kan han få uppehållstillstånd trots skyddat boende ?
Pappan till vårat barn sökte uppehållstillstånd med anknytning till mig och mina äldre barn plus vårat då ofödda barn för mer än 1 år sedan då vi fortfarande var ett par ! Vi separerade efter endast 1 månad efter att han lämnat in ansökan till migrationsverket och då det var försent att göra abort. Hela vårat förhållande har varit baserat på lögner och svek från hans sida. Vi har tillbringat tid på skyddat boende pga honom då han och hans ena släkting hotat att ta med vårat barn till sitt hemland Ghana,han är muslim och anser sig äga barnet. han har bara träffat barnet vid 2 tillfällen och det var när vårat barn var 4 dagar och 9 dagar men inget sedan dess och barnet är nu 9 mån. En person från migrationsverket ringde mig när vi var på skyddat boede och frågade om jag ville avsäga mig att vara anknytningsperson på hans ansökan och fick skicka ett mail med en kopia på min id-handling . Jag frågade i samma veva om han skulle få stanna och då sa han på migrationsverket att han kommer få avslag på sin ansökan och att han skulle fatta ett beslut samma dag och jag skulle få en kopia på första sidan av beslutet , men nu skriver denna man i ett mail att dom inte fattat ett beslut i hans ärende ännu utan att det fortfarande utreds........ kan det vara så att dom ger honom rätten att stanna trots allt ändå ???? Vore så tacksam för alla svar , jag är verkligen livrädd för honom.
Vi ligger i en vårdnadstvist där jag har ansökt om ensam vårdnad och har bara hunnit med en muf än så länge. vi yrkade på interimistisk ensam vårdnad då men jag fick det inte för domaren ansåg att om jag skulle få ensam vårdad så skulle jag omöjlig göra ett gott umgänge mellan far och barn vilket var ett bakslag . Domaren bad honom att skaffa ett ombud(han han ingen advokat) och sen inkomma med yrkande på umgänge,det var över 2 månader sen och han har fortfarande inte inkommit med något yrkande om umgänget mellan dom.
Jag önskar så att jag aldrig gick o gifte mig med honom,jag gjorde det enbart för att han pressade på om det hela tiden att han ville att vi skulle vara en "riktig" familj .
jag skulle kunna skriva så himla mycket om detta men slutar här.