• Anonym (-)

Gravid och ska separera - hjälp

Anonym (Orolig mamma) skrev 2016-03-10 16:37:04 följande:

Självklart handlar det om vad han vill också. Jag vill att vi ska komma överens.

Skulle det bli en tvist om han vill att barnet bor där på veckorna och endast hos mig på helgerna (då barnet är äldre) så hur tror ni att det går till då?

Rent juridiskt. Barnet föds i min stad, bor hos mig i början. Brukar barnet då få fortsätta bo där? Varannan vecka går inte då det är 40 mil ifrån varann.

Man rycker sällan upp ett barn från orten denne bor- och är uppvuxen på. Det innebär ju skolbyte och hela faderullan. Det försöker man i allra högsta grad att undvika.
  • Anonym (-)

Hur kunde du lämna dina tidigare barn och din familj hela 40 mil bort då? För att flytta ihop med den killen du nu ska ha barn med?

• Anonym (-)
    Felizia skrev 2016-03-10 18:13:37 följande:

Hur har det fungerat med vårdnad vad gäller dina äldre barns pappa? I nuläget bor ju han 40 mil bort... Hur gamla är de barnen och vilket umgänge har de haft med sin pappa?

Aha, ja, så kan det ju vara; att mamman tog med sig dem till den nya killen.
    Eller att hon "övergav" dem i den gamla staden?
  • Anonym (-)

hur som helst så är det jävligt wt (white trash) att ha små barnkullar spridda lite här och var.

Svar på tråden Gravid och ska separera - hjälp