• stajlish

IVF-start slutet på april/början på maj

Hej och tusen TACK för alla tankar o pepp o stöd! Ni är guld värda <3 <3 <3

Allt gick sååå bra idag. Är så glad! Så jäkla skönt att det är över, äntligen!
    11 äggblåsor tömde han och det fanns ägg i ALLA! Så 11 ägg fick vi :) Hoppas på många mogna med bra kvalité.
    ET på söndag 14.15 om ingen ringer o hoppas på någon/några till frysen. 
    Makens prov såg fint ut idag med, de blir ICSI på alla som förra gången..
    Perfekt o bli ruvare o sen gå på Håkan på Ullevi på söndag, haha!

Finee: Usch :/ Jag håller ändå tummarna för att det inte är kört! Mirakel kan ske...<3

Kram o trevlig helg till er alla kämpare! Hjärta

• stajlish

Tack allihop <3
    Nu hoppas vi slippa få ett samtal innan kl 12 imorgon, för då blir det ET kl 14.15 :)
    Så spänd på att få veta hur de gått för våra ägg o simmare dessa dagar!

finee: Fina o starka streck! Håller verkligen tummarna o hoppet uppe för dig ända in i de sista! <3

• stajlish
    finee skrev 2016-06-05 12:59:37 följande:
    Hur har det gått? Håller tummar ich tår!
    malre skrev 2016-06-06 11:54:54 följande:

finee och stajlish, hur har det gått med er?

Nu ruvar jag på ett fint embryo :)

So far, so good. Men vi är ändå ledsna. Vi hade hoppats o på nåt skumt sätt trott att de skulle bli bättre resultat denna gång än förra (dumt nog bara för att vi fick fler ägg denna gång..ingen garanti såklart..)

Så igår när vi var där och fick veta hur de gått..gick luften ur oss. Även om vi vet att vi ska va glada o tacksamma för att jag ens ruvar på ett fint embryo nu.. men ändå, efter allt man varit igenom så blir de bara för mycket ibland. Men men, av våra 11 ägg så var 8 mogna...7 befruktades men bara 2 klarade sig till igår
    (dag 2), så de finaste är i mig nu, o de andra var inte tillräckligt bra för o klara en frys i dagsläget men de ville ge de en chans o odla vidare o se om de blev bättre...(inget vi räknar med dock..)

Så resultatet av hela den här jäkla ivf2 omgången blev ETT embryo kan man säga då...känns bara så tomt o snopet på nåt sätt. Sist fick vi ju iaf ETT till frysen..men som sagt, vet att de finns dom som inte får ett enda.. men är ändå så sjukt ledsna nu. Har lite svårt att känna hopp för den som bor i mig just nu tyvärr.. det känns kört på nåt sätt. Men det går nog över snart.. Bara så tung känsla att veta att om inte detta går nu, så får man börja om med ALLT man precis gått igenom...IGEN.. så orättvist! :,( 

Vi som kämpar o kämpar med IVF tvingas verkligen va med om mycket både fysisk o en extrem psykisk press! Vi är fan grymma!

Finee: Beklagar ditt missfall.. vilken skit! :( Är så jäkla frustrerande o ledsamt o snubbla på målsnöret som de känns som även om man är medveten om att de är lång väg kvar till barn då, men ändå.. man känner sig som en vinnare när man en gång plussat! <3

Kram på er <3

• stajlish
    Marre22 skrev 2016-06-06 19:57:49 följande:
    Jag säger grattis till det lilla starka du nu har fått i dig.

Men jag förstår också din besvikelse, hela denna IVF -process är ju en enda stor bergochdalbana.

Jag kände mig också jättebesviken när jag fick veta att vi snubblat till målsnöret på långtidsodling, som jag så gärna ville.

Hoppas besvikelsen lägger sig snart och att du får massor av hopp och tro på det lilla som nu ska gro hos dig!

Kram
    Tack <3 Jo tack, det kan man verkligen säga. Ja, hoppas det också.. tack för stöd o pepp! Kram
    finee skrev 2016-06-06 22:03:31 följande:
    Förstår att du är ledsen, det ligger så väldigt nära till hands att hoppas såklart. Alltid så jobbigt med besked som inte är så bra. Hoppas att den lille som blev över klarar sig till frysen i alla fall. Håller tummaran för det fina embryot ni fick insatt idag också <3

Ja, jättetungt med missfallet, blev så glad när jag plussade. Har mått så himla dåligt idag. Usch. Ska ringa kliniken imorgon och försöka få något slags besked om vad nästa steg blir nu.
    Ja, det gör ju det :/ Och för att man jämför med förra gången osv.. man kan ju hoppas på ett mirakel på den andra..men som sagt, vi tänker att den inte klarar sig så blir de bara en positiv överraskning OM den skulle göra det. 
    Tack <3 

Ja, missfall är inte kul alls, en jävla käftsmäll. Fick du mer besked av kliniken om nästa steg idag?
    Miri skrev 2016-06-07 17:21:20 följande:
    Grattis!

Idag gjorde jag mitt tidiga ultraljud i vecka 8 (7+3). Var ju nervös pga av svaga test och inga symptom men tji fick jag, det är TVÅ!!! Är helt i chock.

Satte iofs in två embryon men gavs ändå bara en maxchans på 5% att det skulle bli tvillingar och 20% att det skulle ta sig alls (alltså 1% chans att insättningen skulle resultera i en tvillinggraviditet).

Fick se två små hjärtan picka *kärlek*. De mätte ca 8-9 mm, den ena var dock lite mindre än den andra (fick inga mer exakta uppgifter). Tycker 8-9 mm låter lite lite men läkaren var nöjd så ska försöka att inte oroa mig.
    Tack och GRATTIS till två! Herregud va kul! =) Snacka om positiv överraskning!
    KaosArt skrev 2016-06-07 18:41:51 följande:
    Grattis till ruvningen! Förstår att omständigheterna gör dig ledsen, hur har det gått för embryot de odlade vidare på? Så orättvist att det blir såhär för en del, ivf är verkligen inte rättvist någon stans.

Önskar verkligen att den lille du ruvar på nu är en riktig kämpe som stannar kvar hela vägen fram nu. Kommer hålla tummarna för dig! <3 kram
    Tack snälla <3 Det vet vi inte förrän vi får hem brevet nästa vecka...men som sagt, vi räknar inte med det. Nej, verkligen inte rättvist.. o jag förstår inte varför de var så många som inte klarade sig vidare när de ändå var så många som blev befruktade :( 

Ja, vi får verkligen hoppas på att det är en riktigt stark en! Men så svårt att tänka så när de andra inte var det... men eftersom denna klarade sig iaf en dag längre än de andra så kanske de betyder nåt..!? :D Vi får se helt enkelt..vill bara att tiden ska gå fort tills vi vet nu...ruvartiden är ju såå seg! Kram 
    halfmoon skrev 2016-06-07 19:02:22 följande:
    Håller tummarna att det du ruvar på nu är guldägget!

Förstår hur du känner det! För mig blev det nattsvart när vi, dagen efter äggplock, fick besked om att endast 2 av 9 ägg blivit befruktade. Tänkte att det var kört, att de inte skulle klara sig ens till insättning. Men det gjorde ett och det såg fint ut, det andra var inte godkänt men de odlade vidare det (och det klarade sig inte som väntat). Då kände jag att det jag hade i livmodern förmodligen inte var nåt vidare det heller eftersom det gått så dåligt med allt annat. Men tji fick jag. :)
    Tack! Ja, det går vi göra! <3

Ja, det är inte roligt...de gick från superglad till snopen o ledsen för oss på en sekund typ.. först när embrylogen sa att 7 av 8 mogna ägg blivit befruktade så tänkte vi "då får vi ju till frysen" för att sedan få "men 2 klarade sig till idag, varav det ena inte i dagsläget klarar en frys"... det var en käftsmäll kan man säga. Men men, nu får vi verkligen hoppas denna jag ruvar på är embryot med stort E! :)
    Men som du skriver, precis så känner jag...svårt att ha hopp liksom.. men det kommer väl när besvikelsen lagt sig hoppas jag!

• stajlish
    finee skrev 2016-06-08 18:06:20 följande:

Miri - GRATTIS till två små pickande hjärtan, vad underbart!

FruHolmli - så tråkigt att det blev minus för dig också. Ska också köra nya tag i augusti med FET. Hoppas att det går bättre då! Självklart ses vi i en ny ruvartråd då Om inte mirakel sker i sommar...vi ska fortsätta med hemmaförsök, men förhoppningarna är extremt låga hehe.

Stajlish - håller tummarna för att det är din sista ruvning nu (ska du ruva mer får det vara för syskon ). Ringde till klinken. Får inte göra FET innan sommaren. Blir i augusti istället. Skulle ta ett graviditetstest på måndag nästa vecka för att se om hormonerna gått ned. Hade de inte det så skulle jag få ta ett blodprov. Men tror att all hcg kommer att vara ur kroppen på måndag. Idag har jag nästan inte blödit något alls, så kommer förmodligen få ÄL om ett par veckor (förhoppningsvis).

Lycka till alla som ruvar!

Tack snälla du <3 <3 <3 
    Precis, man kan ju hoppas...
    Okej, då blir det FET i augusti då?
    Hoppas du får en fin sommar trots allt o kan ladda om, i höst är det er tur! 
    Jag kanske är med då med ju ifall inte detta går nu, för vi fick ingen till frysen =(
    Så då blir det IVF3 i höst.. är på ruvardag 10 idag...

Kram
  • stajlish
    Doris88 skrev 2016-06-14 21:47:02 följande:
    Hur går ruvningen för dig? Idag är ruvdag 3 för mig :) och idag fick vi veta att vi fick 2st till frysen
    Hej!

Jodå. är på RD10 idag... tiden går såååå långsamt.. försöker att inte tänka på det FÖR mycket.. de blir som de blir ändå tänker jag. Vi fick ingen till frysen den här gången =( Så de va tufft.. så blir de inget nu, blir det IVF3 i höst...
    Men snart vet vi...

Grattis till de två till frysen! =)

Och lycka till med ruvningen!
  • stajlish
    celavie1 skrev 2016-06-15 19:28:56 följande:
    Grattis till ruvningen! Jag håller tummarna för dig. Kram
    Tack Hjärta Kram!
  • stajlish
    Doris88 skrev 2016-06-26 12:36:25 följande:

Nu är det väl bara jag kvar som väntar på resultatet?

3 dagar kvar till testdag och håller mig ganska cool än så länge men funderar på att testa imorn eller tisdag bara så att jag hinner få tag på kliniken innan dom stänger för sommarn :p

Stajlish, hur gick det för dig?

Det blev inget :(
    Så nu får vi ladda om inför IVF 3 i höst.

Hur går de för dig?
  • stajlish

Hej tjejer!

Tänkte bara uppdatera här med en solskenshistoria eller vad man ska kalla det...
    Många av er är säkert med i IVF-gruppen på FB så ni vet kanske, men skriver det här ändå Glad

Plussade imorses... tydligen lyckats bli gravid på naturlig väg precis efter vårt misslyckade IVF-försök 2 i juni. HELT SJUKT! Förvånad

Kan knappt fatta det.. o vågar inte hoppas o tro för mycket än såhär tidigt.
    Men är så chockad så jag inte finner ord.

Vi trodde aldrig att vi kunde bli gravida på naturlig väg pga makens få simmare... (därav IVF) Vi försökte i FYRA år innan vi sökte hjälp o utredning osv... o då inte ett endaste litet ynka plus... men nu mitt i pausen från de misslyckade andra ivf-försöket i väntan på de tredje o sista på Sahlgrenska...så kommer detta som en blixt från klar himmel!? 

Kram på er allihop Hjärta

• stajlish

Dock blev lyckan inte vidare lång. Fått MF :(
    Men men, vi är glada att vi faktiskt kunde själva! Fortfarande chockade o hade inte börjat hoppats o tro så "tur i oturen" att det kom så tidigt den här gången. Bara lite mer mensvärk o längre blödning än i vanliga fall. Hade jag inte testat hade jag inte ens anat att jag varit gravid...samtidigt som jag då heller inte hade vetat att vi lyckades själva :D Så det var nog meningen ändå.. nu laddar vi om inför telefontiden med läkaren på torsdag då vi ska planera tredje o sista försöket på Sahlgrenska o samtidigt fortsätta försöka själva! =)

• stajlish
    celavie1 skrev 2016-08-01 11:32:37 följande:
    Beklagar verkligen. Förstår att det måste kännas tungt. Fast nu vet du ju att ni kan bli gravida naturligt också. Det är ju väldigt bra även om det inte gick vägen denna gång. Sänder över styrkekramar
    Tack <3

Ja, det var surt helt klart... att de aldrig ska gå hela vägen liksom.. men som sagt, de va nog meningen och vi har fått hopp om än vi inser att det är liten chans att vi lyckas själva med tanke på historiken men ändå.. ett plus liksom! Måtte antingen IVF 3 eller en egen lyckoträff till generera en bebis nån gång! Kram
    miamarina84 skrev 2016-08-01 12:34:03 följande:
    Nej, lider med er. Beklagar. Men glad att ni kan bli gravida :) men ibte rättvist att lyckan ska försvinna så fort :( vi håller tummarna inför torsdagen.
    Tack. Ja, det är vi verkligen glada för! och CHOCKADE! Eftersom vi försökte i fem år innan vi började med IVF utan en enda graviditet så trodde vi det var högst omöjligt! Nä, orättvist är allt detta för oss alla..ja, nu är det spännande.. några timmar kvar bara så får jag veta hur/när höstens behandling ska se ut :)
    Hur har de gått för dig? Har du pratat med SU?

• stajlish
    Ashurst Klara skrev 2016-08-05 14:17:31 följande:
    Åh, det är ju helt fantastiskt! Jag står inför mitt 3e IVF-försök, så det värmer i själen att veta att misslyckade IVF-försök inte måste innebära att man blir barnlös.

Stort lycka till med graviditeten!
    Ja, det var det. Fick tyvärr MF :( Men vi är ändå SÅ glada att vi lyckades själva! Så nu blir det IVF3 i sept :) 
Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj