Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?

Konstatera skrev 2016-09-11 00:58:54 följande:
    Haha, det du säger är att du föredrar Clinton eftersom hon ljuger bättre. 

Jag kan min Henry Ford utan och innan. Om du tänker till lite, så var T-forden den första bilmodellen som en större skara människor hade råd att införskaffa. Därav hänvisade jag, precis likt Ford till den stora massan. De flesta bad om att få köpa en snabbare häst, och inte en bil. Att Henry Ford tidigare hade producerat Ford Quadricycle i ett exemplar eller diverse racebilar var liksom inte allmän kännedom.  Henry "populisten" Ford gav den stora massan ett alternativ i T-Forden. Idag är vi få som kikar på en häst i transportsyfte. Så var det inte i början av 1900-talet. 

Nej, muren är inte särskilt populistisk. Trump har tvärtom skapat en efterfrågan på en mur. Jag ser inte hur det är populism. Tvärtom så är det väl motsatsen till populism. Att föreslå något nytt och fräscht. Ingen bad om en tv, dator eller bil. Är alla som konsumerar dessa ting populister? Var Konrad Zuse, tysken som byggde den första programstyrda räknemaskinen (alltså den första datorn) en populist? Han gav trots allt något som flocken ville ha, men som ingen under tiden efterfrågade! 

Vi skiljer oss i vem som luktar mest skit. Ta en closer titt på Hilary Clinton och hennes affärer. Mycket pekar mot att att hon är en en korrupt skitkärring! Missförstå mig rätt. Trump är sannerligen ingen ängel. Han ljuger och har sig. Men han har en poäng i mycket av det han säger. Inte minst det faktum att han inte är del av etablissemanget. 

Som amerikan hade jag velat stärka mitt lands demokrati. Det gör en inte i dagens amerikanska system. Därav hade jag röstat på Trump. 
    Har du sett Jönssonligan någon gång, där brukar ledaren säga "Jag har en plan".

Epigonen Trump har också en plan, om än kanske inte lika väl genomtänkt som Jönssonligans planer.

Det är alltså inte lögnaren Trump som stör mig mest utan tanken på att världens fortfarande mäktigaste land ska styras av en inkompetent odugling som skroderar om att han har en hemlig plan för att besegra Daesh och planen är alltså att fråga generalerna hur man ska göra - som om de inte redan fått denna frågaSkrattande.

Jag bryr mig inte så mycket om att Trump skulle påskynda maktomfördelningen i världen till USA:s nackdel men de som kommer att fylla det tomrum som uppstår tillhör inte mina favoritländer.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    Konstatera skrev 2016-09-11 12:42:13 följande:
    Haha visst är det humor. Garvar själv högt när Trump får frågan om hur han ska stoppa IS. Blir lite Joseph Smith varning på svaren.

Men samtidigt har han en poäng. Det är rätt korkat att gå ut och säga exakt hur de ska stoppa IS. Och även fast han inte vet hur han ska stoppa IS, vilket han såklart inte vet då ingen exakt vet hur de ska stoppas, så är det knappast en dealbreaker. Det är väl för övrigt sunt att han påstår sig vilja lyssna på sina generaler? Det är väl egentligen den mest sunda hållningen?
    Hm, du är väl lite förtjust i personkult efter vad jag förstått.

Trump använde ju välgörenhetspengar för att köpa ett två meter högt porträtt av sig själv.

Blir han president så kan han säkert bräcka Kim Jong-un och skapa förutsättningar för monumentalkonst föreställande Donald Trump. Kanske muren mot Mexiko kan prydas av Trumpstatyer på låt oss säga varje kilometer.

Det smäller lite högre än Flashs tankar om att nästa hangarfartyg ska få namn efter Trump.
  • FDFMGA
    Konstatera skrev 2016-09-11 18:45:20 följande:
    Wow

" target="_blank">

Verkar finnas en hel del evidens i det ryklte som spridits om Clintons hälsa. Jag tror faktiskt att detta är spiken i kistan för hennes chanser.
    Hm, inte den bästa av nyheter för de som lider at Trumpallergi.
  • FDFMGA
    Konstatera skrev 2016-09-12 13:17:26 följande:
    Nej, så verkar det vara. Oavsett hur sjuk hon nu än är, så är detta något som kommer förfölja henne mycket länge. Det där klippet har spelats flitigt i amerikansk media. Hillary kommer få svårt att snacka om framtidstro med detta i minne. Lägg därtill att Wikileaks troligtvis har mer att publicera kring hennes affärer som kommer skapa än mer rubriker. 

Trump å andra sidan, har troligtvis de värsta skandalerna bakom sig. Han har samtidigt, faktiskt också ändrat stil till mångas förvåning. Han är definitivt mer presidential nu än vad han var under primärvalet. 

Trump har detta som i en liten ask. Demokraternas största chans till att vinna detta val stavas knappast Hillary Clinton, utan Joe Biden. Vi får se. Men en sak är säker. Detta är det snurrigaste valet i modern tid. Skrattande
    Det tror jag inte.

Med lite snyggt fokus kan man ju anspela på att lungor är ett viktigt organ och att lunginflammation kan behandlas med antibiotika. Däremot biter inte antibiotika på snurriga gubbars domnande hjärnceller, glöm inte att Trump är äldre än Clinton och kommer att vara på väg mot 80 om fyra år.

Vad hon kanske också borde göra vore att offentliggöra resultaten från en omfattande läkarundersökning och sedan ifrågasätta varför Trump inte vågar göra detsamma, i det senare fallet gärna med fokus på begynnande demens.

Alltså, en av USA:s mest framgångsrika presidenter satt i rullstol, det är inte en persons fysik som i första hand avgör vem som är lämplig som president, i så fall vore såväl Clinton som Trump synnerligen olämpliga val.
  • FDFMGA
    nattuv skrev 2016-09-12 20:39:00 följande:
    Vad händer rent praktiskt om Clinton är/blir för sjuk för att kandidera? Vad händer om hon blir vald men är för sjukt för att kunna ta jobbet?
    USA har ett system med vicepresidenter. Blir hon vald men för sjuk för att kunna fungera som president blir det Tim Kaine i stället. Det samma gäller Donald Trump, blir han för förvirrad för att kunna regera och inser det själv så blir det hans vicepresident i stället.

Det fanns en känd amerikansk president som hette John F Kennedy. Han blev skjuten. Det innebar inte att USA blev utan president, i stället tog Lyndon B Johnson över.

• FDFMGA
    Konstatera skrev 2016-09-12 21:31:42 följande:
    Problemet är bara den att få amerikaner köper det här med lunginflammation. Du ser det där klippet, och du ser en medvetlös person som förs in i en suv som för tankarna till Weekend at Bernies. Kanske är det en fråga om lunginflammation, men stabben snurrar likväl ihop det. Först går de ut med att hon fått värmeslag. När videon sedan avslöjar att det troligtvis inte har något med värmen att göra, ändrar de historien till lunginflammation. 

Folk tror inte på vad dem säger. Enligt Clintons kampanj är det vidare förmodligen flera i stabben som också haft lunginflammation vilket sedermera nu smittat Clinton. Alltså kan vi misstänka att det rör sig om en smittsam form av lunginflammation. Med det sagt. Här är en rätt märklig video. 

" target="_blank">

De skickar alltså fram en unge till lungsjuka Clinton. Dåligt omdömme om de talar sanning. För den objektive känns det mest som att de sysslar med bästa möjliga skademinimering under omständigheterna. 

Visst bör Clinton publicera sin sjukjournal. Hon har dock bråttom. Trump publicerar sin sjukjournal i veckan. Likväl så är skadan redan skedd. 

Roosevelt satt i rullstol. Men på den tiden följde vi inte heller politiker på en daglig basis genom olika medier. Idag är det betydligt svårare att bli vald till POTUS om du uppfattas som en sjukling. Googla bilder på Roosevelt och jag lovar att du inte kommer hitta många bilder på honom i sin rullstol. Såvitt jag vet finns det bara två kända bilder. En sådan som Winston Churchill som söp och rökte hade också haft mycket svårt att komma fram idag.

Detta har avgjort valet många gånger. Ex Obama vs McCain. Obama var ung och pigg. Spelade basket och joggade dagligen. Detta medan McCain uppfattades som en trött gammal gubbe. Nog är hälsan viktig. Trump är gammal. Men han framstår också som en stark oxe. 
    Ja, det är klart att hon borde redovisa resultaten av en omfattande läkarundersökning, kan hon det och hon anses vara vid god hälsa så borde det inte vara så svårt att vända lunginflammationen mot Trump, kan hon inte det så borde hon träda tillbaka omgående.

Egentligen spelar det inte så stor roll vem hennes ersättare skulle bli, Trump skulle vara chanslös.

Det är en jävla ironi att två av de mest avskydda åldringarna i USA tävlar om vem som ska bli president.

För övrigt borde du lära dig skillnaden mellan de och dem. Jag menar det inte sarkastiskt, utan för att du i övrigt skriver bra. En gång på tiden hanterade jag jobbansökningar. Jag ratade alla som inte fixade skillnaden mellan de och dem.
  • FDFMGA
    Konstatera skrev 2016-09-12 22:11:03 följande:
    Jo efterträdaren hade haft stort betydelse. Av etablerade demokrater, är det bara Joe Biden och Obama som förmodligen kommer slå Trump med ett par månader till valet. Du kan inte sätta in en nobody i detta läge. 

Jag kan nog skillnaden mellan de (subjektform) och dem (objektform). Men visst finns det exempel som är kluriga och ibland skriver jag i farten. Slängde du även alla jobbansökningar som inte fixade skillnaden mellan i och på?
    Säg inte det, noll är mer än ett negativt tal.

Nej, prepositioner blir man aldrig klok i
  • FDFMGA
    Flash Gordon skrev 2016-09-13 08:06:41 följande:
    en bestående hjärnskada efter ett eller flera huvudtrauma
    Hm, det där med hjärnskada kan handla om parkettgolvssyndromet.

Du vet spekulationer som som bottnar i betraktarens brist på förnuft.

Ja herregud. Skrikhögerns främsta tänkare spekulerar i om Clinton har en bestående hjärnskadaSkrattande
  • FDFMGA
    oOOo oOOo skrev 2016-09-13 09:07:47 följande:
    Underskatta inte skygglappssektens förmåga att bortse från verkligheten. Det blir väl som det brukar gå, när skygglapparna går sönder heter det att "ingen kunde förutse" smile2.gif
    Nja, det handlar väl snarare om parkettgolvssyndromet, det vill säga skrikhögerns oförmåga att tolka en för dem komplex omvärld.

Då tokar det gärna till sig och Hillary Clinton förmodas ha en bestående hjärnskada, mot bakgrund av att hon dessutom är kvinna så går gärna skrikhögern upp i kastratfalsett smile2.gif

Bestående hjärnskada. Man kan tycka vad man vill om Clinton men hon har mer ordning på sin hjärna än någon i det här gånget någonsin kommer att få.
  • FDFMGA
    nihka skrev 2016-09-14 23:27:43 följande:
    Jag lägger dessa spekulationer i högen bland kateter, stomipåse och graviditetsbesvär smile2.gif
    Mja, du menar alltså att Flash påstående om Hillary Clintons permanenta hjärnskada är en spekulation. Kan ju också bero på att hen ännu inte har förstått vilken funktion lungorna har.

Hursomhelst så har man tydligen offentliggjort ett läkarutlåtande nu, där det talas om en lindrig lunginflammation. Lungorna sitter som de flesta vet inte i huvudet smile2.gif
Svar på tråden Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?