Inlägg från: Konstatera |Visa alla inlägg
  • Konstatera

Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?

FDFMGA skrev 2016-08-06 09:03:45 följande:
    Hur du än vänder dig har du ändan bak, men måste du verkligen titta åt detta håll hela tiden.

Om du i stället blickar framåt så kan du se att Trump vill förbjuda homosexuella äktenskap medan Clinton inte vill detta. Trump vill i princip förbjuda aborter medan Clinton inte vill detta. Trump vill bygga en mur mot Mexiko medan Clinton inte vill detta.

Trump måste vara ett av de största och farligaste jävla politiska skämtet någonsin medan Clinton är en vanlig högerpolitiker, varken bättre eller sämre än andra amerikanska högerpolitiker.
    Jag blickar framåt. Men vi måste också vara rättvisa. Bakgrund och resume verkar enbart vara viktigt åt ett håll hos vissa av er. När jag dock påpekar att en demokrat varit principiellt emot homoäktenskap i 20 år ska vi istället blicka framåt. Jag antar att Trumps sexistiska kommentarer innan sin kandidatur också är ovidkommande?

Jag ser framför mig två populister som säger vad som helst för att tilltala aktuella väljargrupper. Med det i minne tycker jag det är fel att enkom stigmatisera ena sidan.

Det faktum att Trump säger sig vilja ge tillbaka makten till varje enskild delstat att avgöra i abortfrågan är i mångt och mycket mindre viktigt för mig som bor i ett annat land, än att USA ska fortsätta skapa kaos i sin omvärld under Hilary clinton. Men vi gör alla olika prioriteringar.
  • Konstatera
    KillBill skrev 2016-08-06 17:38:45 följande:
    Det punkter som Rataxes radade upp kan du läsa om i republikanernas valmanifest eller så handlar det om uttalanden från Trump. Vad tycker du exempelvis om Donald Trumps uttalande om att kvinnor som genomgår abort ska straffas?
    Trump reviderade sig samma dag som hans klumpiga uttalande yttrades. Inga straff ska således implementeras. Blicka framåt LOL!
  • Konstatera
    FDFMGA skrev 2016-08-07 09:49:41 följande:
    Ja, det finns ingen anledning för vissa av oss att vara historielösa bara för att du och Flash och hen vars namn jag aldrig kommer ihåg sjunger Trumps lov.

Bakgrund kan vara intressant om man vill veta hur en person kan tänkas agera i framtiden. Hur Trump ska agera tycks ingen veta, allra minst han själv.

Han tycks vara en notorisk lögnare som dessutom är ytterst okunnig och instabil.

Du brukar ju framhålla Trumps skicklighet som affärsman medan jag inte imponeras av den som ärvt ett fastighetsimperium. Det finns inte många i fastighetsbranschen som misslyckas, om de har någon miljard att utgå från. Ge mig några  miljarder så ska jag visa att inte ens jag skulle misslyckasSkrattande

Vad tycker du om den här beskrivningen av Trump?

www.di.se/artiklar/2016/8/2/buffett-hudflangde-trump/
    Jag tycker att han bedrivit affärsutveckling av hög klass. Donald har gjort varumärket Trump världskänt. Ett starkt varumärke överlever många generationer. Trump var knappast ett globalt fenomen innan Donald tog över. Vad som på riktigt är otroligt är hur han gått från fastighetsmagnat, till att fullständigt röra om i amerikansk politik. Nog för att han säkerligen kunnat tjäna mer pengar. Men jag beundrar inte människor utifrån hur stor plånbok de har. Och nej. Du hade inte kunnat göra samma resa.

Vad tycker du om Hilary Clintons resa då? Mycket inspirerande att ärva presidenttiteln från sin man. Så nära kunglighet man kan komma i USA.

Angående vad Buffet säger. Well, han stödjer Hilary. Ett minst sagt populistiskt tal som är menat att förminska sin motståndare. Det är vad det är. Det han säger om Khan är dock anmärkningsvärt. Khan-paret, givetvis betalade av DNC, attackerade som sagt var Trump under det demokratiska konventet. Det sorgliga i detta fall, är att Khan kritiserar Trump och inte de politiska ledarna som ju faktiskt skickade deras son in i döden, däribland Hilary Clinton. Smutsigt indeed!

Sanningen är den att Hilary Clinton har en chans att vinna. Det är genom att smutskasta Trump. Hon kan inte vinna på sina egna meriter och hon kan inte heller höja sig själv. Trump må vara en lögnare som du själv påpekar, men det amerikanska folket anser att Hilary är än större lögnare. 68% anser att Clinton är "not trustworthy".

Med det sagt, kan vi konstatera att Hilary Clinton måste spela ett oerhört smutsigt spel för att ro hem detta.

• Konstatera
    KillBill skrev 2016-08-06 22:21:16 följande:

En person som flera gånger om dagen kan byta uppfattning i stora viktiga frågor bör inte bli president för USA (värdens största ekonomi och försvarsmakt). Skulle du vilja att en sådan person har det yttersta ansvaret för amerikanska kärnvapen?  

Jag tycker det är en stor styrka att revidera sig själv. Det är snarare farligare när du måste hålla fast vid särskilda åsikter av principiella anledningar. Du ser inte klart med en sådan hållning. Några som ständigt ändrar uppfattning om vår omvärld är vetenskapsmän. Av någon anledning är inte detta okej i politikens värld. Trams menar jag.

Trump är mer nyfiken på sin omvärld, än var Hilary Clinton är.
  • Konstatera
    FDFMGA skrev 2016-08-07 12:28:51 följande:
    Nej, jag hade inte kunnat göra samma resa. Sex konkurser är svårslaget och min pappa hade heller inget fastighetsimperium jag kunnat ärva. Men det var inte det jag skrev - jag skrev att en variant av påståendet att det inte är svårt att göra mer pengar om man redan har en massa.

Du har ju beskrivit Hillary Clinton som "kärringen" med mera, någon annan av FL:s Trumpnissar beskrev henne som en demon, men ni slår inte den största tokskallen Trump i egen hör person som beskriver henne som djävulen själv.

Men mot bakrund av vad du och de andra Trumpnissarna brukar skriva  här på FL förstår jag att ni - som du skrev -anser att han är den bästa cheerleadern.

Själv anser jag att han är en potentiell katastrof, förmodligen vinner han inte valet och om så vore så tror jag att Senat och Representanthus kan begränsa de värsta skadeverkningarna.

Men tanken på att Putin får en kompis som har frågat varför man inte kan använda kärnvapen är en smula omvälvande. I bästa fall skulle han se till att USA:s minskande betydelse för övriga världen minskar rejält i värsta blir det inte mycket kvar av oss alla.

Har du sett Dr  Strangelove? Själv vill jag helst slippa se Dr Strangelove - Återkomsten!
    Haha, oj sicken dystopi du beskriver. Om du hade beskådat den fantastiska filmen Dr Strangelove hade du även vetat om att det är en bristfällig kommunikation mellan USA och Sovjet som bidrar till att det blir som det blir

Påtal om Ryssland. Jag vill minnas att Ryssland ockuperade Krim under Obamas regeringsperiod. Med andra ord. Om du verkligen är rädd för Ryssland nu, så ska du även vara rädd för Ryssland om Hilary Clinton blir president. Hur tänker du?

Humor för övrigt att du lägger allt fokus på några konkurser, samtidigt som gubben aspirerar på presidentposten. Lika vital som alltid FDF LOL.

Och yes. Hilary Clinton är en kärring.

• Konstatera
    KillBill skrev 2016-08-07 12:46:46 följande:
    I vissa frågor kan man inte byta uppfattning på samma dag. Man är exempelvis inte trovärdig om man på förmiddagen vill straffa kvinnor som genomgår abort för att på eftermiddagen deklarera att kvinnorna som genomgår abort inte behöver straffas.

En fråga, är du lika tolerant mot svenska politiker som du är mot D Trump? Köper du exempelvis en ursäkt eller en avbön från en vänsterpartist eller miljöpartist på samma sätt som du gör när det gäller D Trump?
    Den intervju som du hänvisar till, handlar om att journalisten pressade Trump i huruvida kvinnor som utför abort ska straffas eller inte. Trump ville initialt inte svara på frågan, men till sist yttrande han att det förmodligen bör finnas någon form av straff. Det som är uppenbart är att han inte funderat kring ämnet innan journalisten tog upp det.

Ett tillfälle där Trumps korta erfarenhet inom politiken märktes tydligt. Med det i minne, är det inte särskilt märkligt att han senare ändrar sin uppfattning.

Jag är lika tolerant mot svenska politiker. Utan tvekan är jag det. Sedan ska politiker med reell makt som praktiserat en uppfattning väldigt länge givetvis ställas till svars, av den simpla och logiska anledningen att de faktiskt har reell makt och påverkar människors liv. Jag förväntar mig mer av dem, än av någon som än så länge inte haft verklig inverkan.

Men visst tycker jag att det är bra om en vänsterpartist eller miljöpartist ändrar uppfattning i en fråga, om så ter sig rimligt. Bättre sent än aldrig.

• Konstatera
    KillBill skrev 2016-08-07 13:08:19 följande:
    Att Trump överhuvudtaget kunde svara att han ville straffa kvinnor som genomgår en abort visar att han har ett bristande omdöme och en sådan person ska inte vara president över USA.
    Men en person som voterar ja för en invasion av Irak i tron om att de besitter massförstörelsevapen har tydligen bra omdöme? Samma person är senare för en invasion av Lybien och en insats i Syrien. När personen sedan märker att detta inte var rätt beslut, så bestämmer personen sig för att dra sig ur och efter sig, lämnar personen en region i fullständigt kaos.

Ok. där har vi gott omdöme. Där har vi en person som bör vara president över USA.
  • Konstatera
    FDFMGA skrev 2016-08-07 13:11:12 följande:
    Nej, jag är inte särskilt rädd för Ryssland. Putin är en skithög, men en rationell skithög.

Trump är en irrationell skithög där bristfällig kommunikation snarare är regel än undantag.

Jag tror dessvärre inte att du skulle förstå dig på Dr Strangelove - Återkomsten! 

Alltså bortsett från allt annat så har jag noll förtroende för en person som kallar sin motståndare för djävulen själv - eller en bortskämd guldskedsbebis som beskriver sin egen karriär med pappas fastighetsimperium som en uppoffring att jämföra med vad de föräldrar som förlorat sitt barn i strid för USA har gått igenom.

Men jag förstår helt och fullt att just du tycker att Trump är den bästa cheerleadern.
    Trump gjorde ett misstag när han replikerade Khans och jag tror att han inser det själv. Det är aldrig okej att slå nedåt. Samtidigt måste vi komma ihåg att det var han som blev attackerad. Samtidigt är det lite skevt av Khans att anklaga Trump för att inte ha gjort någon uppoffring, när den uppoffring som familjen Khan gjort, bottnar i det faktum att Clinton med CO faktiskt skickade deras son in i döden.

Paret Khans son hade förmodligen fortfarande levat med Trump som president. Bra snurrig kritik det där av DNC och Hilary Clinton. Snacka om att sopa sina egna felsteg under mattan.

Ja, Trump är den bästa cheerleadern i detta race om två. Bernie Sanders var också en god cheerleader.
  • Konstatera
    FDFMGA skrev 2016-08-07 13:45:16 följande:

Det är din syn på det hela. Familjen Khan ser det säkert som att deras som stred för USA och vad de själva står för och anser värt att försvara. Glöm inte att patriotismen är betydligt mer närvarande i USA än i Sverige.

Jag vet faktiskt inte om du menar allvar eller bara anser att det är roande att agera djävulens advokat i den här tråden.

Hursomhelst. USA behöver någon som inte splittrar landet ännu mer - ur detta perspektiv är Trump den sämsta tänkbara cheerleadern eftersom hans klack behöver någon att trampa på för att få fäste.

Naturligtvis är det deras rätt. Men det är en oerhört märklig kontext att omgiven av många Irak-mecenater, hux flux dra upp Trump namn och anklaga honom för att aldrig gjort några uppoffringar.

Fulspel deluxe.

Hilary Clinton kommer inte kunna ena landet. Det här är också ett av Obamas allra största misslyckanden. Friktionen mellan svarta och vita har ökat lavinartat. Splittringarna lär bli än större med Clinton då ingen faktiskt tror på det hon säger och står för.

Trump har större chanser att ena landet. Trump har trots allt haft sin fot i det demokratiska såväl som i det republikanska partiet. Jag tror verkligen det
  • Konstatera
    nihka skrev 2016-08-07 13:49:24 följande:

Du verkat störa dig rätt bra på hennes kön.

Nej tvärtom. Jag älskar hennes kön. Låt mig hg gissa. Baserar du hela din tes på att jag använt ordet "kärringen"?
Svar på tråden Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?