Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?

Kung Markatta skrev 2016-10-22 17:51:06 följande:

Blir kul att se Bill Clinton som "presidentfru" Glad

Absolut! Glad
  • nihka

Av de som har röstat i tråden stödjer 40% Clinton och 26% Trump.

Trump tappar mer och mer på Clintons ledning även här.

• nihka
    FDFMGA skrev 2016-10-22 21:53:38 följande:
    Beklagar att jag överskattade seriositeten hos våra SD-riksdagsledamoter, trodde närmast att Trump var för galen till och med för dem.
    Å nej då, utan Trump har uttalat stöd hos enbart just SD-riksdagsledamöterna enligt just den undersökningen iaf.
  • nihka
    Anne på Grönkulla 1 skrev 2016-10-22 22:23:37 följande:
    Hon kom först från en överklassfamilj i egen rätt, och sedan slog hon klorna i Clinton - som ansågs vara den "most likely to succeed" - redan på college. Hon kom inte från ingenstans och arbetade sig upp på egen hand, emot alla odds...
    Det är dina fördomar som talar här och kanske även avundsjuka. Du har INGA belägg för att Clinton inte skulle ha tagit sig fram på egna meriter. Det är nämligen helt möjligt även för människor med pengar och "bakgrund" att skapa sin tillvaro. Och man har inte enligt någon naturlag mindre skapat sig sin egen tillvaro om det inte skett "mot alla odds". Eller menar du att det bara är fattiga personer som kan göra karriär?
  • nihka
    Anne på Grönkulla 1 skrev 2016-10-22 22:38:13 följande:
    Allvarligt nu, förresten - jag blir lite irriterad faktiskt. Tror du själv att en kvinna som först växer upp i en överklassfamilj och får gå de bästa skolorna utan att behöva bry sig om att söka stipendier, spara pengar till college eller arbeta på sidan av. Och som gifter sig med en framgångsrik man redan när hon går på college, en man som först blir Guvernör i en delstat och därefter USA:s President... inte har några som helst fördelar i karriären, jämfört med t.ex. en dotter till en renhållningsarbetare som sedermera gifter sig med ett biträde på en bensinmack..?

Du som är vänster borde väl inse de här mekanismerna i allra högsta grad..? Att alla människor inte har samma chans, helt oavsett medfödda egenskaper som begåvning, flit o.s.v..
    Och det här med att Clinton inte har tagit sig fram på egna meriter och inte har någon arbetslivserfarenhet har du tagit från samma tillförlitliga källa där du har fantiserat ihop att jag är "vänster"?  

I rest my case Milord.

Visst alla har inte riktigt samma förutsättningar, men det gör inte Clinton till den fripassagerare som du vill utmåla henne som. By the way - Clinton har fått stipendium och har arbetat vid sidan av  - kanske inte för pengar utan för frågor och verksamheter hon brunnit för.

Återigen. Ta reda på fakta istället för att bara tycka och tro.
  • nihka
    Dorian Ertymexx skrev 2016-10-23 11:39:50 följande:
    INGEN är för galen för dem.
    En god sammanfattning!
  • nihka
    Anne på Grönkulla 1 skrev 2016-10-22 22:49:11 följande:
    Ja, jag undrar hur de ska göra med First Lady-posten om det faktiskt blir Fru Clinton som blir president? Kommer de att göra som när vissa presidenter inte haft en fru - att utse en nära kvinnlig släkting till presidenten i stället? Chelsea Clinton är vuxen nog nu, men det känns konstigt ändå att en kvinna ska ta den rollen i förhållande till EN ANNAN KVINNA.

Eller så kanske man skippar posten helt? Låter en anställd husfru ha det övergripande ansvaret för Vita Husets skötsel, dukningen av bord o.s.v., och låter Herr och Fru Clinton ta emot gäster, åka på statsbesök o.s.v. tillsammans och dela upp de traditionellt manliga och kvinnliga uppgifterna mellan sig? Som Victoria och Daniel. 

Jag kan faktiskt se Bill leka med presidentfrurollen! Typ dyka upp med ett rutigt förklä på en mottagning, ett fat kakor och säga "ta en kaka, jag har bakat själv!" För alla VET ju att det är på skoj, och att han ändå är pensionär nu, och att han under sina arbetande år bevisat sig vara exceptionellt duglig och framgångsrik. 

Det skulle vara väldigt mycket svårare för en ung man i 40-årsåldern som blev "presidentmake", att behöva sluta sitt jobb (eller ännu värre om han aldrig haft något), gå ett par steg efter sin fru och leva på hennes pengar... Det är ju jättevanligt att män i den situationen, som t.ex. Prins Philip i England och Prins Henric i Danmark, mår jättedåligt av det och tar till flaskan...
    Shit vilka steroetyper som befolkar i din värld!

Bill Clinton kommer givetvis att vara ett enormt stöd för Hillary Clinton speciellt i början. Han kan ju jobbet. Sedan har han säkert andra saker ha brinner extra för som han vill ta sig an. De kommer att bli ett mycket intressant presidentpar på många sätt.
  • nihka
    Konstatera skrev 2016-10-23 13:26:03 följande:
    Eller så skaffar du dig lite sunda åsikter.
    Mina åsikter kommer alltid att vara osunda så länge du sitter ensam i din kammare och diktar ihop dem.
  • nihka
    Dorian Ertymexx skrev 2016-10-23 11:38:13 följande:
    Jo, medborgarskap makear helt sense som krav dock.
    Ungefär där lägger jag det samt något kriterium som hänger ihop med belastningsregistret.
  • nihka
    Konstatera skrev 2016-10-23 14:45:51 följande:
    En person som skriver "Bättre att ha kriterier för vad som lämpar sig gällande politiker" har förmodligen inte särskilt sunda åsikter.
    Article II, Section 1, Clause 5: Presidential Eligibility

i den amerikanska konstitutionen innehåller de lagstadgade kriterier gällande vem som kan bli president i USA och jag håller med om att några sådana bör finnas.

Om du har problem med det och känner att den här typen av lagstiftning baseras på "osunda åsikter" föreslår jag att du skriver till den amerikanska presidenten om några veckor. Börja brevet så här:

Dear Mrs President,

http://www.constitution.org/abus/pres_elig.htm
Svar på tråden Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?