Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?

FDFMGA skrev 2016-06-12 17:28:43 följande:
    Hm, Aftonbladet tycks inte vara så bra på att räkna.

Var tionde svensk inkluderar SD men för övriga partier ligget Trumpsympatierna på enstaka procent

Aftonbladet/Inizio
    Vem vill du ska bli nästa president i USA?

M      Fp      C      Kd      S      V      Mp      SD      Fi     Annat parti

Hillary Clinton   81     68      85    76      76     51    73       36      61    72

Donald Trump    2      2        0      2        0       0      0         32      0      8

Någon annan     10     27      15    13      21     37    27       8        33    16

Tveksam, vet ej  7      3         0      9       3       11    0         24      6      4

Hm, jag som inte är så bra på att läsa. AB hade inte räknat fel :)
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    Världsmedborgare skrev 2016-06-18 17:51:45 följande:
    Mer tydligt än så där kan det knappast bli, att rasister och islamofober håller ihop. smile1.gif

Jag tycker synd om amerikanarna, om D Trump skulle bli president, även om inget av det han påstår han säger säg villja göra, kommer att passera i konkressen/senaten.
    Han kommer att bli ett fiasko, som inte ens med säkerhet kommer att överleva (tolkas fritt) sin mandatperiod som president.
    Ja, det skulle det bli. Men jag har så svårt att tänka mig att det skulle kunna inträffa.
  • FDFMGA
    Konstatera skrev 2016-07-20 21:53:18 följande:
    Yes. Nu håller vi tummarna att han slår kärringen mot hösten!
    Kärringen är alltså Hillary Clinton.

Är det någon slags namnmagi som gör att ni i skrikhögern har så svårt att kalla folk vid deras namn.

Håll tummarna. 

Själv undrar jag en smula var ni håller dem, i mun eller någon lite mer undanskymd platsSkrattande
  • FDFMGA
    nihka skrev 2016-07-23 09:12:01 följande:
    Ytterligare en SDare som vurmar för Trump och ger det kvinnliga motståndet nedsättande benämning - ger en liten indikation på hur man vill att det ska se ut i Sverige...

Tänk dig SD under kvinnlig ledning. En "kärring" isf Åkesson. Skulle innebära slutet för partiet. Hahahahaha!
    Mm, det finns ju delar i Republikanernas partiprogram som leder tankarna till en kristen variant av vissa muslimska stater. En slags motpol men samma skit, ungefär som AIK-huliganer kan tycka att inget är mer olikt dem än DIF-huliganer.

Klart att sådant även får jämställdhetshatande personer i Sverige att vädra morgonluft.
  • FDFMGA
    Konstatera skrev 2016-07-24 02:13:47 följande:
    Nu behöver du inte överdriva så att du spricker. Kanske dags att ta tummen ur röven och växa upp en smula?  Om det får dig att lugna ned dig en aning, så kan jag även konstatera att Trump i mångt och mycket tenderar att vara en gnällig gammal gubbe.

Jag är färdigväxt redan, så pass färdigväxt att jag inte skulle låta min avsky inför en presidentkandidat få mig att kalla henne kärringen.

Jag har heller inte särskilt mycket emot Hillary Clinton, men i likhet med många andra kvinnliga politiker så (be)-döms hon enligt en annan måttstock bara för att hon är kvinna.

Tyvärr är det förmodligen så att Trumps chanser är större i och med att han möter en kvinna, det finns många som tycker att det räckte med en svart och att efter detta få en kärring till president skulle innebära att USA blev mindre storslaget - rentav till åtlöje.

En seger för Trump skulle vara en katastrof för USA och i viss mån för resten av världen. Att lyssna på konventets skrän om vad man bör göra med "kärringen" är som att vara åskådare till en ond fars som mycket väl kan bli verklighet.

Vad tror du kommer att hända om Trump vinner? Vad tror du kommer att inträffa när Amerika inte blir stort igen som han utlovat? Vilka kommer att få skulden?

Trump är det största jävla skämt som en demokrati hittills har presenterat, att sätta SD vid makten och låta dessa klåpare splittra och förstöra ett land vore en mild västanfläkt vid en jämförelse.

För övrigt kan man ta den här tråden och se vilka sympatisörer Trump har här på Familjeliv och vad de står för för åsikter i övrigt. Det är du, Flash G och någon till.

Det förvånar mig inteSkrattande
  • FDFMGA
    Konstatera skrev 2016-07-25 13:46:04 följande:
    Ok, jag orkar inte läsa alla dina inlägg. Men nog försöker du placera mig som SDare enkom PGA att jag stödjer Trump före Goldman Sachs ... Jag menar Clinton. Detta trots att jag dementerat denna korrelation gång på gång. Du lyssnar således inte på din motpart här. Så fungerar en person som är besatt!
    Goldman Sachs får ofta fungera som ett exempel, så det är klart att du stöder Trump före Goldman Sachs.

Med samma ganska avskyvärda retorik som du använder skulle jag kunna Konstatera att man kan vända på allt och påstå att du stöder Ku Klux Klan före Hillary Clinton.

Om man söker på Goldman Sachs och judisk så får man många träffar där Goldman S utpekas som ledande i den judiska världskonspirationen.

www.google.se/webhp&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=goldman+sachs+judisk

Lägger man till "kärringen" som du kallar Hillary Clinton och hennes riktiga namn så blir första träffen Nordfront som låter meddela att kärringens sju största bidragsgivare alla är judar.

www.google.se/webhp&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=goldman+k%C3%A4rringen+hillary&tbs=lr:lang_1sv&lr=lang_sv
  • FDFMGA
    Konstatera skrev 2016-07-25 15:39:25 följande:
    Jag påstår ingenting om vad någon annan stödjer politiskt. Först påstår nhika att jag stödjer SD och nu drar du in KKK. Okeeeej! Det här med att du börjar googla på Goldman Sachs+jude+Hilary Clinton=nordfront är bland det mest pinsamma jag läst på mycket länge. Snacka om go bananas! Jag hoppas innerligt att du inte är journalist iaf!

Klart det är ett stort demokratiskt problem när ett stort företag som Goldman Sachs är en primär anledning till att en kandidat öht kan komma fram för representera det amerikanska folket. Jag antar att Koch-bröderna inte heller är ett problem när de köper republikaner?
    Så när du får din egen retorik tillbaka tycker du att det är pinsamt.

Jag håller med, det är oerhört pinsamt när du först kallar henne "kärringen och sedan kallar henne "Goldman Sachs"

Ku Klux Klan stöder Trump. Själv fördrar jag Hillary Clinton framför Ku Klux Klan.

Det är märkligt att en kvinna kan framkalla så starka känslor att sådana som du till och med har grava problem att kalla henne vid hennes eget namn.

Jag citerar dig igen: "jag stödjer Trump före Goldman Sachs"

Själv stöder jag Hillary Clinton före Ku Klux Klan.

Om du har någon som är någotsånär språkbegåvad i din närhet kan du ju passa på att fråga hen om det finns någon principiell skillnad mellan din retorik och min efterapning av din retorik
  • FDFMGA
    Konstatera skrev 2016-07-25 20:51:59 följande:
    Ett litet tillägg, då jag förstod att du blev mycket upprörd över benämningen kärringen. Min innebörd är att Clinton är en mycket feg politiker. Även därför jag adderade gammal (kärring).

Du får läsa på om betydelsen av ordet kärring. Och yes, jag tycker att hon är en gammal feg tant som med stor cynism försöker sopa landets problem under mattan.

Du som älskar att googla på finurliga ting, kan för övrigt ta och googla Familjeliv+Konstatera+Hilary Clinton varpå du kommer se att jag använder hennes fullständiga namn på en frekvent basis.

Sådär. Hoppas du inte blev allt för kränkt. Ha det fint!

För övrigt i kölvattnet av att 19 000 tusen mejl just publicerades, påstår nu Wikileaks grundare Julian Assange att mer mindre smickrande avslöjanden är på ingång. Hajp eller inte, vi får se. Ett som är säkert är ... Trump har ett enormt momentum.

silenceisconsent.net/breaking-wikileaks-found.../#sthash.QabdhqUz.dpbs

Nej, jag blev inte upprörd. 

Jag bara noterade att du är så upprörd att du kallar Hillary Clinton "kärringen", när du inte kallar henne Goldman Sachs eller påstår att hennes politik är extremistisk.

Du vet. Det finns alltid alternativa förklaringar, det kan ju rentav vara så att hon inte är en extremist och att den som röstar på henne inte röstar på ett företag som för övrigt tillhör många nazisters främsta hatobjekt - upprördheten och invektiven kan helt och hållet ha sitt ursprung i betraktarens syn på omvärlden och sig själv.

Jag tycker det är befriande skönt när sådana som du blir så upprörda att ni visar vad ni står politiskt.
  • FDFMGA
    Konstatera skrev 2016-07-26 13:56:13 följande:
    Ingen hemlighet att Clinton är en del av korruptionen inom amerikansk politik. Företagare backar inte en politiker utan att förvänta sig något i gengäld. Det här är befogad kritik mot Hilary Clinton.

Enda anledningen till att rösta på Clinton stavas Trump. Det är ett stort problem och kommer även bli hennes fall.

Här är en annan nazist!

mobile.twitter.com/Snowden/status/70373327350...
    Men Snowden är väl inte nazist - tror du behöver kyla ner dig en aning. Hillary Clinton tycks göra dig synnerligen het.

I övrigt så är fenomenet inte nytt utan tvärtom lika gammalt som det har funnits folk behöver gömma sig bakom andra.

Du kallar Hillary Clinton för Goldman Sachs och försvarar dig med att krypa undan bakom Edward Snowden. Tror du verkligen att en del av hans gloria ska falla över digSkrattande

Snarare tvärtom. Det ynkliga i att kalla henne kärring, extremist och Goldman Sachs blir bara ynkligare när du inte ens kan låta dina invektiv "stå på egna ben"
Svar på tråden Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?