Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?

Clinton drar ifrån ytterligare:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23343241.ab

Undersökningen speglar kandidaternas stöd inom respektive parti. Bland Demokraternas medlemmar stöttar 93 procent Hillary Clinton som presidentkandidat. Bara 78 procent av Republikanerna vill se Trump som republikansk president.

• nihka
    FDFMGA skrev 2016-08-15 11:52:12 följande:
    En ganska obehaglig figur det där, Suffering alltså.

Jag har slutat förvånas över att hen så ofta får gehör för sina bisarra fantasier här på FL.

För övrigt verkar det som Trump också har stöd :)

www.nytimes.com/2016/08/01/us/paul-manafort-ukraine-donald-trump.html&contentCollection=Politics&module=RelatedCoverage&region=EndOfArticle&pgtype=article
    Ja, både Manafort och Trump menar att Ukraina vill vara en del av Ryssland. Konstigt att det är så mycket politisk oro i Ukraina om alla är så överens!

Manafort lobbade även för Filipinernas förskringrande diktator Marcos och hans skotokiga fru Imelda. Inget samvete där inte!
  • nihka
    Kung Markatta skrev 2016-08-15 12:13:11 följande:
    En stor del av de svarande kommer från självrekryterade webbpaneler, bland annat yougov. Hur ser du på tillförlitligheten i de undersökningarna?
    Mindre tillförlitligt än samma undersökning utifrån 0% självrekryterande paneler.

Känner du till någon sådan undersökning i frågan?
  • nihka
    Hampus Mormor skrev 2016-08-15 13:21:49 följande:
    Nej, men jag kan läsa.
    Jag håller inte med dig.
  • nihka
    FDFMGA skrev 2016-08-15 13:24:26 följande:
    Ja, men var det inte trenden som var ämnet här.
    Jo, en 2-procentig ökning i Florida för Clinton sedan förra mätningen i juni.
  • nihka
    Konstatera skrev 2016-08-19 10:56:24 följande:
    Joben riktig dåre. Han fick dock kicken. Tyder på god fingertoppskänsla!
    Fingertoppskänsla??? Det blev ju till slut efter 110 svarta miljoner helt jävla ohållbart. Sedan ingen restskatt, ingen återbetalning och inget åtal, så "kicken" var bara en avskedskyss och ett lycka till med nästa skumraskaffär. Tyder inte på "god" någonting.
  • nihka
    FDFMGA skrev 2016-08-19 11:29:21 följande:
    Kan du hitta felet i ditt resonemang i inlägget - en logisk kullerbytta,  kan jag tipsa om.
    Konstatera skrev 2016-08-19 10:53:25 följande:
    Håll dig till teleprompters i talen. Uppenbarligen en mycket skicklig talare och därtill kompetenta manusförfattare. Sedan finns det utrymme för att gå bananas i debatterna. Idén är tydlig!

Ni Clinton-älskare. Jag är ledsen, men Trump har ett vinnande koncept i detta nu!
    Så du tycker att han är en skicklig uppläsare av färdigskrivna manus, frågan är om hela hans målgrupp anser det. Det tror inte jag.

Minns du Reinfeldt första kulturminister, Cecilia Stegö Chilo, som fick gå efter en dryg vecka. Samma fingertoppskänsla som hos Trump som sparkar sin kampanjchef smile2.gif
    När någon inte skriver ner vad Trump ska säga så kommer hans ofiltrerade tankar direkt till käften, så allt annat blir ju vid jämförelse "genialt
  • nihka
    Konstatera skrev 2016-08-26 18:27:58 följande:
    Du förstår inte spelet. Trump kommer att ha haft tre kampanjchefer. En som tog honom genom primärvalet, en som tog honom kongressen och en som ger honom presidenttiteln.

Fingertoppskänsla! Den med god politiskt känsla förstår givetvis detta.
    När man inte ser det som genialiskt att en presidentkandidat håller sig med en korrupt kampanjchef som kammar hem 110 miljoner svarta kronor på Ukraina utan att ingripa förstår man inte spelet. Hahahaha!

Det krävs en speciell typ av moralisk kompass hos den som försvarar den här typen av korruption på hög nivå. Sök jobbet vetja!
  • nihka
    Konstatera skrev 2016-08-26 19:39:47 följande:
    Ja, alltså han har redan stärkt sitt varumärke något helt enormt. Lite det många nissar missar när de ifrågasätter Trumps kompetens som affärsman. Att varumärket Trump kommer bli långlivat pga av Donalds presidentrace är liksom svårt att förbise.

Förmodligen kommer han hantera en eventuell förlust mycket väl, just pga denna insikt. Jag tror på fullt allvar att detta initialt var en av anledningarna till varför han gick in i denna cirkus. Sanningen är också den att han förmodligen har mer att förlora på att vinna valet, när och ting återigen blir vardag. Samtidigt är detta en anledning till att faktiskt välja Trump till president. Han måste prestera väl, för att samtidigt inte dra ned sitt namn och med det företag i smutsen.

Där kan vi snacka drivkraft.

Men konspirationsteorin stämmer trots allt inte. Du får inte glömma bort Trumps ego. Trump har även redan breddat Fox och kanalen kommer bli värdens största. Behövs inget mediehus från höger.
    Inte riktigt så. Tidigare trodde jag att det var Ivana Trump som var det billigaste trumpvåpet, men Donald Trump har ju visat att han slår henne med hästlängder.
Svar på tråden Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?