Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?

Konstatera skrev 2016-05-30 01:31:08 följande:
    Ehhhhhhhh wut? Bättre med en poll isf. Måste medge att det var lite pinsamt att du lyfte fram att Hilary har 69% chans att bli president och presenterade det som en absolut sanning. "Det här är vad amerikanerna själva tycker" lol
    Vad dåligt du citerar. Jag skrev "Så här tror man fn i USA". Eller så läser du dåligt . Eller både och. Vad någon tror är aldrig en absolut sanning utan vad någon tror. Vet du ingenting? 
  • nihka
    Konstatera skrev 2016-05-30 01:36:51 följande:
    Trott det enda sedan i somras. Så visst är det min rätt!

Vad jag menar är att Trumps retorik kommer inte sluta med Trump. Vi kommer se fler icke klassisk politisk skolade personer kandidera för samma post framöver. Det kan tom vara farligt. Du tror att det är en temporär fluga, jag vill mena att det är en naturlig utveckling som nu sker. Vinner inte Trump, så får vi än en mer extrem person till nästa valrunda!
    Så vad du "tror"och "menar" är inte samma sak. Men det är också din rätt att tro och mena precis vad du vill utan att de öht har något med varandra att göra alls
  • nihka
    Konstatera skrev 2016-06-02 01:53:26 följande:
    Visst! Förklara nu varför du valde att lyfta fram denna superrelevanta källa?
    Du får gå in läsa själv. Om du får problem med engelskan är det bara att hojta till.

"Predict" betyder iaf förutsäga.

http://predictwise.com/faq/

• nihka
    Konstatera skrev 2016-06-02 01:56:46 följande:
    Det sorgliga är att partiet inte har något liv utan Trump! Republikanerna lever numer på stora personligheter! Så har det alltid varit, men mer nu än någonsin tidigare! Utan det kan de hälsa hem.

Trump är förmodligen republikanernas räddning!
    Republikanerna håller på att lansera en ny kandidat. Långt från alla republikaner gillar Trump. Man tror till och med att den spricka Trump orsakat inom partiet kan leda till dess undergång:

http://www.dn.se/nyheter/varlden/republikaner-borjar-se-valet-som-forlorat/
  • nihka
    Konstatera skrev 2016-06-03 02:33:32 följande:
    ZzzZZZzZz ... De republikaner som ogillar Trump är Bushfamiljen och Mitt Romney, typ! Dvs förlorargänget! Det republikanska partiet faller inte utan dessa trötta gossar. Paul Ryan som artikeln menar har väldigt svårt för Trump, gav Trump sitt godkännande så sent som idag. Ryan är partiets främsta representant. Dvs inte delat!

Trump är mycket bra för republikanerna.

Det här med att de skulle lotsa fram en egen kandidat för att fälla Trump är bara trams och hajp för att sälja klick. Först var det Rice, och nyligen skulle en konservativ gigant lanseras som skulle få Trump att darra. Vi fick David French LOL!!
    Du behöver tala om att du sover. Det märkas på dina svar.

Nu är det inte jag som har skrivit artikeln, men den håller inte med dig heller.

Ja, diverse hot fungerar kan fungera för att få någons röst, men utgör knappast grunden för ett långsiktigt lojalt stöd eller ens ett godkännande i ordets rätta bemärkelse.

Du vill verkligen inte ta in att Trump är en högst kontroversiell person även inom sitt eget parti.
  • nihka
    Konstatera skrev 2016-06-03 02:50:29 följande:
    Mycket dåliga predictions, må jag lova. Såg nu att sanders procentenhet ökat från 1% till 3% i den senaste mätningen!

Förstår fortfarande inte hur detta är en relevant källa. Men det är bra!
    Du har fortfarande inte fattat hur prediction markets fungerar eftersom du jämför deras förutsägelser med opinionsmätningar.

Det handlar om vad det amerikanska folket slår vad om. För pengar.
  • nihka
    Konstatera skrev 2016-06-06 02:09:11 följande:
    Artikeln konstaterar bara att det finns splittringar. Men artikeln är utdaterad. Detta var relevant för ett halvår sedan.

Trump har blivit endorsad av Ryan. Flera populära republikaner tävlar om att få ett jobb av mister Trump!

Dags att vakna nu. Trump äger det där partiet! Han är kontroversiell, visst! Samtidigt är det relativt. I Sverige är det kontroversiellt att vara emot abort, medan det är det exakt motsatta inom det republikanska partiet.

Du måste förstå att dessa saker är föränderliga! Den som är kontroversiell idag, är inte nödvändigtvis kontroversiell imorgon!
    Om du tittar högst upp i artikeln så ser du några krummelurer - de kallas siffror. De visar att artikeln är från 10 maj. Det är inte ett halvår sedan eftersom 1>6 oavsett jag du "menar" och "tror" för att artikeln inte håller med dig.

Som sagt, diverse hot  kan fungera för att få någons röst, men utgör knappast grunden för ett långsiktigt lojalt stöd eller ens ett godkännande i ordets rätta bemärkelse.

Du vill verkligen inte ta in att Trump är en högst kontroversiell person även inom sitt eget parti utan föredrar att föreställa dig att alla som håller med dig sover - Nope inget föränderligt där kan jag konstatera.
  • nihka
    Konstatera skrev 2016-06-06 02:11:54 följande:
    Glad att du lär dig engelska. Men du länkade alltså till en oddssida? Är det inte mer sofistikerat än så? Visar bara varför de allra flesta inte tjänar pengar på betting!
    Så du har FORTFARANDE inte tagit reda på något om källan du avfärdade! Anmärkningsvärt att du ändå fortsätter att uttala dig om det. Jag sa ju att jag kunde hjälpa dig med engelskan om det är där motståndet ligger för dig. Eller berätta bara var problemet ligger så kanske jag kan hjälpa dig på annat sätt.

Jag sa att så här TROR man i USA. Du kan inte ändra på det för att du vill att en massa amerikaner ska tro annorlunda oavsett om de vinner pengar eller inte. Du kan ju liksom inte käfta bort att de har lagt sina pengar på en kandidat du inte gillar.
  • nihka
    Konstatera skrev 2016-06-06 12:03:59 följande:
    Artikeln är trött och gammal. Nog har det varit intensivt motstånd mot Trump, men likväl har han vunnit mer och mer mark, vilket artikeln inte tar hänsyn till. Tom John McCain står på trumpssida nuförtiden!

Han är inte så kontroversiell längre, vilket du också kommer se under konferensen i Cleveland i juli, där partiet kommer ge Trump sitt stöd.

Du länkade till en mycket slö artikel som inte betyder någonting!
    Du vill verkligen,verkligen inte ta in att Trump är en högst kontroversiell person även inom sitt eget parti utan föredrar att föreställa dig att alla som ger honom sitt "stöd" gör det för att de tycker han är en lämplig kandidat och presidentmaterial. För en hel del republikaner är Trump kolera, medan Hilary Clinton är koleraepedemi. Det innebär ju inte att man vill ha kolera. Artikeln plockar upp det, men man får vara lite pigg och vaken för att se det Kaffe.
Svar på tråden Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?