Anne på Grönkulla 1 skrev 2016-10-22 22:49:11 följande:
Ja, jag undrar hur de ska göra med First Lady-posten om det faktiskt blir Fru Clinton som blir president? Kommer de att göra som när vissa presidenter inte haft en fru - att utse en nära kvinnlig släkting till presidenten i stället? Chelsea Clinton är vuxen nog nu, men det känns konstigt ändå att en kvinna ska ta den rollen i förhållande till EN ANNAN KVINNA.
Eller så kanske man skippar posten helt? Låter en anställd husfru ha det övergripande ansvaret för Vita Husets skötsel, dukningen av bord o.s.v., och låter Herr och Fru Clinton ta emot gäster, åka på statsbesök o.s.v. tillsammans och dela upp de traditionellt manliga och kvinnliga uppgifterna mellan sig? Som Victoria och Daniel.
Jag kan faktiskt se Bill leka med presidentfrurollen! Typ dyka upp med ett rutigt förklä på en mottagning, ett fat kakor och säga "ta en kaka, jag har bakat själv!" För alla VET ju att det är på skoj, och att han ändå är pensionär nu, och att han under sina arbetande år bevisat sig vara exceptionellt duglig och framgångsrik.
Det skulle vara väldigt mycket svårare för en ung man i 40-årsåldern som blev "presidentmake", att behöva sluta sitt jobb (eller ännu värre om han aldrig haft något), gå ett par steg efter sin fru och leva på hennes pengar... Det är ju jättevanligt att män i den situationen, som t.ex. Prins Philip i England och Prins Henric i Danmark, mår jättedåligt av det och tar till flaskan...
Shit vilka steroetyper som befolkar i din värld!
Bill Clinton kommer givetvis att vara ett enormt stöd för Hillary Clinton speciellt i början. Han kan ju jobbet. Sedan har han säkert andra saker ha brinner extra för som han vill ta sig an. De kommer att bli ett mycket intressant presidentpar på många sätt.