Inlägg från: Världsmedborgare |Visa alla inlägg
  • Världsmedborgare

Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?

Turandot skrev 2016-11-25 16:21:24 följande:
    Egentligen finns ju redan låglönejobben. Fast de som arbetar har inte lön från arbetsgivaren, utan bidrag från samhället (A-kassa, aktivitetsstöd, försörjningsstöd och ev. andra ersättningsformer som jag inte känner till).
    Det där skulle kunna vara våra folkvalda du skriver om, fast dom lyfter förstås långt högre bidrag och en massa förmåner från oss gräsrötter, som är deras verkliga arbetsgivare.
    Och dom folkvalda bidragstagarna, är samtidigt de som alltid nekar fattiga en drägligare tillvaro...
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Världsmedborgare
    Turandot skrev 2016-11-25 16:26:03 följande:
    Var kom det där ifrån..? Jag kan förstå att han tröttnar på tråkningar om aluminiumrören - till slut rinner det väl över. Tänk själv om du skulle få höra och läsa om ett misstag du gjorde för flera år sedan, flera gånger varenda dag! Och dessutom en ganska bagatellartad sak, då ingen kom till skada...

Men Ekeroth är antagligen snart borta nu, så då får ni hitta något annat att hacka på när det gäller Sd.
    Tack för bidraget till "årets dummast inlägg på FL", det lär bli svårslaget när nu året nästan är slut.

Ja Ekeroth borde nu vara borta för evigt från riksdagen/makten, annars är det en skandal av astronomiska mått.

Politker ska inte jmf med oss gräsrötter, dom har förtroende uppdrag och representerar alla sina väljare, och får finna sig i att inte kunna bete sig som oss vanliga dödliga, och ska därmed ha skyhöga krav på sig att följa lagarna.
    Och sitter man (satt, får vi väl hoppas) som Ekeroth i justitieutskottet, då är det minsta man kan begära, ett absolut 100% fläckfritt förflutet, så han skulle aldrig fått ta plats där från början.

Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Världsmedborgare
    Kung Markatta skrev 2016-11-26 00:35:39 följande:
    Simon Wiesenthalcentret har kommenterat DN:s omstridda serieteckning där Netanjahu ropar "Äntligen!" åt att Trump blivit vald:

www.wiesenthal.com/site/apps/nlnet/content.as...

tinyurl.com/h9el2x8

This evil cartoon that was published by the Swedish newspaper Dagens Nyheter, created a wave of protests.

The cartoon shows goose-stepping U.S. and Israeli generals, and a hooded KKK Klansman walking alongside religious Jews with the caption, "Finally".

"The evil that is anti-Semitism which screams out from this cartoon would evoke tears of joy from Nazi Propaganda Chief, Julius Streicher," said Rabbi Abraham Cooper, Associate Dean of the Simon Wiesenthal Center.
    Det är knappast nån nyhet för nån, att Netanjahu väldigt mycket praktiserar en politk som ligger nära extremism.
    Så jag tror de flesta kan se sambandet mellan Netanjahu och andra hos yttersta höger.

Att det sticker i ögonen på vissa Israeler är som det brukar, allt och alla som inte håller med dom, är anti semiter.
    Det spelar inga roll hur många brott dom begår, det är bara anti semitiskt propaganda, enligt dom.

Och det är verkligen på tiden att vi lägger skuldoket vi burit sen 2:a världskriget åt sidan, och börjar behandla Israels regeringar på samma sätt, som vi behandlar andra regimer.
  • Världsmedborgare
    Turandot skrev 2016-11-26 10:56:25 följande:
    Personangrepp.

Fast problemet med dessa Sd-politiker är ju att de var så unga. Jag tror att de 50-åriga riksdagsledamöterna i de andra partierna, också har gjort en och annan dumhet på stan en lördagskväll i sin ungdom. Men då var det så länge sedan, och de var inte kända då, så ingen dokumentation finns kvar. Men dessa unga män från Sd kom in i Riksdagen väldigt unga, när incidenten var färsk. Och fanns dokumenterad som sagt - på 1980-talet när 50-åringarna var unga, så fanns ju inga mobiler. Och man skulle ha max otur om någon skulle ha med sig en kamera eller filmkamera. 
    Det ska inte finnas kriminella i Sveriges Riksdag, det borde finnas en absolut klasklar lag/regel för det.
    Det kan jag garantera att en absolut majoritet av svenska folket åxå tycker.

Och nu finns även stöd från SD:s egna att kasta ut Ekeroth: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23999086.ab

Det är en skam för Sverige att vi tillåter dömda eller folk som agerar som Ekeroth, i den instans som innehar den högsta makten i Sverige.
    Till många andra betydligt lägre instanser eller befattningar, så kan dom inte ens söka ett jobb, då deras bakgrund sätter stopp för det.
  • Världsmedborgare
    Turandot skrev 2016-11-27 17:49:31 följande:
    Nu läste du inte sammanhanget. Vi diskuterade att vissa hakar upp sig på ett felsteg som EN representant för ett parti har gjort. Och därefter, varje gång det partiet diskuteras överhuvudtaget, så måste man drämma till med det snedsteget. Som om det skulle vara något som hela partiet barn ansvar för. 
    Klart det blir så, som med Sahlin och Toblerone, det är vad politker får och ska kunna tåla, så länge det inte införs nolltolerans i Sveriges Riksdag, så att inga dömda för brott kan ta plats där, eller får ha sin plats kvar.
  • Världsmedborgare
    Nordström skrev 2016-11-29 17:24:53 följande:
    Fast då Ekelund inte ens är dömd för något brott blir ditt inlägg bisarrt. Han är inte kriminell. Det gränsar till förtal att påstå att han är det.
    Läs en gång till det inlägg du kommenterat..

Och för mig och många andra är hans agerande inte acceptabelt, och instabila fyllskallar med ett utpräglat våldsdeteende, ska inte finnas på någon som helst plats i Sveriges Riksdag.

Och är det några vi inte ska dalta med, så är det våra folkvalda, att dom bara är vanliga människor är trams.
    Det är människor som har makt att förändra våra liv men enbart en knapptryckning, dom har makten att tvinga ut oss i krig, så dom ska ha skyhögt högre krav på sig att vara ostraffade, oförvitliga, än vanliga medborgare, och inte ens sätta sig i situationer som kan misstänkliggöra dom för något som helst kriminellt.

Klarar dom inte av dom kraven, då ska dom inte heller ha rätt att styra över våra liv.
  • Världsmedborgare
    FDFMGA skrev 2016-11-30 08:01:59 följande:
    Tycker Leig G W Perssons synpunkt är kul. Om SD-kraken inte skulle ha livvakter så skulle han hålla en betydligt lägre profil.

Man kan ju jämföra med knähundar som brukar vara nog så sturska om matte eller husse finns bredvid, men knappast på egen hand.

Varför ska vi skattebetalare stå för betalningen av den här SD-mopsens kriminella aktiviteter.
    G W har helt rätt, som vanligt.

Eller som han själv skulle formulera sig i en bok, "jag hör vad du säger" .
  • Världsmedborgare
    Nordström skrev 2016-11-30 08:57:11 följande:
    Det kan man ju tycka men han är fortfarande inte kriminell.
    Läs vad jag skriver, och försök nu lite bättre att förstå det.
  • Världsmedborgare
    Nordström skrev 2016-11-30 08:58:47 följande:
    Jag håller dock inte med dig. Ska vi ha fläckfria politiker blir det en skock opportunister och karriärister. Jag vill ha vanliga människor i riksdagen.
    Så för att vara en vanlig människa, så ska man alltså vara kriminell eller bete sig som en fyllskalle och/eller bråkstake?
  • Världsmedborgare
    Nordström skrev 2016-11-30 11:00:14 följande:
    Tycker du att det är en trevlig ton i diskussionen? Ska jag börja tilltala dig på liknande sätt?

Jag förstår vad du skriver. Det jag anmärkte på var att du skrev att han är kriminell vilket han inte är.
    Vart skrev jag det, i det inlägg du kommenterade så skrev jag ordagrant som nedan:

Det är en skam för Sverige att vi tillåter dömda eller folk som agerar som Ekeroth, i den instans som innehar den högsta makten i Sverige.

Jag kan inte se att jag där skrev att Ekeroth är kriminell, men visst, enligt mig är han kriminell, trots att ännu inget domslut finns.
    Det finns tillräckligt många som kan vittna om hans uppträdande både vid senaste tillfället, och de tidigare, och folk som beter sig så, faller under vad som i lagen är straffbart.

Att det inte finns ett domslut, det är olyckligt, men så är det ibland när rättvisan får ha sin gång, och det i långt mer allvarliga brott, än som i de här Ekerothska-fyllebråken.

Men jag får väl säga som G W, när han citerarar Polisen, det är polisiärt uppklarat.
Svar på tråden Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?