inte superblödningen, men färskt rött blod, precis som min mens alltid börjar. Tror inte ens att embryot fäste. Ska ta ett testa tidigt gravtest ikväll bara för säkerhets skull, men räknat VERKLIGEN med minus.
    grodan26 skrev 2016-06-01 15:58:44 följande:

Åh nej, fy vad tråkigt. Jag hoppades verkligen att det skulle gå för dig :( 

Jag testade negativt igår och nu har jag börjat få spottings så tror det är kört för mig också. Jävla skit är vad det är. 

Har du några blastocyster i frysen? Bryt ihop nu och sen kommer du igen och har en bra sommar <3 Vi får inte låta detta knäcka oss helt, det kommer att gå snart!! 

Stor kram! 

Ja, verkligen jävla skit är vad det här är. Jättetråkigt att höra att det verkar vara kört för dig också. Verkligen tråkigt. Du får också bryta ihop och komma igen <3

Vi har tre blastocyster i frysen, så känns i alla fall bra att slippa göra om alla bitarna i processen. Har du något i frysen? Kram på dig!Känns tungt. Håller tummarna för att det går bättre för dig <3
    Vad skönt att ni har i frysen. Vi har också 4 st så det känns ändå som en tröst. Orkar typ inte vara ledsen nu, vill vara glad och ha en härlig sommar! Ska verkligen försöka att inte gå ner mig helt om detta inte funkar. Det är ju lättare sagt än gjort men på nåt sätt har man vant sig vid att bli besviken. Så länge ingen i omgivningen kommer med ett graviditetsbesked så ska det nog gå att hålla huvudet över ytan!
    Kram på dig med <3
  • grodan26
    FruHolmli skrev 2016-06-01 16:44:58 följande:
    Nä usch och fy!! Inte du också :(

Ja, jag kan ju vara på g med.. Vi vet inte än, jag blöde lite lätt färskt mellan 9-12, mest på papper när jag torkade mig. Vid 14 var det tvärbrunt och inget mer har kommit. :S

Ska tjuvtesta på fredag. Inte före om inte blödning kommer ordentligt!

När jag vanligen får mens är den i fullgång på 2 timmar!! Lätt.. Så det är inte normalt som det är nu.. Men det är ju heller inte proceduren vi går igenom.

Kramar till er idag!
    Håller tummarna att det avstannar. Många blöder ju i tidig grav även om det är det sista man vill se i trosan. Nej den här proceduren är inte normal nånstans.. Kram!
  • grodan26
    Närärdetvårtur skrev 2016-06-01 15:58:41 följande:

Mensen har runnit till ordentligt idag med färskt blod å klumpar på ruvardag 9. Känns lite tidigt att mensen ska komma nu men men inte mkt att göra åt det tyvärr. Började småblöda lite redan igår men då hade jag förhoppningen att det bara var tunna slemhinnor av lutinuset... Men icke! Negativt på gravtestet oxå. Å inga frysisar fick vi heller så det blir IVF 2 så fort kliniken öppnar efter sommaruppehållet! Nya tag å nya förhoppningar då för nu lägger jag detta försök bakom mig å tar sommarlov från allt som rör barnaskapandet! Lycka till till alla andra här i tråden, hoppas vi inte ses i nån ny tråd till hösten

Tråkigt att höra - inga roliga besked här inne idag. Hoppas du får en underbar sommar, se till att njuta av sol, bad och gott vin! Vi ses kanske på Sahlgrenska i höst då (tror vi gjorde ÄP samma dag sist). Kram!
  • grodan26
    finee skrev 2016-06-06 13:26:35 följande:

Tack för alla tummar ni hållit för mig, verkligen. Från och med igår kväll blöder jag mycket och testerna är svagare. Allt hopp har lämnat mig och det är bara att konstatera att jag fått ett missfall. Har aldrig känt mig såhär ledsen. Önskar att kliniken inte hade sommarstängt så att jag hade kunnat ladda om för nästa insättning.

Lycka till all ni andra som kämpar! Kram <3

Stor kram till dig. Fick ett missfall i julas och vet exakt vad du går igenom. Det är verkligen för jävligt. Lider med dig och hoppas att du får en fin sommar trots allt. Till hösten kör vi igen - kanske ses här i någon tråd? Tills dess blir det paus från familjeliv för min del. Styrkekramar i mängder!! <3
Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj