Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?

Konstatera skrev 2016-08-08 19:58:34 följande:
    Vad tycker ni om det wikileaks avslöjade då? Nämligen att DNC riggade primärvalet i Hilary Clintons favör? DNCs ordförande ringde alltså till MSNBC och ville diktera deras debatt, och planerade även i detalj hur de skulle fälla Bernie Sanders. Bla genom att framhäva att han är jude och ateist. Ordförande Debbie Wesserman Schultz avgick som en konsekvens. 

Det som är intressant här, är det faktum att just Wesserman Schultz arbetade som kampanjchef för Clinton misslyckade kampanj 2008. Därefter gick hon vidare och blev ordförande för det demokratiska partiet. Vem var ordförande för DNC innan dess. Jo, Tim Kaine. 

Clinton har sannerligen en förmåga att omge sig med skumma personligheter. Vad säger det om hennes karaktär och omdöme?. Är hon lyckligt ovetande kring allt som försiggår runtomkring henne? 

Med detta i minne. Ska vi vara oroliga för stundande val?
    Men Konstatera, du har nyss konstaterat att "morsan" inte tog illa vid sig och att det därför inte var något att bry sig om.

Jag kan bara Konstatera att med din logik så har den eventuellt drabbade Bernie Sanders gett Hillary Clinton sitt helhjärtade stöd.

Du har aldrig funderat på att plugga lite argumentationsteknikSolig

Det kan vara nyttigt om man vill vara konsekvent. Nu är ju iofs Trump sinnebilden för en inkonsekvent narcissist. Men det behöver ju inte nödvändigtvis innebära att man måste vara inkonsekvent om man argumenterar för Trump i stället för Clinton.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    oOOo oOOo skrev 2016-08-08 20:26:01 följande:
    Haha, på tal om narcissism smile2.gif
    Vad är det med dessa politiskt naiva fabulörer som Stieg Larsson och deras vilja att publicera sitt privata runkmatrial där de får vara hjältar? smile2.gif

Du är nog lite för avancerad för dina motdebattörer när du inte väljer sida, de blir förvirrade vet du smile2.gif
    Hm, nu skrämde du ju bort Konstatera.

Synd, det är ju roligt att diskutera med honom.
  • FDFMGA
    oOOo oOOo skrev 2016-08-08 20:45:15 följande:
    Det tror jag inte. Hen hade nog bara bättre saker för sig än att slösa tid på dig och nikkedockan. Drömmer
    Möjligt.

Men jag har på något sätt fått för mig att han inte som du blir upphetsad av att läsa om kvinnor som misshandlats.
  • FDFMGA
    Konstatera skrev 2016-08-08 20:09:26 följande:
    Haha, verkligen befogat att jämföra en misshandel med ett skämt, som du själv - inte alla - tycker var över gränsen.

Du får väl skicka ett brev till kvinnan och förklara att hon är ett offer som inte vet bättre.

Och yes. Trump är en narcissist. Jag råkar tro att alla som kandiderar till POTUS har narcissistiska drag. Hilary Clinton tror också att hon är guds gåva till mänskligheten! Jag lovar. Du kandiderar inte till president om du inte är narcissistiskt lagd!
    Det handlar inte om ett skämt som jag ser det, utan att han blev så störd av att ett litet barn skrek.

Men det är klart man ska vara rätt distanslös gentemot sig själv eller egenkär om man inbillar sig att man är den som är bäst skickad att leda ett land. 

Och det senare måste ju gälla de flesta presidentkandidater.
  • FDFMGA
    Konstatera skrev 2016-08-08 21:18:53 följande:
    Fast nu går du händelserna förbi här. :) Jag menar inte att vi ska sörja med Bernie Sanders. Utan frågan är om ni tycker att det var rätt av Clintons kampanjchef att försöka rigga primärvalet i egenskap av ordförande och om vi ska vara oroliga över det faktum att Hilary omger sig med sådana personer?

Du kan inte applicera samma logik på alla situationer. Särskilt inte om ena situationen bygger på faktiska bevis som ledde till Schultz avgång, och den andra situationen på att du faktiskt tycker Mister Trump var lite otrevlig.

Men du behöver inte svara på frågan. För med din argumentationstil har jag redan svaret. "Morsan" tog illa vid sig av att Trump mobbade henne, vilket alltså innebär att du också tycker att DNC bettede sig illa och att vi ska vara oroliga för att Hilary är korrumperad!

Då var det konstaterat!
    Nej, som jag förklarade med mitt exempel så anser jag inte att det är handlingen som ska bedömas, inte i första hand hur offret reagerar. 

Jag är inte inläst på wikileaksdokumenten men det var i så fall inte ok att gynna en kandidat på bekostnad av en annan.
  • FDFMGA
    FDFMGA skrev 2016-08-08 21:28:49 följande:
    Nej, som jag förklarade med mitt exempel så anser jag inte att det är handlingen som ska bedömas, inte i första hand hur offret reagerar. 

Jag är inte inläst på wikileaksdokumenten men det var i så fall inte ok att gynna en kandidat på bekostnad av en annan.
    Hm, tvärtom. Det är handlingen som ska bedömas
  • FDFMGA
    oOOo oOOo skrev 2016-08-08 20:26:01 följande:
    Haha, på tal om narcissism smile2.gif
    Vad är det med dessa politiskt naiva fabulörer som Stieg Larsson och deras vilja att publicera sitt privata runkmatrial där de får vara hjältar? smile2.gif

Du är nog lite för avancerad för dina motdebattörer när du inte väljer sida, de blir förvirrade vet du smile2.gif
    Hm, det var visst bara ditt runkmaterial som blev kvar.

Är du upphetsad nu?
  • FDFMGA
    Konstatera skrev 2016-08-08 21:47:18 följande:
    Men jätte bra att du stoppade en pågående misshandel. Det ska du ha credd för!
    Haha. Det var säkert 20 år sen. Jag tyckte att det var ett bra exempel - men hade inte en tanke på att någon skulle gå igång på det.
    Konstatera skrev 2016-08-08 21:42:37 följande:
    Javisst ska handlingen bedömas först och främst. Men när det kommer till skämt är dock inte mottagarens reaktion helt oviktigt eftersom att vi alla tolkar budskapet olika. Därför gör vi klokt i att vända oss direkt till mottagaren och inte till en massa tyckare. Det du säger till dina närmsta polare kan du inte alltid säga till tant agda 92 år.

Exemplet om våld var dumt eftersom att det regleras i lag. Om Trump misshandlat kvinnan och hon fortfarande försvarat Trump hade situationen varit helt annan!

Men nu ... Att detta blivit en stor grej är lite meh.
    Javisst. För mig är det enkelt. Hillary Clinton står för förutsägbarhet, Trump för det motsatta. Med Hillary Clinton kommer exempelvis inte klimatavtalet att rivas upp, medan Trump har detta som en av sina viktigaste punkter.

Både Clinton och Trump är säkert korrumperade, men Clinton står för vanlig högerpolitik medan Trump står för högerpopulism.

Ingen av kandidaterna kommer att kunna ena landet. Den tiden är förbi då det möjligen fanns politiska ledare som kunde ena ett land, åtminstone demokratiska sådana.

Men Trump kommer att splittra USA mer än Clinton. Han kommer säkert att kunna ena de som känner av de behöver en världsbild uppbyggd på vi och dom och där det är de där andra som bär skulden.

Bernie Sanders hade varit ett betydligt mer intressant alternativ än Clinton - men han är borta nu.
  • FDFMGA
    Konstatera skrev 2016-08-08 21:42:37 följande:
    Javisst ska handlingen bedömas först och främst. Men när det kommer till skämt är dock inte mottagarens reaktion helt oviktigt eftersom att vi alla tolkar budskapet olika. Därför gör vi klokt i att vända oss direkt till mottagaren och inte till en massa tyckare. Det du säger till dina närmsta polare kan du inte alltid säga till tant agda 92 år.

Exemplet om våld var dumt eftersom att det regleras i lag. Om Trump misshandlat kvinnan och hon fortfarande försvarat Trump hade situationen varit helt annan!

Men nu ... Att detta blivit en stor grej är lite meh.
    Så vad IS, Trump och Åkesson säger till sina följare är följ mig jag ska föra er tillbaka till livmodern.

Alexander Bards Sommar, inte min favorit presis, men här var han oerhört träffsäker.

Han tar upp hypernarcissism och kontratrenter.

Väl värt att lyssna på, tja kankske inte Nietzsche-delen, men ändå.

sverigesradio.se/p1
  • FDFMGA
    nihka skrev 2016-08-09 11:04:10 följande:
    Ja, det är ett stort demokratiskt problem var helst det förhåller sig så.
    Ja, kan rekommendera Alexander Bards Sommar som sändes igår.

Bara kommentaren där budskapet från ledningen till IS, SD:s och Trumps anhängare jämställs med ett följ mig så ska jag föra er tillbaka till tryggheten i livmodern är värt lyssnandet.

Dessutom var programmet överhuvudtaget intressant. 
Svar på tråden Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?