Inlägg från: Konstatera |Visa alla inlägg
  • Konstatera

Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?

nihka skrev 2016-10-22 20:12:04 följande:

Skaffa dig hörapparat.

Eller så skaffar du dig lite sunda åsikter.
  • Konstatera
    nihka skrev 2016-10-23 13:39:11 följande:

Mina åsikter kommer alltid att vara osunda så länge du sitter ensam i din kammare och diktar ihop dem.

En person som skriver "Bättre att ha kriterier för vad som lämpar sig gällande politiker" har förmodligen inte särskilt sunda åsikter.
  • Konstatera
    nihka skrev 2016-10-24 00:19:43 följande:
    Article II, Section 1, Clause 5: Presidential Eligibility

i den amerikanska konstitutionen innehåller de lagstadgade kriterier gällande vem som kan bli president i USA och jag håller med om att några sådana bör finnas.

Om du har problem med det och känner att den här typen av lagstiftning baseras på "osunda åsikter" föreslår jag att du skriver till den amerikanska presidenten om några veckor. Börja brevet så här:

Dear Mrs President,

http://www.constitution.org/abus/pres_elig.htm
    Dear Mrs Nhika

Nu var det som sådant att du skrev att det vore bättre med särskilda kriterier för vad som lämpar sig för en president istället för åldersgränser då det baseras på fördomar om vad folk klarar av vid en viss ålder. Det du länkar till är tre regler som alla går emot vad du förespråkar. Du måste vara över 35 år för att kandidera till president, du måste ha bott i landet i minst 14 år och även vara född på amerikansk mark.

Med andra ord. Vilka kriterier för presidentkandidater är det som är bättre att tillämpa än åldersgränser?
  • Konstatera
    Dorian Ertymexx skrev 2016-10-27 15:33:13 följande:
    Du får gärna bidra med något slags bevis på detta. Då du hittat på och ljugit en hel del om Hillary så känns det inte lätt att ta dig på orden nu.

Och jag har svårt att ta din kritik på allvar, då du vill främja en presidentkandidat som vill att dessa fruar och barn också borde dödas.
    En aning naivt att tro att vi enbart har att göra med en sociopat i detta valrace. Skulle nog vilja påstå att Hillary är precis lika hänsynslös.

Denna är rätt intressant.

Ang en klient som hon försvarade på 80-talet. En man som anklagats för att ha våldtagit en 12-åring flicka men som gick fri. Märks rätt tydligt att vi har att göra med en mycket cynisk kvinna som inte riktigt bryr sig om någon annan än sig själv. Och så är det korruptionen ... amerikanerna borde göra sig fria från den här sortens politiker.

Säga vad vi vill om Trump. men mannen är inte köpt och en vinst vore på så vis en stor vinst för demokratin. Det handlar inte heller enkom om Trump. Det handlar om ett långsiktigt arbete som främjar demokratin. Vinner Trump, så går vi aldrig tillbaka till nuvarande pay to play system. Nästa person som följer Trump  kommer troligtvis vara en mycket mer sund person. Låt oss se till att den personen också får verka i ett sunt system. Detta är vad många liberaler missar när de avfärdar. Tydligen är ni jätte nöjda med nuvarande spelregler. Clinton på Clinton skapar inte en fredligare värld.

Låt oss bryta denna cirkel.

• Konstatera

www.mostdamagingwikileaks.com/

100 wikileaks-avslöjanden om Hillary och demokraterna.  Bra sammanställning för den som inte hängt med, vilket är högst troligt då detta inte tas upp i MSM. Visst kan en ha fog för att misstänka korruption!

• Konstatera
    Dorian Ertymexx skrev 2016-10-28 03:00:07 följande:

Eeeehm, så du menar att hela advokatsamfundet är korrupta egoister?? För du förstår väl att hon som försvarsadvokat gör sitt jobb när hon försvarar sin klient va? Det är liksom en del av det juridiska systemet!

Självklart. Det är tonen och skratten som är intressant här.

Här är en annan video gällande gaddafi.

Ingen stor ledare direkt!
  • Konstatera
    Dorian Ertymexx skrev 2016-10-28 14:59:29 följande:
    Lustigt, när busharna gjorde liknande saker sågs de inte som så hemska. Men de var ju å andra sidan MÄN, gubevars...
    Busharna har nog fått ta en hel del skit, inte minst den yngre. George W Bush är nog den mest hånade presidenten i historien.. Filmer och böcker har skrivits om dennes fadäser. Jag ser inte samma kritiska granskning jämte Hillary Clinton signerat vänsterliberala MSM.

Det du gör är att du urvattnar kvinnokortet. Det du gör skadar kvinnornas kamp. Sluta med det käre du!
  • Konstatera

Det räcker liksom inte med att trycka på att hon är ogillad för att hon är kvinna. Det är att håna de amerikanska väljarna.

Amerikanerna ogillar henne pga av att hon visar starka sociopatiska tendenser, att hon alltid är sist på bollen (ex för samkönade äktenskap först 2014), att hon har en historia av att ljuga om det mesta och att hon stött varje krig med amerikansk inblandning sedan de flesta amerikaner föddes.

Vem fan vill bli representerad av den här skiten liksom?

• Konstatera
    Ännu en ultrakass artikel? Jag kan inte läsa premiumartiklar på SvD.

Men av titeln att döma. Well, är det bara Trump som talar till våra rädslor i detta valrace? Du tycker inte att demokraterna gör sig skyldig till detta? Eller hur var det nu. Trump kommer starta ett nytt världskrig! Trump bästa vän är en galning vid namn Putin etc.

Den som röstar på Hillary p.g.a. utrikespolitiska skäl, bör ärligt talat skämmas.

• Konstatera
    nattuv skrev 2016-10-29 20:48:40 följande:
    Vi har sett samma mönster förut där vissa tycks anse att det skall ställas lägre krav på kvinnor.
    Jag vet inte. Jag tror inte ens att dessa människor bryr sig om att amerikanerna väljer fram en kvinna. Det var inte särskilt intressant när hon kandiderade mot Obama. Tror inte Obamas väljare anklagades för att sexistiska direkt.

Men nu helt plötsligt är det jätte intressant - uppenbarligen. Det är också lätt att förstå varför. Det är det enda positiva du kan lyfta fram angående Hillary Clinton. Men det betyder ingenting.

Svar på tråden Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?