• Anonym (Gravid???)

Hjälp mig tyda testet!

Jag har en Clearblue advanced monitor och skulle göra graviditetstest, kissar på sträckan och sticker in den i monitorn varpå den svarar att jag får testa en annan dag eftersom jag är utanför testintervallet. Morr!

Jag tittar dock på stickan och den ser då ut såhär som på bilden, två streck redan efter 30 sek men bilden är tagen efter 5 min som är det man ska vänta.

Är skakis, men visst verkar jag vara gravid?! Är inte van vid att avläsa stickor utan monitorn.
  • Svar på tråden Hjälp mig tyda testet!
  • mathildis

:)
    Visst ser de ut som att du är Gravid!
    Grattis!!
    Hoppas jag har samma tur som du!
    Stor kram å lycka till!

• Anonym (Gravid???)
    mathildis skrev 2016-03-10 11:22:48 följande:

:)
    Visst ser de ut som att du är Gravid!
    Grattis!!
    Hoppas jag har samma tur som du!
    Stor kram å lycka till!

Nu funkade monitorn också, så jag gjorde ett nytt test och mycket riktigt är jag gravid! Wow!

Detta trodde jag aldrig. Jag är 37 år, har fått veta att jag har ont om ägg och det tog sig nu på fjärde försöket. :D
  • mathildis
    Anonym (Gravid???) skrev 2016-03-10 11:41:30 följande:
    Nu funkade monitorn också, så jag gjorde ett nytt test och mycket riktigt är jag gravid! Wow!

Detta trodde jag aldrig. Jag är 37 år, har fått veta att jag har ont om ägg och det tog sig nu på fjärde försöket. :D
    Å blir glad för din skull!
    Önskar dig en massa lycka till !
  • Anonym (Gravid???)
    mathildis skrev 2016-03-10 11:48:45 följande:
    Å blir glad för din skull!
    Önskar dig en massa lycka till !
    Jag testade progesteronkräm på eget bevåg denna månad eftersom jag misstänkte att ägget inte hann fästa tidigare. Så jag kan tipsa om det. Mitt progesteronvärde låg inom intervallet (31), men jag hade hört att det egentligen bör ligga över 60. Kan rekommendera det.
  • mathildis
    Anonym (Gravid???) skrev 2016-03-10 11:52:16 följande:
    Jag testade progesteronkräm på eget bevåg denna månad eftersom jag misstänkte att ägget inte hann fästa tidigare. Så jag kan tipsa om det. Mitt progesteronvärde låg inom intervallet (31), men jag hade hört att det egentligen bör ligga över 60. Kan rekommendera det.
    Ja okej, de ska jag kolla upp! Tack!
  • Anonym (Gravid???)
    mathildis skrev 2016-03-10 12:14:52 följande:
    Ja okej, de ska jag kolla upp! Tack!
    ProgesterAll heter krämen. Man börjar smörja efter ÄL har ägt rum och fram till en dag innan förmodad mens. Om man är gravid ska man dock fortsätta smörja ett par veckor (minns ej hur länge) för att minska risken för
    MF. Lycka till!

Kan även rekommendera yoga för att få igång blodcirkulationen ordentligt i de nedre regionerna, jag har kört ett pass per dag nu den senaste månaden.
Svar på tråden Hjälp mig tyda testet!