Världsmedborgare skrev 2016-11-23 07:45:46 följande:
Som sagt, försöka går ju.
Fakta är att Världen över så firar Nazister och andra högerextrmister Trump:s valseger, kallar han sin nye ledare o.s.v.
Så det handlar absolut inte om några få personer, utan om hela den högerextrema rörelsen.
Det är självklart att Trump inte kommer att rikta sig direkt till Nazisterna, men sambanden finns där, precis som det finns samband med alla andra på yttersta högerkanten, vilket är det som betyder nåt.
Så hos Trump, ser det precis likadant ut som hos vårt svenska SD, som åxå förnekar sitt samröre med Nazister, men ändå så finns dom i partiet eller i dess nära omgivning.
Och det här är inget konstigt, så ser det alltid ut hos de på ytterkanterna i politiken, dom förnekar alltid allt som inte är till gagn för dom, hur mycket bevis det än finns att lägga fram.
Och när det görs, ja då kommer omedelbart påståendena om att media ljuger, alla ljuger, vilket även det är helt i linje med hur dessa bevis ska bemötas.
Jo, att högerextremister stödjer Trump är ju föga förvånande som sagt var. Vem skulle de annars stödja? Men om vi ska fokusera lite på USA, så vore det rätt intressant om du kunde utveckla vidden av problemet lite. Hur stor del av dessa 63 miljoner uppskattar du är högerextrema, dvs farliga människor?
Jag ser inte riktigt det du ser. Jag ser snarare hur Trump-motståndare försöker göra KKK och liknande organisationer relevanta igen genom att påtala att världens snart mäktigaste man är deras ledare, när faktum är att det är en hemmasnickrad konstruktion från paranoida. Jag vill mena att det inte är Trump och dennes anhängare som är samhällets största splittrare.
Det är inte bra när en politiker ska stämplas som en rasist eller nazist pga av att denna vill föra en konservativ invandringspolitik, helt i linje med folkets vilja. För sanningen är ju den att detta är precis det enda Trump gör sig skyldig till.