Inlägg från: Konstatera |Visa alla inlägg
  • Konstatera

Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?

KillBill skrev 2016-08-07 17:04:49 följande:

Vilken utopi! Donald Trump har inte ens lyckats ena det republikanska partiet och hans möjligheter att ena USA är obefintliga.

Trump har lyckats ena det republikanska partiet så gott som, vilket är en enorm bedrift i egenskap av fd demokrat och liberal. Finns några som är lite motvals typ Bush. Men denns politikerfamilj är historia. Trumpfamiljen är det nya heta. Jag skulle bli mycket förvånad om vi inte får se många olika Trumps kandidera till POTUS de närmaste 30 åren.

Enligt Trump själv ville Koch-bröderna ha ett möte med Trump. Det om något är ett tecken på att du är i kärnan av det republikanska partiet. Ett möte som Trump negligera dock.

Jag ser snarare stora problem för Hilary Clinton. Jag tycker inte att hon enat partiet. Partiets mer vänsterorienterade människor hatar henne. Det var Sanders och inte Hilary som stod för partiets framtid.

Nej Trump är den bredaste kandidaten i detta race. Finns ingen som tilltalar konservativa och progressiva i den mån Trump gör. Han har störst chans att ena landet.
  • Konstatera
    FDFMGA skrev 2016-08-07 17:07:21 följande:

Ok, jag var osäker på om du är allvarlig eller bara ville peta lite på vad du kanske anser vara en PK-myrstack och se vad som händer.

Nej, jag tror inte på Trumps metod att ena ett land genom att skapa yttre och inre fiender och påstå att det endast är han som kan göra USA stort igen.

Vore du inte så historielös skulle du kunna konstatera att metoden har prövats ett otal gånger tidigare med samma resultat: Det går åt helvete.

På sätt och vis har du rätt. Det är inte högsta prioritet för mig att Trump blir president. Jag behöver egentligen inte försvara honom

Jag tycker dock att det är intressant att faktiskt beskåda den desinformation som sprids om Trump och den skeva bild som många svenskar har kring detta val. Så visst vill jag röra om i PK-myrstacken lite. Det är sunt.

Jag har inte tagit del av många kritiska skildringar av Hilary Clinton i svensk media. Jag tror det vore nyttigt.
  • Konstatera
    nihka skrev 2016-08-08 14:12:22 följande:

Och så det obligatoriska velandet. Först var det OK, sedan inte och sedan så påstår han att det var ett skämt.

Oavsettt vad han menar och inte så får han ju ta och strama upp sin retorik. Tänk dig samma "humor" om det var det det var frågan om framför avfryningsknappen för kärnvapen. www.expressen.se/nyheter/trump-slangde-ut-bebis-ett-skamt/

Ingen som slängt ut en bebis LOL.

Här är morsans egna ord.

www.thegatewaypundit.com/2016/08/will-media-apologize-trump-mother-crying-baby-rally-speaks/
  • Konstatera
    FDFMGA skrev 2016-08-08 14:43:21 följande:

Det finns en länk lite längre upp i tråden. Där kan du se hur han uppträdde och själv avgöra om du känner förtroende för den mannen i den situationen.

För min egen del känner jag djup olust. ungefär som att möta Mr Ripley på ett tåg.

Klart du känner olust. Du avskyr ju mannen. För mig är det liksom en ickefråga. Uppenbart en jargong och morsan själv menade att hon uppskattade Trumps humoristiska ton. Vad är problemet?

"Trump slängde ut bebis" .... Jo tjena!
  • Konstatera
    nihka skrev 2016-08-08 15:12:08 följande:

Och du inbillar dig att jag skrivit något om att någon slängt ut någon bebis Oavsett vad han menar och inte så får han ju ta och strama upp sin retorik. Tänk dig samma "humor" om det var det det var frågan om framför avfryningsknappen för kärnvapen. 

Du länkar till en artikel med rubriken "Trump slänger ut bebis". Länka till saker som du själv kan stå för.

Visst vore det allvarligt om denna humor användes vid frågor om kärnvapen, men ... Nu var inte detta frågan!?
  • Konstatera
    FDFMGA skrev 2016-08-08 18:19:59 följande:

Mamman lär väl vara Trumpanhängare i och med att hon var där.

Det spelar iofs ingen roll. Jag utgår från hur han agerade precis som jag förhoppningsvis gör överhuvudtaget.

Du menar alltså att om jag t ex skulle råka närvara när en tölp gör narr av en person så ska jag tycka att det är helt ok om "offret" säger att hen uppskattar det hela.

Så resonerar inte jag.

Nu vill jag mena att det var ett skämt. Det faktum att morsan kom tillbaka och satt sig på samma plats när ungen lugnat ned sig indikerar att ingen tagit illa vid sig.

Du gör kanske en annan tolkning. Tala då gärna om varför detta är ett solklart fall av mobbning. Men som alltid gäller det att ta in rummet för att göra en god bedömning. Det verkar ha varit en positiv känsla i talarsalen och ingen har tagit illa vid sig. Jag köper deras version och går vidare.
  • Konstatera

Vad tycker ni om det wikileaks avslöjade då? Nämligen att DNC riggade primärvalet i Hilary Clintons favör? DNCs ordförande ringde alltså till MSNBC och ville diktera deras debatt, och planerade även i detalj hur de skulle fälla Bernie Sanders. Bla genom att framhäva att han är jude och ateist. Ordförande Debbie Wesserman Schultz avgick som en konsekvens. 

Det som är intressant här, är det faktum att just Wesserman Schultz arbetade som kampanjchef för Clinton misslyckade kampanj 2008. Därefter gick hon vidare och blev ordförande för det demokratiska partiet. Vem var ordförande för DNC innan dess. Jo, Tim Kaine. 

Clinton har sannerligen en förmåga att omge sig med skumma personligheter. Vad säger det om hennes karaktär och omdöme?. Är hon lyckligt ovetande kring allt som försiggår runtomkring henne? 

Med detta i minne. Ska vi vara oroliga för stundande val?

• Konstatera
    FDFMGA skrev 2016-08-08 19:45:45 följande:

Men jag skrev ju att jag struntar i mammans reaktion.

Jag reagerar på vad Trump sa och hur han agerade.

En gång för rätt många år sen, faktum när jag vart på krogen, apropå det Nihka skrev, - när jag gick hem så stötte jag på ett par där mannen roade sig med att slå kvinnan.

Jag gick emellan och sa något typ att han kunde slå mig i stället. han slutade men både mannen och kvinnan blev förbannade på mig.

Tror du att jag tyckte jag gjort fel - att jag tänkte att man kan ju Konstatera att kvinnan ville ha stryk.

För övrigt är det lustigt med dig och Trump. Det var ju du som kallade Stefan Löfven för narcissist - mot bakgrund av att du inte känner igen en narcissist när du har en mitt framför ögonen om du tittar på Trump  kan jag inte låta bli att småskratta när jag tänker på hur envist du hävdade att Löfven är narcissist

Haha, verkligen befogat att jämföra en misshandel med ett skämt, som du själv - inte alla - tycker var över gränsen.

Du får väl skicka ett brev till kvinnan och förklara att hon är ett offer som inte vet bättre.

Och yes. Trump är en narcissist. Jag råkar tro att alla som kandiderar till POTUS har narcissistiska drag. Hilary Clinton tror också att hon är guds gåva till mänskligheten! Jag lovar. Du kandiderar inte till president om du inte är narcissistiskt lagd!
  • Konstatera
    FDFMGA skrev 2016-08-08 20:31:56 följande:

Men Konstatera, du har nyss konstaterat att "morsan" inte tog illa vid sig och att det därför inte var något att bry sig om.

Jag kan bara Konstatera att med din logik så har den eventuellt drabbade Bernie Sanders gett Hillary Clinton sitt helhjärtade stöd.

Du har aldrig funderat på att plugga lite argumentationsteknik

Det kan vara nyttigt om man vill vara konsekvent. Nu är ju iofs Trump sinnebilden för en inkonsekvent narcissist. Men det behöver ju inte nödvändigtvis innebära att man måste vara inkonsekvent om man argumenterar för Trump i stället för Clinton.

Fast nu går du händelserna förbi här. :) Jag menar inte att vi ska sörja med Bernie Sanders. Utan frågan är om ni tycker att det var rätt av Clintons kampanjchef att försöka rigga primärvalet i egenskap av ordförande och om vi ska vara oroliga över det faktum att Hilary omger sig med sådana personer?

Du kan inte applicera samma logik på alla situationer. Särskilt inte om ena situationen bygger på faktiska bevis som ledde till Schultz avgång, och den andra situationen på att du faktiskt tycker Mister Trump var lite otrevlig.

Men du behöver inte svara på frågan. För med din argumentationstil har jag redan svaret. "Morsan" tog illa vid sig av att Trump mobbade henne, vilket alltså innebär att du också tycker att DNC bettede sig illa och att vi ska vara oroliga för att Hilary är korrumperad!

Då var det konstaterat!
Svar på tråden Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?