Konstatera skrev 2016-08-26 20:20:55 följande:
Tycker inte att Ivana verkar vara ett våp. Rätt otrolig resa hon gjort egentligen. Från flicka i Slovenien till en eventuell presidentfru. Naturligtvis har hon valt Trump för hans pengar och kontaktnät. Hon verkar vara smart och driven utan att för den sakens skull vara en ond människa. Krävs en hel del stake att stå upp som hon gör, utan att behärska språket till fullo.
Trump är definitivt inte ett våp. Tycker du på fullt allvar att Trump är en fjolla? Inte ens den mest färgade, kan ju påstå detta. Hur många privilegierade vita män är lika modiga? Få skulle jag vilja påstå.
En liten kommentar eller snarast ett konstaterande.
Jag är övertygad om att du och Nihka har olika uppfattningar om vad som innefattas i begreppet mod.
Konstatera skrev 2016-08-26 19:39:47 följande:
Ja, alltså han har redan stärkt sitt varumärke något helt enormt. Lite det många nissar missar när de ifrågasätter Trumps kompetens som affärsman. Att varumärket Trump kommer bli långlivat pga av Donalds presidentrace är liksom svårt att förbise.
Förmodligen kommer han hantera en eventuell förlust mycket väl, just pga denna insikt. Jag tror på fullt allvar att detta initialt var en av anledningarna till varför han gick in i denna cirkus. Sanningen är också den att han förmodligen har mer att förlora på att vinna valet, när och ting återigen blir vardag. Samtidigt är detta en anledning till att faktiskt välja Trump till president. Han måste prestera väl, för att samtidigt inte dra ned sitt namn och med det företag i smutsen.
Där kan vi snacka drivkraft.
Men konspirationsteorin stämmer trots allt inte. Du får inte glömma bort Trumps ego. Trump har även redan breddat Fox och kanalen kommer bli värdens största. Behövs inget mediehus från höger.
Jag kan inte läsa det du skriver om Trump utan att för stunden bli övertygad om att du driver men dig själv, med Trump och med oss alla.
Jag utesluter inte att han kommer att vinna valet, att förödmjuka andra, att skildra världen ur ett "vi och dom"-perspektiv är ett beprövat och effektivt vapen.
Och skulle han vinna finns det några vallöften han nog skulle vara tvungen att hålla: som att riva upp klimatavtalet för USA:s del eller som att bygga en mur mot Mexiko och försöka tvinga Mexiko att betala för Trumpmuren.