FDFMGA skrev 2016-08-07 09:49:41 följande:
Ja, det finns ingen anledning för vissa av oss att vara historielösa bara för att du och Flash och hen vars namn jag aldrig kommer ihåg sjunger Trumps lov.
Bakgrund kan vara intressant om man vill veta hur en person kan tänkas agera i framtiden. Hur Trump ska agera tycks ingen veta, allra minst han själv.
Han tycks vara en notorisk lögnare som dessutom är ytterst okunnig och instabil.
Du brukar ju framhålla Trumps skicklighet som affärsman medan jag inte imponeras av den som ärvt ett fastighetsimperium. Det finns inte många i fastighetsbranschen som misslyckas, om de har någon miljard att utgå från. Ge mig några miljarder så ska jag visa att inte ens jag skulle misslyckas
Vad tycker du om den här beskrivningen av Trump?
www.di.se/artiklar/2016/8/2/buffett-hudflangde-trump/Jag tycker att han bedrivit affärsutveckling av hög klass. Donald har gjort varumärket Trump världskänt. Ett starkt varumärke överlever många generationer. Trump var knappast ett globalt fenomen innan Donald tog över. Vad som på riktigt är otroligt är hur han gått från fastighetsmagnat, till att fullständigt röra om i amerikansk politik. Nog för att han säkerligen kunnat tjäna mer pengar. Men jag beundrar inte människor utifrån hur stor plånbok de har. Och nej. Du hade inte kunnat göra samma resa.
Vad tycker du om Hilary Clintons resa då? Mycket inspirerande att ärva presidenttiteln från sin man. Så nära kunglighet man kan komma i USA.
Angående vad Buffet säger. Well, han stödjer Hilary. Ett minst sagt populistiskt tal som är menat att förminska sin motståndare. Det är vad det är. Det han säger om Khan är dock anmärkningsvärt. Khan-paret, givetvis betalade av DNC, attackerade som sagt var Trump under det demokratiska konventet. Det sorgliga i detta fall, är att Khan kritiserar Trump och inte de politiska ledarna som ju faktiskt skickade deras son in i döden, däribland Hilary Clinton. Smutsigt indeed!
Sanningen är den att Hilary Clinton har en chans att vinna. Det är genom att smutskasta Trump. Hon kan inte vinna på sina egna meriter och hon kan inte heller höja sig själv. Trump må vara en lögnare som du själv påpekar, men det amerikanska folket anser att Hilary är än större lögnare. 68% anser att Clinton är "not trustworthy".
Med det sagt, kan vi konstatera att Hilary Clinton måste spela ett oerhört smutsigt spel för att ro hem detta.