Konstatera skrev 2016-09-17 00:35:35 följande:
Jag blir lite förvånad att du verkar vara så oförstående till varför dessa teorier (inte konspirationsteorier) uppstår kring Clintons hälsa.
Först skylldes hennes hosta på allergier, sedan handlade det om överhettning för att sedan snabbt korrigeras till lunginflammation ... jag menar mild form av lunginflammation. Naiv som du är, köper du dessa förklaring rakt av och avfärdar alla osäkra ställningsstagare som nötter. Samtidigt är du en av dessa "nötter" när det kommer till Trump. Du ifrågasätter saker och ting som kommer från mannens mun - vilket är jätte bra! Du är precis likadan. Du förstår det inte bara själv.
Jag vill mena att med detta i åtanke, blir det genast lätt att förstå varför teorier av denna sort uppstår. Olika svar, ger olika frågor. Helt naturligt!
Vidare.
Egentligen handlar det inte om Clintons hälsa. Det handlar mer om vad dessa revideringar säger om Clinton som person. Resultat är tydligt. Clinton är ingen transparent person. Det finns fog för att ifrågasätta precis allt som hon uttalar sig kring. Hon visar här tydligt att hon inte är av presidentmaterial skapad!
Och så var det med det
Nej, jag är inte oförstående till varför teorierna uppkommer och mot bakgrund av presidentkandidaternas ålder vore det lämpligt att bägge genomgick oberoende och omfattande hälsoundersökningar. Jag är långt från säker på att det är Clintons hälsa som i så fall skulle vara det största hindret för ett fyraårigt presidentämbete.
Problemet är att man - även du - förväntar sig att Clinton ska tala sanning och dessutom ta ansvar för sina uttalanden medan lögnen och okunskapen är bärande delar av Trumps budskap.
Jag har för mig att du refererade till Julian Assange tidigare i den här tråden - Är du medveten om att Trump har sagt att Assange borde avrättas. Det är inte särskilt länge sen han påstod att kvinnor som gör abort bord straffas.
För mig är Trump en representant för samma dynga som man kan se på så många andra håll i världen just nu, tyckande utan personligt ansvar. Det innebär inte att jag anser att Clinton är en bra kandidat utan bara att av två usla ting väljer jag det minst usla.
Jag föredrar helt enkelt en medvetslös Clinton framför en medvetslös Trump och definitivt en Clinton vid medvetande framför en Trump vid medvetande.