Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?

Konstatera skrev 2016-07-31 22:52:16 följande:
    Den kristna högern är dock knappast lika skadlig som IS eller staten Saudiarabien. Faktum är att USA inte nödvändigtvis hade varit ett bättre land utan den kristna högern. Kan inte riktigt säga detsamma om Syrien.

Det var det här med nyanser
    Jepp, och vad tilltalar dig mest i valmanifestet. Att man vill röra om i grytan med obligatoriska bibelstudier eller totalt abortförbud?

Eller är det muren som gör dig till en varm Trumpanhängare?
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    KillBill skrev 2016-08-01 10:42:11 följande:
    Jag lägger till två frågor: kan det vara så att du Konstatera tilltalas av det slås fast i manifestet att man bör riva upp äktenskap mellan samkönade eller att det ska vara tillåtet att diskriminera någon pga sexuell läggning?
    Gissningsvis hela manifestet.

Tror man ska tolka det bildspråkliga "röra om i grytan" som att det är hela den för dem välsmakande anrättningen de slevar i sig.
  • FDFMGA
    Wolt skrev 2016-08-01 13:04:58 följande:
    Trump for president.

Han är företagare som faktiskt byggt något i sitt liv. Clinton är nikedocka åt vapenindustrin som gärna vill se mer krig/konflikter så blir dessa ännu rikare och ännu fler oskyldiga får sätta livet till. Äckliga demonkärring.
    Demonkärring!

Ja, ja säger då det. Kanske någon av er pojkar har kontakt med en exorcist.
  • FDFMGA
    Flash Gordon skrev 2016-08-01 12:53:00 följande:
    Länk?

Här är republikanernas manifest om du vill leta efter det som du menar gäller:
    prod-static-ngop-pbl.s3.amazonaws.com/media/d...

Bara som ett enskilt exempel:

"... we encourage state legislatures to offer the Bible in a literature curriculum as an elective in America?s high schools."

Knappast så kontroversiellt egentligen. Att uppmuntra skolor att erbjuda Bibeln som en frivillig del av litteraturundervisning.
    .

Det är alltså en reporter som frågar Trump i november 2015 om vilka metoder som kan komma att bli aktuella för att övervaka muslimer och reportern radar upp bland annat

"... registering Muslims in a database or giving them a form of special identification that noted their religion"

varpå Trump (enligt artikeln) svarar att ingenting kan uteslutas i dagsläget. Med huvudbudskapet att drastiska åtgärder kan komma att bli nödvändiga

Och detta blir alltså till: "Trump vill att muslimerna skall bära en särskild ID-markering"?

www.yahoo.com/news/donald-trump-has-big-plans...

.
    Brukar inte du vara rätt så saklig här på forumet annars?

---------

Det är inte undra på att folk här inte förstår vad som händer just nu på andra sidan pölen när detta som vi ser i denna tråd är den typ av information de får.
    Kol är en ren energikälla och "abortförbud".

Tack för länken. Alltid intressant med originalkällan.
  • FDFMGA
    Rataxes skrev 2016-08-01 19:32:49 följande:
    Sällan jag håller med dig, men detta är ett sådant tillfälle...
    Nej, jag tror att vi skulle kunna diskutera energifrågor utan att bli alltför oense.

Och som liberal kan du ju knappast anse att staten ska ha bestämmanderätt över kvinnors kroppar.
  • FDFMGA
    Konstatera skrev 2016-08-02 06:21:59 följande:
    Jo jag tycker att det är värre när en politiker motarbetar homosexuellas rättigheter som professionell karriär i decennier, än att en privatperson gör detsamma.

Ge Trump en sisådär 20 år att ändra uppfattning. Visionerna handlar främst om en sund utrikespolitik. Jag tror även att han kan göra mycket gott på hemmaplan. USA behöver en god cheerleader!
    Cheerleders som delat in människor i vi och dom och som gett dom andra skulden är ingen ny företeelse.

Det gemensamma för dessa cheerleaders är att anhängarna sällan står för att de verkligen var anhängare när cheerleadern nått till vägs ände och det framstår tydligt vart vägen ledde.
  • FDFMGA

• FDFMGA
    Anton Chigurh skrev 2016-08-03 10:15:57 följande:
    Jag tror du har rätt, denna, FDFMGA, lär vara tämligen svårbotad (om inte obotlig) och smärtsam. Undra på att Mr Trump beter sig som ett redigt arsle. Han med största sannolikhet drabbat av ovanstående. Jag ser ingen annan vettig förklaring till hans beteende...
    Ja du, Arnold.

Jag tror dels att Världsmedborgare syftade på bokstavskombination i bemärkelsen neuropsykiatriskt funktionshinder och dels att du överskattar mitt inflytande på Trumo en aningSolig

Ha nu en synnerligen fin fortsättning på dagen, Arnold och glöm inte att träna de övre regionerna också - knoppen är också en del av kroppenSkrattande
Svar på tråden Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?