Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?
Hans urbota korkade kommentar om Nato, kan mycket väl vara det som drar igång ett krig i Balkanländerna och då är vi dom första att dras in.
Jättekul kille den där Trump du.
Jag gillar dock inte benämningen extrem, eftersom att det befäster vad som är neutralt. Om vi ska utgå från att svensk politik som någon sorts normaltillstånd, så är det mesta Clinton står för extremt. Att skuldsätta amerikanska ungdomar som vill studera, att inte ha fri sjukvård, att inte vilja höja minimilönen på 7, 25 dollar i timmen etc.
Jag antar dock att detta är normaltillståndet och att alla andra typer av förslag är extrema.
Jag förstår fortfarande inte vad som är extremt med Hilarys politik, hon avser väl i princip att fortsätta driva den utrikespolitik som USA har drivit de senaste åren (en politik som också republikanska presidenter drev innan henne och Obama).
För övrigt. Mycket illa med de senaste mejlskandalerna som slår fast det vi alla har misstänkt. Det demokratiska partiet motarbetade Sanders från ruta ett. Blir mer och mer äcklad av det demokratiska partiet som visar prov på svåra korrumptionsproblem.
För övrigt bedriver Clinton tidernas mest cyniska valkampanj. Det vore inte en vinst för demokratin om hon vann!
Du kan inte skylla kriget i Syrien eller i Ukraina på USA.
Det är extremt att vilja bygga en mur mot Mexiko, det är extremt att vilja deportera 11 miljoner papperslösa mexikanare (där många har barn som är amerikanska medborgare), det är extremt att vägra att släppa in muslimer i USA, det är extremt att tala om den mexikanska befolkningen som narkotikasmugglare och våldtäktsmän o.s.v.