Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?

oOOo oOOo skrev 2016-09-16 09:57:40 följande:
    Förmodligen, men nu var det väl Clintons tur helt enkelt och hon verkar ju bokstavligen "snubbla" på mållinjen.
    Nja, hursomhelst så instämmer jag med den fejkade opinionsundersökningen i en amerikansk satirtidning:
    En majoritet av de amerikanska väljarna anser att en medvetslös Hillary Clinton skulle bli en bättre president än en Donald Trump vid medvetande.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    oOOo oOOo skrev 2016-09-16 10:11:44 följande:
    Kanske bättre med en medvetslös Clinton än en vid medvetenade smile2.gif
    Kanske det.

Men en medvetslös Clinton är bättre än en medvetslös Trump och väsentligt bättre än en Trump vid medvetande.
  • FDFMGA
    Konstatera skrev 2016-09-17 00:35:35 följande:
    Jag blir lite förvånad att du verkar vara så oförstående till varför dessa teorier (inte konspirationsteorier) uppstår kring Clintons hälsa.

Först skylldes hennes hosta på allergier, sedan handlade det om överhettning för att sedan snabbt korrigeras till lunginflammation ... jag menar mild form av lunginflammation. Naiv som du är, köper du dessa förklaring rakt av och avfärdar alla osäkra ställningsstagare som nötter. Samtidigt är du en av dessa "nötter" när det kommer till Trump. Du ifrågasätter saker och ting som kommer från mannens mun - vilket är jätte bra! Du är precis likadan. Du förstår det inte bara själv.

Jag vill mena att med detta i åtanke, blir det genast lätt att förstå varför teorier av denna sort uppstår. Olika svar, ger olika frågor. Helt naturligt!

Vidare.

Egentligen handlar det inte om Clintons hälsa. Det handlar mer om vad dessa revideringar säger om Clinton som person. Resultat är tydligt. Clinton är ingen transparent person. Det finns fog för att ifrågasätta precis allt som hon uttalar sig kring. Hon visar här tydligt att hon inte är av presidentmaterial skapad!

Och så var det med det
    Nej, jag är inte oförstående till varför teorierna uppkommer och mot bakgrund av presidentkandidaternas ålder vore det lämpligt att bägge genomgick oberoende och omfattande hälsoundersökningar. Jag är långt från säker på att det är Clintons hälsa som i så fall skulle vara det största hindret för ett fyraårigt presidentämbete.

Problemet är att man - även du - förväntar sig att Clinton ska tala sanning och dessutom ta ansvar för sina uttalanden medan lögnen och okunskapen är bärande delar av Trumps budskap.

Jag har för mig att du refererade till Julian Assange tidigare i den här tråden - Är du medveten om att Trump har sagt att Assange borde avrättas. Det är inte särskilt länge sen han påstod att kvinnor som gör abort bord straffas.

För mig är Trump en representant för samma dynga som man kan se på så många andra håll i världen just nu, tyckande utan personligt ansvar. Det innebär inte att jag anser att Clinton är en bra kandidat utan bara att av två usla ting väljer jag det minst usla.

Jag föredrar helt enkelt en medvetslös Clinton framför en medvetslös Trump och definitivt en Clinton vid medvetande framför en Trump vid medvetande.
  • FDFMGA
    nihka skrev 2016-09-18 19:02:00 följande:
    Vacklade språkfärdigheter ger utrymme för denna vantolkning av Obamas uttalande.

Det var så här Obama sa:

""If I hear anybody saying their vote does not matter, that it doesn't matter who we elect -- read up on your history. It matters. We've got to get people to vote," Obama said. "I will consider it a personal insult -- an insult to my legacy -- if this community lets down its guard and fails to activate itself in this election. You want to give me a good sendoff? Go vote."
    Tja, tror man att S tänker satsa på parkettgolv på förlossningsavdelningarna eller skriker om att debattörer borde dra lärdom av sådant som ännu inte hade inträffat när debattartiklarna  skrevs så ligger det väl bara i tangentens riktning att gallskrikshögern kallar Obama rasist.

Man kan inte med bästa vilja i världen påstå att gallskrikshögern är särskilt insiktsfull när den går upp i full falsett
  • FDFMGA
    nihka skrev 2016-09-18 20:43:50 följande:
    Hahahaha! Detta hade jag missat. Huuuur kunde jag det? Jag läser ju så engagerat och uppmärksamt allt som kommer därifrån. Eller inte smile2.gif
    Kan försöka leta rätt på dem. i det ena fallet var det ett många år gammalt pressmeddelande med en snärtig rubrik och ett helt annat budskap från S i Stockholms län som tolkades som att S vill satsa på parkettgolv på förlossningsavdelningarna

I dt andra fallet var det ett helt gäng från skrikhögern som gick igång på twitter när de hade nosat rätt på en gammal debattartikel utan att förstå att den just var gammal. En skrikhögeraktivist var rätt nära att få en ingivelse i och med att hen tyckte sig minnas att den person som skrev artikeln hade fått den publicerad ett år tidigare också.

Här på FL togs den upp som ett exempel på att MP inte lärt sig något av Kaplanaffären, artikeln skrevs långt före Kaplans avgång smile2.gif

Men naturligtvis är det inte alls lika lustigt när de språkliga handikappen innebär att man kallar Obama rasist.
  • FDFMGA
    Flash Gordon skrev 2016-09-19 16:36:56 följande:
    Läget igår utgående från de senaste opinions-resultaten per delstat:

Trump 274 - Hillary 264

twitter.com/AgPrecourt

Samtidigt, de förändringar som skett de senaste veckorna går entydigt från Hillary till Trump.

www.realclearpolitics.com/epolls/2016/preside...

Och detta var innan de islamistiska terrordåd som drabbade USA i helgen.

.
    Som det är nu är Hillary i utförsbacke på väg nedåt utan någon uppenbar möjlig vändning så man förstår varför det börjar komma panikartade utspel från Hillary och Obama.
    Du menar att Obama gripits av panik sedan du avslöjat att han är rasist.

Att Clinton gripits av panik sedan du avslöjat att hon har bestående hjärnskador.

Ja, när Flash Gordon tänker till slår hen världen med häpnad  smile2.gif
  • FDFMGA
    nihka skrev 2016-09-19 17:16:36 följande:
    Ja, som när hen menar att en privatpersons önsketänkande/förutsägelse utlagt på twitter utgör "de senaste opinions-resultaten"

OMG - roligare än vanligt!
    Gallskrikshögern anser nog att källkritik kan liknas vid terrorism smile2.gif
  • FDFMGA
    Dorian Ertymexx skrev 2016-09-21 10:29:38 följande:
    Nej det tror jag faktiskt inte. Men om du har BEVIS på motsatsen så shoot.
    Tror att det delvis är en ny företeelse och en global sådan också - där man tex kan hitta SD-anhängare och trumpsympatisörer.

Typ, allt som kan vändas emot dig ska du med en ryggmärgsreflex skicka vidare.

Nej, jag tror inte att Clinton mixtrat med välgörenhetsfonder lika amatörmässigt som Trump, inte heller att hon skulle beställa monumentalkonst föreställande sig själv för fonderade medel avsedda att användas till välgörenhet.

Enligt mitt sätt att se är en jättetavla föreställande Trump knappast någon välgörenhet, bara en jättetavla på alla sätt och vis. Däremot vore det en välgärning av väljarna i USA om de inte gör offentlig konst av jättetavlan Trump.
  • FDFMGA
    KillBill skrev 2016-09-27 07:26:30 följande:
    Morgonens tidningssvep..
    Tja, man kan väl inte begära att en 70-årig gubbe ska klara av att hålla fokus under en hel debatt.

Visserligen är Clinton bara två år yngre men kvinnor har en tendens att gagga ihop betydligt senare än vi män.

En av våra främsta skrikhögerdebattörer här på FL har flashat om att kvinnors hjärnor sitter i lungorna och eftersom vi har två lungor så finns det mer att ta av liksomSolig

Men han var skicklig på att avbryta, Trump alltså. Förstår inte riktigt varför moderatorn av debatten tog den gaggiga Trump i örat och förklarade debattreglerna. Minst 25 gånger avbröt han Clinton.
    .
  • FDFMGA
    FDFMGA skrev 2016-09-27 07:40:52 följande:
    Tja, man kan väl inte begära att en 70-årig gubbe ska klara av att hålla fokus under en hel debatt.

Visserligen är Clinton bara två år yngre men kvinnor har en tendens att gagga ihop betydligt senare än vi män.

En av våra främsta skrikhögerdebattörer här på FL har flashat om att kvinnors hjärnor sitter i lungorna och eftersom vi har två lungor så finns det mer att ta av liksomSolig

Men han var skicklig på att avbryta, Trump alltså. Förstår inte riktigt varför moderatorn av debatten tog den gaggiga Trump i örat och förklarade debattreglerna. Minst 25 gånger avbröt han Clinton.
    .
    Inte tog Trump i örat ska det stå.

Typiskt förresten att en person som surfat på pappas räkmacka genom livet inte ens fått lära sig vanligt hyfs.
Svar på tråden Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?