• Regnbågsdröm

IVF-start slutet på april/början på maj

stajlish skrev 2016-04-24 15:38:41 följande:
    Härligt! Grattis! Nu hoppas vi den lille rackaren vill stanna kvar :) När är TD?
    Tack så mycket! Kan inte göra annat än hoppas nu TD är 9 maj!
  • Regnbågsdröm
    KaosArt skrev 2016-04-24 18:12:50 följande:
    Åh vad kul! :) Grattis till ruvningen. Låter så himla mysigt när man väl är där framme, som att man får vara gravid i i alla fall två veckor, vad som än händer efter det.

Hoppas verkligen ni får behålla den lille i nio månader nu innan hen vill ut! :D
    Tack så mycket! Ja lite så är det faktiskt. Det är något speciellt med att ruva. Vissa tycker det är jättejobbigt, men för mig är det den finaste tiden. Förra gången fick jag känna det i 12 dagar, sedan började jag blöda. Jag hoppas att jag den här gången slipper blöda tills om typ 9 månader
  • Regnbågsdröm
    finee skrev 2016-04-24 20:46:57 följande:
    Wow, härligt, grattis till ruvarstatus Regnbågsdröm :) Skönt att ni kom till den här fasen, var ju inte helt givet vad jag förstått på dig, utifrån det här med den där eventuella polypen (eller vad det var). Återigen grattis och lycka till!!
    Tack tack!
    Nej, verkligen inre givet. De misstänkte ju en polyp, men den misstanken var borta sen vid äggplock. Däremot ser jag aldrig insättning som någon självklarhet. Är olyckligt ovetandes om hur skör den här processen är. Men vi hoppas att det är tredje gången gillt nu
  • Regnbågsdröm
    finee skrev 2016-04-25 07:06:29 följande:

KaosArt: 28år Oförklarligt barnlös sedan 2 år, IVF 1START v,17.

Finee: 28år. Oförklarligt barnlös, IVF-start ca 5:e maj.Provi87: 30 år, barnlös pga dåliga spermier, försökt i två år, IVF1 med ICSI, sprutstart ca 20/4

Minimasken: Barnlös pga dåliga simmare och få i mängd, försökt i 2 år. IVF 1 misslyckades, fryst återinförande vecka 20

ivfbullen: 29 år, barnlös pga 13 miljoner simmare och inte 20 miljoner, försökt nu i 2 år. IVF försök 3 nu med fryst liten eskimå (blastocyst) som insattes den 6/4. 

Harvester: Har redan ett barn fött i oktober 2013 (hoppas jag får vara med ändå?). 37 år, oförklarlig sekundär barnlöshet (gick på första försöket sist??)Har sprayat med Synarela lite drygt 14 dgr och ska börja med Menopur imorgon, UL för koll äggblåsor 20/4.

Stajlish: 31 år, IVF med ICSI pga manlig faktor. Blev gravid efter IVF 1 med en upptinad blastocyst i januari, fick dock missfall i v.10 :( & nu kör vi igång IVF 2 v.18 med långa protokollet igen =)

Malre: oförklarligt barnlös, IVF 2 start vecka 16, korta protokollet

Marre22: 33 år IVF 1 pga upprepade missfall. IVF Falun. Sprutstart mitten maj

Regnbågsdröm:

Fru78:

Daisy80:

Har säkert missat några av er!! FYLL I ALLA!!

Någon får gärna vara vänlig och lägga till mig? Vet inte hur man gör själv från telefonen

Regnbågsdröm: 29 år. Lever i samkönad relation, men gör IVF pga dålig äggproduktion. IVF 3 - långt protokoll. ÄP 22 april, ET 24 april, TD 9 maj.
  • Regnbågsdröm
    daisy80 skrev 2016-04-26 18:54:00 följande:

Någon som tagit orgalutran än? I magen eller låret? Jag ska ta min första på torsdag, trodde det var magen oxå men läste igenom instruktionerna idag och där står det att låret är bra till den..

Sen klurar jag lite över dagen för ÄP, vi är väl flera här som ska göra det nästa vecka, men torsdagen är ju röd dag så då lär det ju inte gå iaf. Fredagen är ju klämdag men då har de ju säkert öppet iaf. Skönt om det blir senast onsdagen :) går ju att styra det lite förstås. Har ni fått nån info om detta?

Går ju inte att styra det särskilt mycket, när kroppen är redo är den redo Men troligtvis har din klinik räknat ut det bra för er så att ni inte ska behöva riskera att hamna på en dag då det är stängt. De brukar räkna ut sådant redan vid starten. Fråga inte hur de gör, men de brukar ha koll Lycka till!
  • Regnbågsdröm
    provi87 skrev 2016-04-28 16:18:36 följande:

Nu är jag på sprutdag 8! Gonal-f är helt okej, och orgalutran går bra om kör in den fort. Jag var på ultraljud igår och hoppades på att de skulle vilja ta ut äggen imorgon (jag mår fruktansvärt illa av sprutorna och är trött) men de hade inte växt så fort så det lär bli nästa vecka. Nytt ultraljud imorgon istället, för att fastställa äggplocket. Jag läste om någon som fått använda sprutor i 17 dagar innan äggplock, hoppas verkligen inte det, vill sluta med det nu. 

Hade tio äggblåsor iallafall så det kändes bra! De hade alla ungefär samma storlek typ 12mm. Håller tummarna att det blir lite ägg :)

Jag tar alltid sprutar i runt två veckor. Maxdos också. Not fun. Men hoppas att det i slutet är värt det Helst typ nu. Ruvardag 5 idag

Men var de 12mm nu vid ditt första UL? Då växer de ändå rätt bra verkar det som, så du behöver nog inte spruta riktigt så länge Stort lycka till!
  • Regnbågsdröm
    provi87 skrev 2016-04-28 16:18:36 följande:

Nu är jag på sprutdag 8! Gonal-f är helt okej, och orgalutran går bra om kör in den fort. Jag var på ultraljud igår och hoppades på att de skulle vilja ta ut äggen imorgon (jag mår fruktansvärt illa av sprutorna och är trött) men de hade inte växt så fort så det lär bli nästa vecka. Nytt ultraljud imorgon istället, för att fastställa äggplocket. Jag läste om någon som fått använda sprutor i 17 dagar innan äggplock, hoppas verkligen inte det, vill sluta med det nu. 

Hade tio äggblåsor iallafall så det kändes bra! De hade alla ungefär samma storlek typ 12mm. Håller tummarna att det blir lite ägg :)

Tar du förresten gonal så ska du vara glad Det är rena drömsprutan i jämförelse med menopur tycker jag som tagit båda
  • Regnbågsdröm
    Marre22 skrev 2016-04-28 16:46:43 följande:

Regnbågsdröm, tar du 450 Menopur?

Den dosen är jag också satt på och känner mig nervös inför start...

Japp. Gjort det från dag 1 både mitt andra och tredje försök. Vad är du mest nervös för?
  • Regnbågsdröm
    Marre22 skrev 2016-04-28 17:22:27 följande:

[quote=76577461][quote-nick]Regnbågsdröm skrev 2016-04-28 16:57:00 följande:[/quote-nick]Japp. Gjort det från dag 1 både mitt andra och tredje försök. Vad är du mest nervös för?[/

Att dosen är så hög, att man ska må dåligt...

Har du fått sänka någon gång eller kört på Max hela vägen?

Max hela vägen för mig. Är extremt svårstimulerad.

Jag förstår din nervositet. Men man klarar allt. När ska ni börja spruta? Se till att blanda den i tid innan, alltså typ någon vecka. Så ni slipper känna er stressade över det också.
Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj