-
Precis. Trump ärvde sitt affärsimperium. Han är ingen self-made man som du påstod och inte mer self made än Paris Hilton kommer bli om hon ärver.Anne på Grönkulla 1 skrev 2016-10-23 15:15:23 följande:Men käre värld - det var ju DU som hånade Trump för precis samma sak förut. Att han inte är mer self-made man än Paris Hilton, var det väl du som sa?
-
Ja, precis. Jag skulle inte tro att Clinton hade någon tanke på "en eventuell kommande presidentvalskampanj" 1970 när hon fick hon ett stipendium för att arbeta vid Children's Defense Fund i Cambridge, Massachusetts.Anne på Grönkulla 1 skrev 2016-10-23 15:22:32 följande:Ja, det arbetet har hon säkert gjort helt oegennyttigt. Inte alls med tanke på en eventuell kommande presidentvalskampanj...
Hade du några fler felaktiga påstående som du ville ha rättade? -
Nä jag menar att Trump tappar mer och mer på Clintons ledning även här.Tow2Mater skrev 2016-10-24 01:08:35 följande:
Du menar du tycker en del av svenskpopulationen som har levt under vänsterstyre de senaste hundar åren eller så (jämfört med USAs politik ligger all svensk politik till vänster) på nåt sätt ska kunna visa ett samband med hur amerikaner tycker, tänker, och väljer?
Klart svenskar i stor grad stödjer vänsterstyre, det är (förenklat) allt de har erfarenhet av och därför är trygga med. En "typisk svensk" kan inte ens föreställa sig nåt annat än "trygg vänster" mätt i amerikanska mått.
-
Ja, alla kan ju inte fantisera om att rockstjärna.Anne på Grönkulla 1 skrev 2016-10-24 10:27:13 följande:Och jag tror att hon fantiserade om att bli den första kvinnliga presidenten redan som liten flicka.
-
Nej, jag är inte president. Om du hade problem med den amerikanska konstitutionen skulle du ju klaga till presidenten. Jag kan inte ändra den. Jag tycker den är helt OK och tycker inte det behövs någon övre åldersgräns.Konstatera skrev 2016-10-24 13:24:50 följande:Dear Mrs Nhika
Nu var det som sådant att du skrev att det vore bättre med särskilda kriterier för vad som lämpar sig för en president istället för åldersgränser då det baseras på fördomar om vad folk klarar av vid en viss ålder. Det du länkar till är tre regler som alla går emot vad du förespråkar. Du måste vara över 35 år för att kandidera till president, du måste ha bott i landet i minst 14 år och även vara född på amerikansk mark.
Med andra ord. Vilka kriterier för presidentkandidater är det som är bättre att tillämpa än åldersgränser?
Nej, du behöver inte vara född på amerikansk mark för kunna bli president. Förutom att vara tjatig har du väldigt dålig koll. -
Here we go again. Borrelia har teleporterat sig tillbaka från 1800-talet.FDFMGA skrev 2016-10-25 08:22:23 följande:I egenskap av mångårig hundägare kan jag rekommendera dig att inte ränna omkring där hanhundarna är okopplade. visste inte ens att det fanns områden där detta är så frekvent.
Måste vara oerhört traumatiskt med mardrömmar om dreglande hundar beredda att våldta en mops. Påminner en smula om SD-politikern som också växte upp i Tensta, hon var fixerad vid våldtäkter, men i hennes fall invandrare som våldtog blonda svenskor.
Ovanligt lång startsträcka denna gång innan vi var framme vid det gamla vanliga temat. -
La timmen man får tillbaka idag för vintertid på att se hela filmen.Världsmedborgare skrev 2016-10-30 06:10:31 följande:
Showen/filmen/uppträdandet av och med Michael Moore som Republikanerna försökte stoppa, jag såg den själv igår på NRK.
Rekommenderas, precis som allt MM har gjort. goo.gl/QiTbiA
Hahahaha, vilken show!
Åter igen skjuter han mitt i prick. Respekt till mannen som också gjorde Bowling for Columbine. -
Jaså du: Michael Moore Explains Why TRUMP Will Win. Hur kan budskapet ha missats så kapitalt???Intenuigen skrev 2016-10-30 10:10:33 följande:
[quote=77092657][quote-nick]Världsmedborgare skrev 2016-10-30 06:10:31 följande:[/quote-nick]
Showen/filmen/uppträdandet av och med Michael Moore som Republikanerna försökte stoppa, jag såg den själv igår på NRK.
Rekommenderas, precis som allt MM har gjort. goo.gl/
Absolut!
Om Michael Moore förklarar för oss varför Trump kommer vinna varför försökte republikanerna stoppa showen?
Klippet slutar med "It will feel good. Och fortsätter med "for a day"... -
Jag fattar inte ingenting. Det här kan bara inte vara svar på det jag skrev.Intenuigen skrev 2016-10-30 12:38:08 följande:Ja, men tycker du att det är konstigt? När nu globalist-kapitalister plundrar land efter land, och när det inte finns plats för en arbetar-klass i deras värld.
Ursäkta överdriften, det finns ju en plats om man nu jobbar för 7,50 i timmen.
Nu är det ju uppochnervända världen när republikaner står upp för arbetarna och " vänstern" jobbar för stor-finansen.
Fast samma sak här ju, V och sossar hänvisar och länkar till Goldman-Sachs tankesmedjor.
Och köper deras upplägg för en global ekonomi. Men jaja det är ju åter igen "uppochnervändavärlden" -
Bara 8 dagar kvar nu tills det är klart att Hillary Clinton blir USAs nästa president.