Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?
Jag tycker att du är rätt pinsam i det att du baserar dina uttalanden på kontrafaktiskta spekulationer. Jag vill nog påstå att Donald Trump är kapabel till att klara sig ganska bra.
Vilka andra affärsmän tänker du på som är fantastiska? Är Bill Gates världens bästa affärsman? Du kan inte mäta kompetens i hur rik personen är. Olika branscher har olika förutsättningar.. Donalds främsta bedrift är inte hur pass mycket pengar han tjänat, utan på sättet han marknadsfört namnet Trump. Namnet Trump var inte känt utanför New York, Brooklyn innan Donald tog över.
Det är även Donalds känsla för marketing som räddat företaget. Det går upp och ned i fastighetsbranschen, men tackvare ett starkt varumärke har banker och investerare vågat investera i företaget även i tuffa tider. Då jag tror att varumärket är så pass starkt och även kommer överleva under en lång tid, så är det mycket märkligt att påstå att han är en värdelös affärsman.
Ett starkt varumärke säkrar dina barn och dina barnbarns barns framtid. Sedan finns det säkerligen mer kortsiktiga lösningar som genererar mer pengar, som verkar vara din definition av en god affärsutveckling.
Dessutom har han nu genom att glappa och smutskasta muslimerna och en hel hög andra, lyckats bli av med ett antal miljardprojekt, i länder som han tiden före sitt intåg på den politiska banan, gjort allt för att komma in på.
Så nää, jag kan omöjligt finna att han är nån bra affärsman, jag vet ö.h.t inte vad som är bra med han.
För mig är han bara en storkäftad nolla, som nu verkar vara på god väg att kasta ut sig själv från omvärlden.
Må vara att han attraherar en del amerikaner, men för omvärldens makthavare kommer han aldrig att bli nåt annat än just en storkäftad nolla.
Skulle vara Putin då, för han verkar vara av samma skrot och korn, och Trump kan säkert bli till god hjälp för Putin, då Trump vill att USA ska lämna NATO...