Konstatera skrev 2016-10-16 16:22:23 följande:
Jag tror att det i allmänhet finns ett förakt mot dem som kommer från simpla yrkeskategorier. Finns nog rätt många SD politiker som kallats bönder etc av motståndare.
Du försöker forcera fram en poäng här som jag menar är betydligt mer mångfasetterad. Men visst har många SD dårar hånat det faktum att vår statsminister är en simpel svetsare i grund och botten. Men om vi kikar på USA finner vi snarare samma typ av hån riktad mot Trump och dennes väljare.
Så jag ser inget samband i det att högerväljarna skulle vara mer hånfulla.
Visst, det är tyvärr inne att kasta skit på sin motståndeare och vara populistisk, nåt som skadar politiken och hela vårt samhällsbyggande.
Men jag är rädd för att vi kommer att få se massar av den varan under kommande valrörelse, från alla partier.
För att SD kommer att få det hett om öronen och inte få nåt frikort som i förra valet, det är jag helt säker på.
Om vi nu inte vi ännu en gång fastnar i ett flyktingproblem, men vi får hoppas att det inte händer...
Om det är bra/dåligt, ja bra om det är sanningar, folk måste få veta vilka vi röstar på och vad dom gjort utanför politiken.
Det ska inte sitta personer i riksdagen med "tveksam" bakgrund.
Dåligt, om det bara kommer till att bli värst på att slänga skit påvarandra.