Konstatera skrev 2016-08-07 11:57:28 följande:
Jag tycker att han bedrivit affärsutveckling av hög klass. Donald har gjort varumärket Trump världskänt. Ett starkt varumärke överlever många generationer. Trump var knappast ett globalt fenomen innan Donald tog över. Vad som på riktigt är otroligt är hur han gått från fastighetsmagnat, till att fullständigt röra om i amerikansk politik. Nog för att han säkerligen kunnat tjäna mer pengar. Men jag beundrar inte människor utifrån hur stor plånbok de har. Och nej. Du hade inte kunnat göra samma resa.
Vad tycker du om Hilary Clintons resa då? Mycket inspirerande att ärva presidenttiteln från sin man. Så nära kunglighet man kan komma i USA.
Angående vad Buffet säger. Well, han stödjer Hilary. Ett minst sagt populistiskt tal som är menat att förminska sin motståndare. Det är vad det är. Det han säger om Khan är dock anmärkningsvärt. Khan-paret, givetvis betalade av DNC, attackerade som sagt var Trump under det demokratiska konventet. Det sorgliga i detta fall, är att Khan kritiserar Trump och inte de politiska ledarna som ju faktiskt skickade deras son in i döden, däribland Hilary Clinton. Smutsigt indeed!
Sanningen är den att Hilary Clinton har en chans att vinna. Det är genom att smutskasta Trump. Hon kan inte vinna på sina egna meriter och hon kan inte heller höja sig själv. Trump må vara en lögnare som du själv påpekar, men det amerikanska folket anser att Hilary är än större lögnare. 68% anser att Clinton är "not trustworthy".
Med det sagt, kan vi konstatera att Hilary Clinton måste spela ett oerhört smutsigt spel för att ro hem detta.
Nej, jag hade inte kunnat göra samma resa. Sex konkurser är svårslaget och min pappa hade heller inget fastighetsimperium jag kunnat ärva. Men det var inte det jag skrev - jag skrev att en variant av påståendet att det inte är svårt att göra mer pengar om man redan har en massa.
Du har ju beskrivit Hillary Clinton som "kärringen" med mera, någon annan av FL:s Trumpnissar beskrev henne som en demon, men ni slår inte den största tokskallen Trump i egen hör person som beskriver henne som djävulen själv.
Men mot bakrund av vad du och de andra Trumpnissarna brukar skriva här på FL förstår jag att ni - som du skrev -anser att han är den bästa cheerleadern.
Själv anser jag att han är en potentiell katastrof, förmodligen vinner han inte valet och om så vore så tror jag att Senat och Representanthus kan begränsa de värsta skadeverkningarna.
Men tanken på att Putin får en kompis som har frågat varför man inte kan använda kärnvapen är en smula omvälvande. I bästa fall skulle han se till att USA:s minskande betydelse för övriga världen minskar rejält i värsta blir det inte mycket kvar av oss alla.
Har du sett Dr Strangelove? Själv vill jag helst slippa se Dr Strangelove - Återkomsten!