• Kvinna84a

IVF-start slutet på april/början på maj

KaosArt: tack.. Vet inte när ET blir, beror på hur många befruktade ägg vi får.

• Kvinna84a
    stajlish skrev 2016-05-08 10:55:11 följande:

Lycka till imorgon nu! Ska tänka på dig =) Hoppas på mer ägg nu också!

Tack!! :)
  • Kvinna84a
    stajlish skrev 2016-05-08 19:31:12 följande:

Du får skriva om hur det gick efteråt imorgon! =)

Lite blandade känslor idag.. För det första gjorde plocket galet ont denna gång vilket det inte gjort tidigare. Mår bättre nu och är endast lite öm. Många blåsor men endast 6ägg fick de ut så förhoppningen är låg just nu. Imorn får vi veta hur många ägg som är mogna och om något blev befruktat.
  • Kvinna84a
    malre skrev 2016-05-09 12:23:26 följande:

Tråkigt att det gjorde ont, men det är över nu. 

Få ägg behöver inte betyda att befruktningen blir dålig. 6 st är ändå helt OK tycker jag, men jag förstår din oro. Det kan räcka och tom bli nån till frysen.

Försök vila idag, du har gjord det jobbigaste nu, imorgon kanske du får de bästa nyheterna du kan tänka dig.

Jag ska hålla tummarna 

Tack.. Tror jag blev besviken när vi fick ut 12 förra gången men ska hålla hoppet uppe tills jag får nåt annat besked :) kan som sagt bli positivt också :)
  • Kvinna84a
    provi87 skrev 2016-05-09 12:40:53 följande:

Usch vad tråkigt att det gjorde ont :( jag tror (min känsla av hela grejen) att få ägg ändå betyder att det är många eller alla är mogna, så jag håller tummarna för dig! 

Tack för de positiva orden :)
  • Kvinna84a
    Regnbågsdröm skrev 2016-05-09 12:48:07 följande:

6 ägg är inte att räkna som få.

Hoppas på bra befruktning! Lycka till!

Tack! Hoppas du har rätt :)
  • Kvinna84a
    stajlish skrev 2016-05-09 22:23:36 följande:

Aj! :/ Det var inte roligt. Men va skönt att du mår bättre nu iaf. Usch, nu blev jag nästan nervös inför mitt kommande... bara för att man fick ett relativt smärtfritt första gången kanske de blir dubbelt åt andra hållet nästa.. :( 6 ägg är ju helt okej tycker jag! De var ju bra! Hoppas på fin befruktning på dom! Håller tummarna!

Det går säkert bra denna gång också. Jag hade nån hinna som var tjock och därför svårt att komma in i blåsorna, därav smärtan. Ont under natten och idag men biter ihop så jobbade ändå. :)

Av mina 6ägg blev 4befruktade och 2 ska tillbaka :)
  • Kvinna84a
    KaosArt skrev 2016-05-10 17:48:07 följande:

Åh jag hoppas jag också får så fint resultat på mina 6 ägg. Fyra befruktade av 6 låter bra tycker jag. Förstår att du längtar! Det gör jag med.

Låter som en jobbig dag för dig men kul att du oxå fick ut 6ägg.. Jag är nöjd med 4befruktade. Hoppas att kvalitén är bra till insättningen!
Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj